VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: henke på juni 28, 2010, 03:19:46 am



Tittel: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuni 28, 2010, 03:19:46 am
Har kjøpt meg en 58-modell-boble med det som skulle være en nyoverhalt motor. Det er dog to problemer:

-Bilen starter uten problemer med kald motor, men etter kjøring og med varm motor sliter jeg med å få start. Motoren må ofte kjøles ned en liten stund før den igjen starter som normalt.

-Ved varmt motor/lengre kjøring har motoren en tendens til å fuske ved gasspådrag, noe som tidvis fører til at motoren stanser opp. Har også observert gnister/røyk/ og hørt smell fra eksosanlegget. Ser at andre har hatt lignende problemer. Kan det være feiltenning/feil blandingsforhold? Sterk bensinlukt fra eksosanlegget.

Jeg er fersk på boble, men prøver å lære underveis. Tar også i mot tips til kompetente verksted i stavangerområdet. Er innstilt på å gjøre en del selv, men tror det er nødvendig med ekstern hjelp for å løse noen av disse problemene.

Takker for all hjelp!





Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: ole-mogjuni 28, 2010, 07:21:50 am
Hei. jeg hadde akkurat samme problemet når jeg kjøpte min første boble.
Jeg fikk justert stiften inne i fordeleren, og alt ble mye bedre. Det var løsningen for meg ihvertfall.
Åpningen på stiften skal være 0,40 mener jeg å huske.

Lykke til videre.

Ole


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Ketil S.juni 28, 2010, 08:04:44 am
Sett forgasser til standardinnstilling og ta utganspunktet derfra(2,5 omdreininger ut fra bunn på skruen). Kan virke som om blandingen er litt rik. Får nok litt for mye bensin når den er varm. Justering av tenning er også lurt som det nevnes.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Kjell Roarjuni 28, 2010, 08:25:02 am
Sjekk/juster ventilene også.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Hølbyjuni 28, 2010, 12:13:40 pm
Hadde noen problemer med min 58 modell, se tråd: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,24362.0.html

Løsningen ble ny stift med 0,4 mm åpning - perfekt etter dette.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: OTOjuni 28, 2010, 14:42:53 pm
Er det motor med løs eller fast dynamofot. Er det med løs dynamofot, er dette typisk problem med støtstanga/ pinnen under/til bensinpumpa... Forklarer mer om du har løs dunamofot.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuni 28, 2010, 18:46:13 pm
Takker for svar! Jeg skal sjekke hva slags dynamofot motoren har. Er usikker på detaljene, fikk bilen i går. Skal få gått over de delene dere nevner i løpet av et par dager.

I dag har jeg tatt ut platene i dørene for å få vindusheisene til å fungere. Har prøvd å olje drivverket, men foreløpig er de like vrange. Virker som det er noe som kiler seg fast, uten at jeg har klart å kjenne hva det er. Noen som har opplevd lignende?

Har også startet en tråd om bilen i prosjektgarasjen:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25611.0.html


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: vw56juni 28, 2010, 19:26:42 pm
Er det motor med løs eller fast dynamofot. Er det med løs dynamofot, er dette typisk problem med støtstanga/ pinnen under/til bensinpumpa... Forklarer mer om du har løs dunamofot.
den motor du har i bilen din er med løs dynamofot, ser jeg på bildene av bilen. og du skal oxo egentlig ha røde baklys som er mindre enn de som sitter der...

lykke til videre med bobla


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: OTOjuni 29, 2010, 16:42:48 pm
Det som skjer er at pinnen som driver bensinpumpa utvider seg i varmen. Pinnen føres frem i en sylinder av bakelitt. Skru av bensinpumpa ( to mutre) ta forsiktig opp pinnen og puss den godt med smergelpapir for hånd. Sett alt på plass og vips er motoren ok igjen :)


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: JSjuni 29, 2010, 20:52:57 pm
Jeg har god erfaring med å polere denne "pinnen" med autosol. Men om det løser problemet ditt er uvisst, bare å prøve.
Lykke til!


