Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6]
|
151
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sylindersett AA vs Mahle Brazil
|
på: februar 27, 2009, 00:16:27 am
|
svarte samtidig der ja Da er det gjerne safest og gå for Mahle da, var litt skeptisk siden de var støpt og produsert i brazil.. vil ha motoren så solid det lar seg gjøre, men til gjengjeld skal den jo stå i en buggy og ikke en daily driver så vil jo ikke gå mange mil i løpet av året. Bor jo og i bergen og det er jo som kjent ikke buggyvær her hver eneste dag
|
|
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sylindersett AA vs Mahle Brazil
|
på: februar 27, 2009, 00:08:25 am
|
har sett litt på motvektsveiver, men bestemte meg for og droppe siden det går endel penger i det.. Har så mye bra om de orginale veivene så tenkte det får duge.. men har lekt litt med tanken om og sveise motvekter på en orginal veiv , har jo tilgang til endel utstyr på jobb. Noen som har vært borti dette forresten? Bilen skal jo brukes mest på vei og minst på bane, så det vil jo bli prioritert ved valg av kam men noe mer spesifikt har jeg ikke sett på. Ser engle 110 er mye brukt..
|
|
|
153
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sylindersett AA vs Mahle Brazil
|
på: februar 26, 2009, 21:18:55 pm
|
Har tenkt og bestille meg et sylindersett, men ser at nye sylindersett fra Mahle er produsert i brazil og har støpte stempler og ikke smidde. Er det noen som har erfaringer med disse kontra de billigere AA settene. Skal bygge en 1914, men vil ha en solid bunn som jeg kan bygge videre på når jeg har lagt meg opp penger til skikkelige topper osv. Synspunkt på kam mottas også med takk, motoren skal stå i en buggy som skal brukes til autoslalom, cruising og et og annet lyskryssrace
|
|
|
159
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt buggy
|
på: oktober 31, 2008, 00:06:12 am
|
@EBB Var noe sånt jeg hadde i tankene, 130 hk holder nok rikelig for meg og mine kjøre ferdigheter. Har tenkt endel på det med kjøling, men at du har kjørt kun med oljekjøler og det har fungert utmerket er jo interresant var det en stor oljekjøler du brukte? Har skrudd endel tidligere men aldri åpnet bunnen av en motor før så det gleder jeg meg til, har og tilgang til endel maskiner på jobb men har ikke brukt stort mer maskineringsutstyr enn en gjengetapp tidligere men alt skal jo læres. Du sitter forresten ikke på en motor du vil avhende for en liten neve dollars vel? @Andy Er sikkert endel jeg kunne brukt på den, men plater fra unneberg var allerede på vei så får håpe det klarer seg med de. Noen småbiter skal jeg vel klare og lage til selv. Tenkte jeg skulle begynne på det til helgen så da får jeg sett litt mer hvor gale det egentlig er. Tror ikke jeg tar meg bryet med sandlåsing og metallisering, bilen skal jo ikke se så veldig mye salt så jeg hadde igrunnen bare tenkt og bruke hammerlakk på heila driden. Skulle jeg gått så grundig til verks hadde det nok blitt galvanisering isåfall. Den mye omtalte "kroken" skal den sitte i noen form for beslag eller forsterkning eller sveises den bare direkt i bunnen? Det bør jo se mest mulig orginalt ut når det skal til