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 04, 2010, 21:32:27 pm
Da har jeg demontert bensinpumpa og pusset støtstanga, pusset stiften og justert åpningen til 0.40. Har også prøvd å justere forgasseren, men slik jeg oppfatter det er det kun tomgangsturtallet som påvirkes av å skru på den(...?)

Uansett er problemet ikke løst - motoren stopper fremdeles når den blir varm (vanligvis etter 10-20 kilometer) og vil ikke starte før den har kjølt seg ned.

Bilen går ganske bra med kald motor, så det er tydelig at problemet utløses av varmen.

EDIT: Jeg tar i mot tips om kyndige mekanikere i stavangerområdet som er interessert i å ta en titt/gi diagnose og eventuelt utbedre problemet.


 


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juli 05, 2010, 08:08:01 am
Prøv å justere ventilerne..  :)

http://www.youtube.com/results?search_query=adjusting+valves+vw&aq=7 (http://www.youtube.com/results?search_query=adjusting+valves+vw&aq=7)


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Tistlojuli 05, 2010, 16:30:12 pm
Ved å justera forgassaren justerar du ikkje berre tomgangen, men ogso sjølve blandinga. Smell i eksosen kan bety for lite bensin, men ogso feiltenning + for mykje bensin feks.
Ta å skru forsiktig skrua på sida av forgassaren heilt inn til den stopper, so ut igjen 2.5 omdreiningar.
Har du automatchoke? isofall juster den ved å løysa dei tre skruene rundt chokeelementet. so vrir du elementet til spjeldet sovidt er lukka, ved kald motor. Rens gjerne luftfilter og ha på ny olja.
Skru laus muttern under fordelaren, start motoren og vri fordelaren forsiktig rundt mens du gjer gass, etterkvart finn du ut kor den går reinast, finast. so skrur du på muttern igjen og koblar på ein turtellar på motoren. juster tomgangen ned til 850-950 omdr/min.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 05, 2010, 19:14:12 pm
Takk for godt svar! Dette skal jeg prøve så fort jeg er tilbake i Stavanger.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Tistlojuli 05, 2010, 20:52:18 pm
Heller ikkje dumt å skifta bensinfilter, synst det ser veldig mørkt ut.
Og vist du ikkje skal bruka bilen på eit par dagar, so kanskje du vil demontera forgassaren, rensa og blåsa ut drit.. hjelper alltid :)


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Kjell Roarjuli 05, 2010, 21:24:11 pm
Coilen din kan være dårlig, og gir seg når den blir varm.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: tambur4juli 08, 2010, 21:27:12 pm
Har akkurat samme problem med min 1303 1600 med 2 x Zenith 32ndix.
(fusking når motor blir ordentlig varm, og veldig vanskelig å starte varm bil)

Forgasserne ble i dag justert på verksted, og fikk beskjed om at de var i god stand.
Har fortsatt ikke fått testet om det har blitt bedre.
Men har også fått forslag om avstandsstykker (isolasjon)
mellom forgasserne og innsuga. Dette vil forhindre at all varmen fra motor slår tilbake til
forgasseren som koker... (eller fordamper..?)


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 27, 2010, 16:32:23 pm
Takk for svar! Er det noen som har erfaring med slike avstandsstykker? Bilen er starter og sviver som et dyrt sveitsisk urverk både på tomgang og kald motor, men etter noen kilometer bak rattet kommer fuskingen som blir gradvis verre ved pådrag, helt til bilen nærmest ikke har fremdrift. Den starter nå fint selv på varm motor, men vil ikke gå skikkelig. Jeg begynner å bli litt i vilrede etter å ha byttet relevante deler og tilbragt mange timer i verkstedet med hodekløing og Haynes-boka. Dette har jeg gjort:

-Byttet og justert forgasser (PICT 34, så det viser seg at jeg har en nyere motor enn det jeg trodde)
-Byttet stift/tennplugger/kondensator, justert riktig (0,4)
-Nye pakninger mellom innsug/topper og forgasser/innsug
-Pusset ned stag i bensinpumpe
-Justert ventiler (jeg tror jeg må gjøre dette en gang til, var vanskeligere enn jeg trodde, så er usikker på om alt ble hundre prosent riktig)

Noen foreslo at coilen kan bli dårlig når den blir varm. Jeg har sjekket med strobe og det ser ut som om det kommer gnist selv når den er varm, men den er ikke veldig kraftig. Kan dette være utslagsgivende? Hvordan vurderer jeg om gnist er god nok?

Merker også at det er flere som har lignende problemer, og tar i mot tips om dere får løst det.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTjuli 27, 2010, 17:22:17 pm
Min tanke går til falskluft. Ser du har et vakumuttak på innsuget. Er dette tettet skikkelig?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 27, 2010, 17:27:13 pm
Det er tettet med en slange som er plugget i enden. Det var slik da jeg kjøpte bilen. Er det bedre måter å plugge dette hullet på?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTjuli 27, 2010, 20:45:16 pm
Var bare litt vanskelig å se på bildet om det var tettet i det hele tatt  ;)
Var ute for en som ikke ville gå på tomgang ved varm motor, og da stod dette hullet åpent. Fikk greit med luft når choken var på, men når den gikk av fikk den for mye luft/mager blanding.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackjuli 27, 2010, 22:09:37 pm
Er blekket over eksosen tett og inntakt? Er alle gummitetningene rundt pluggene mot kjøleblekket ok. Er luftslangene fra viftehuset på plass? Tipper coilen blir for varm og kutter. Byttet du coilen?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 28, 2010, 00:41:40 am
Jeg har ikke byttet coilen enda, men kommer til å gjøre det om ny overgang av drivstoffsystemet i morgen ikke gir noe resultat.
Squareback: Om du ser på bildet så antar jeg du meter de to store slangene fra viftehuset. De er festet ganske godt.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: tambur4juli 28, 2010, 22:34:49 pm
Skal få montert avstandsstykker på mine forgassere i morgen.
Tester ut i løpet av helgen..


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackjuli 28, 2010, 22:45:49 pm
Midtmontert forgasser ala std trenger i alle fall ikke avstandsstykker mellom innsug og forgasser...her er oftere forgasserising problemet -selv med norsk sommer! Mange forvarmingsrør har tettet seg med med årene. En kjenning har nettopp fått borret opp dette på sin 62 1200...Forøvrig en bil han kjøpte ny og fortsatt eier.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTjuli 29, 2010, 09:03:04 am
Siden dette antagelig er en 1600, trenger jo de litt mer luft enn originale 1200. Ser at det er en liten glipe i kjøledekslene nede til venstre ned mot eksosen. Her vil den suge til seg luft som er oppvarmet. For å teste om det er varmen som er problemet, kan du sette et beger eller boks mellom, slik at motorlokket ikke kan lukkes helt. Ta en tur med lokket på "lufting" og se om problemet har endret seg.
Den store slangen som går inn på luftfilteret vil også suge varmluft viss spjellet inni luftfilteret står i "vinter" posisjon.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 29, 2010, 19:20:49 pm
Jeg stoppet for å se om motoren fremdeles fusker når motorlokket er fullstendig åpent. Selv når bilen står stille fusker den med varm motor når jeg gir gass i nøytral.
SveinT: Ser det ut som en 1600? Jeg er usikker på hva slags motor det egentlig er.

Jeg prøver å justere ventilene en gang til, hjelper ikke det blir det å bytte til elektrisk bensinpumpe. Føler jeg er i ferd med å slippe opp for alternativer.

Squareback: Kan det være en idé å ta ut forvarmingsrøret og blåse ut av det?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTjuli 29, 2010, 20:23:44 pm
Rett under dynamofoten står motornummeret. Det begynner med litt bokstaver og de kan du finne igjen her for å se om det er en 1600 (1584ccm)
http://www.agdervwklubb.com/teknisk/MOTORMERKING.PDF

Viss 34 forgasseren hører til denne motoren bør det være en 1600  :)
Forvarmingsrøret pleier være tettere enn at det bare kan blåses ut av. Tistlo har også prøvd: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8632.msg231775.html#msg231775


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Notch67juli 29, 2010, 20:34:49 pm
Hadde samme problem med en motor som tullet seg når den ble varm. Det viste seg å være fordelerlokket som hadde en "usynlig sprekk". Byttet det og problemet forsvant.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackjuli 29, 2010, 21:00:20 pm
Tror ikke forvarmingsrøret er feilen her, men er innsuget iskaldt (rim!) kan det jo være problemet ditt Tette eller nesten tette forvarmingsrør som svært mange kjører med uten å vite det. I såfall det må borres opp og det er ikke lett uten å kappe, borre og sveise..hvor holder du til? Er jo mange ressurspersoner her på forumet som kan tenkes å ta en titt på motoren din. Har også vært mange lignende saker på forumet tidligere...bruk søkefunksjonen.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 30, 2010, 10:04:06 am
Takk igjen for gode svar!
Jeg har sett gjennom en del lignende tråder og prøvd de tipsene som har vært der, men har foreløpig ikke funnet ut av det.
Squareback: Bilen står i Stavanger (hvor jeg er en del i sommer), men planen er å få den til Oslo (hvor jeg bor) etterhvert. Det fordrer dog at bilen sviver slik den skal, så om noen i området vil hjelpe er jeg ytterst takknemlig!


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: magnusBjuli 30, 2010, 10:20:07 am
Om du ikke har gjort det:
1. Kjøp inn nye deler (Stift, rotor, fordelerlokk, tennplugger, tennpluggkabler, luftfilter, bensinfilter, olje, oljesilspakning, pakning til ventildeksler etc)
 2. Bytt deler og juster tenning, forgasser og ventiler i henhold til boka (Haynes e.l.) eller BugMe-videoene/youtube.

Er det fortsatt problemer da kan man begynne å feilsøke, men det er en fordel å eliminere alle vanlige feil på denne måten først. En slik service koster ikke all verden, men gjør som oftest underverker! Delene får du på mekonomen eller hos Jøran: http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=636


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 30, 2010, 17:27:18 pm
En liten update: Rengjorde i dag oljesil, byttet pakninger til oljesil, justerte ventilene til 0.20 og rengjorde/sjekket bensinpumpa/staget.
Fremdeles ingen bedring. Har vel nå byttet det meste av slitedeler uten at det har blitt noe særlig bedre.




Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Tistlojuli 30, 2010, 17:34:52 pm
Ventilane ska justerast til 0,15 på kald motor.

Kva er egentlig problemet? att den ikkje vil starta igjen på varm motor?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkejuli 30, 2010, 17:48:48 pm
Tistlo:
Det sto 0.20 i instruksjonsboka, men nå slår det meg at motoren min kanskje er nyere.
Problemet er at den fusker når den blir varm. Problemet starter etter 10-20 minutters kjøring, avhengig av utendørstemperaturen. Da blir fuskingen gradvis verre ved pådrag, helt til bilen nærmest ikke har drakraft. Lar jeg motoren kjøle seg ned en liten stund kommer jeg videre.

EDIT: Har også sprayet rundt i motoren med startgass for å se etter luftlekkasjer. Dette ga ikke utslag, og jeg konkluderte vel med at det som skal være tett er tett.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackjuli 30, 2010, 18:07:45 pm
Problemet her er relatert til andre ting enn om ventilene er justert 0.05 feil! 0.20 er riktig nok om dette er en 1200 motor før 63-65 eller noe i den dur ?. Blir for det for varmt under lokket bak kan bensinen koke, coilen kutte eller lignende. Prøv også en båttank om du er tvil om tull med bensinslanger og orginaltank... Ingen pumping på gassen ved starting av varm motor sier vel instruksjonsheftet ditt? Er problemene dine fortsatt tilstede prøv en annen forgasser og evt bensinpumpe...


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Tistlojuli 30, 2010, 19:58:05 pm
Din motor er vel ein 1300 ergo 0.15mm på ventilane.

Men sjekk tilstanden på vakumklokko di. napp av slangen oppe med forgassaren, vipp av fordelarlokket, so sug du i slangen og ser om det er bevegelse nedi fordelaren. vist ikkje so kan det henda vakumslangane dine er finito(nok att dei er morkne i endane) men klokka kan og henga seg opp. Sjekk og jordingen som er nedi fordelarn. Og om du fyrst har fordelarlokket av, ta eit sandpapir og brett det sånn att du har sandpapir på begge sider ogso dreg du det attogfram imellom stiften eitpar gongar so du får bedre kontakt der.
Sjekka bensintilførsel, kobl av bensinslangen som går opp til forgassaren og rek den nedi ei flaska, so nappar du av coil ledningen(sånn att den ikkje får tenning, og ikkje vil starta) ogso drar du motoren rundt eitpar gongar på startaren. då skal du etter ikkje so mange omdreiningar allerede begynna å få eindel bensin i flasko.
Prøv å skru ut ein plugg og sjekk tilstanden.. om den er veldig sota, eller oljete.. skru ut alle og børst dei med ein stålbørste so inn igjen. ver obs på tenningsrekkefølga på ledningane.
Prøv å skift coilen med ein an, eller ein ny..


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackjuli 30, 2010, 20:30:10 pm
Er det gummipakning/tetning mellom motoren og bakplaten? Kan man se eksosanlegget direkte i glipen (på noen cm) mellom motor og karosseri?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: svenolejuli 30, 2010, 21:16:27 pm
Har ikke lest tråden, men alikevel. Er tenningsledning, stifter, kondensator, plugger skiftet og ventilene er riktig justert osv. så er vel tiden kommet for bensintilførsel-rør, tank og pumpe. Så var det å prøve med ny coil og en forgasser som virker. Ikke i mål da, få hjelp av en som kan sakene.
Lykke til.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: nobrakesjuli 30, 2010, 21:39:16 pm
Har ikke lest tråden, men alikevel. Er tenningsledning, stifter, kondensator, plugger skiftet og ventilene er riktig justert osv. så er vel tiden kommet for bensintilførsel-rør, tank og pumpe. Så var det å prøve med ny coil og en forgasser som virker. Ikke i mål da, få hjelp av en som kan sakene.
Lykke til.
satt akkurat å leste gjennom dennetråden, det som slår meg først, er som svenole sier, KONDENSATOREN, den kan ved oppvarming slutte å fungere skikkelig, dermed vil det ikke bli god nok gnist over stiftene i fordeleren , kabelen mellon kondensator og stift kan og være dårlig  :) lykke til videre


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkeaugust 01, 2010, 15:03:37 pm
Da er jeg et steg nærmere løsningen på problemet. Motoren går fint om jeg kjører med motorlokket litt åpent. Det tyder på at noe i motorrommet blir for varmt (coil/forgasser?)
eller rett og slett at det ikke er god nok kjøling. Kan det hende at motoren (1600) blir for varm i forhold til størrelsen på luftehullene over motorlokket?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Varjaugust 01, 2010, 15:30:07 pm
Er viftereima alt for stram / slapp?

Sikker på at det er helt tett inni der nå da?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkeaugust 01, 2010, 17:56:57 pm
Viftareima virker ok. Hvordan tett mener du?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTaugust 01, 2010, 17:57:52 pm
Jeg kjører også med 1600 i en 62modell. Her endte jeg opp med å lage en liten "kloss" slik at jeg kan låse lokket med lufting på. Temperaturen på olja sank med 15-20 grader (Fra nærmere 100 til rundt 80). Hos meg er alt av deksler og pakninger på plass, men det var først med tilhenger opp lange bakker at jeg fikk litt tenningsbank viss lokket var helt lukket.
Er nok en grunn til at VW laget fler luftinntak i motorlokket, når de begynte med 1600  ::)


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: SveinTaugust 01, 2010, 18:05:04 pm
Hvordan tett mener du?

For meg ser det ut til at den kan suge varm luft fra rundt eksosen gjennom disse hullene.
Skal være en pakning mellom motor og karosseri, og det lille hullet til venstre kommer av at det er brukt deksler som ikke hører sammen.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Varjaugust 01, 2010, 18:34:59 pm
Er det et hull der den store grønne ovalen er ? (åpning)
Ser ikke helt på bildene, men om dette er tilfelle, så har du feilen din der.

Hadde ikke den pakningen på bobla mi selv, var morknet vekk, så motoren ble sinnsyk varm,
altså.. du kunne ikke stikke huet inni motorrommet en gang!
    Ordnet seg 100% når jeg fikk inn pakning, slik at det ble tett.

Ikke undervurder varmen fra eksosen.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Panaugust 01, 2010, 20:58:50 pm
Det lille hullet der er neppe noe stort problem, men tett det selvsagt gjerne hvis du kan.

Gleppa bakerst er derimot et større problem - her får motoren full anledning til å suge grundig oppvarma luft rett inn i motorrommet og vifta.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: tambur4august 03, 2010, 20:08:40 pm
Jeg har nå fått montert tykkere pakninger (avstandsstykker) mellom innsug og forgassere for å isolere bedre.
Kjørte den skikkelig varm i dag, men fortsatt problemer med å starte den rett etterpå når den er varm.
Måtte vente ca ett kvarter før jeg fikk start på den....


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Varjaugust 03, 2010, 20:36:20 pm
Hva med den digre glipa ved reimhjulet?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Panaugust 03, 2010, 21:29:13 pm
Hva med den digre glipa ved reimhjulet?

Den bør det så absolutt gjøres noe med. Det blir som å kjøre kjølevann som nettopp har vært innom sylindrene, rett tilbake til vannkappa...


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Squarebackaugust 03, 2010, 21:39:38 pm
Hva med den digre glipa ved reimhjulet?

Den bør det så absolutt gjøres noe med. Det blir som å kjøre kjølevann som nettopp har vært innom sylindrene, rett tilbake til vannkappa...
Det er påpekt av ganske mange i tråden nå. Regner med at Henke gjør noe med dette..som er problemets kjerne.


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Varjaugust 03, 2010, 21:43:13 pm
Hva med den digre glipa ved reimhjulet?

Den bør det så absolutt gjøres noe med. Det blir som å kjøre kjølevann som nettopp har vært innom sylindrene, rett tilbake til vannkappa...
Det er påpekt av ganske mange i tråden nå. Regner med at Henke gjør noe med dette..som er problemets kjerne.

Tror jeg tolket som at Tambur4 var den samme personen, derfor påpekte jeg det igjen, men leste meg nedover nå.... 

Så vi håper problemet til trådstarter er på vei til å bli løst i dette øyeblikk iallefall :3


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: henkeaugust 03, 2010, 22:00:20 pm
Takker for gode svar. Det er riktig at det er flere gliper ned mot både motorhus og eksosanlegg. Problemet mitt er at jeg ikke har hatt mulighet til å sammenligne situasjonen i motorrommet med andre biler, og derfor har det tydeligvis gått noe tid før jeg oppdaget det som sikkert burde vært en selfølgelighet :)
Noen som vet hvor jeg får tak i pakninger som passer?


Tittel: Sv: Problemer med 58-modell - fersking trenger tips
Skrevet av: Varjaugust 03, 2010, 22:04:11 pm
Unneberg Bil har vel slikt. : )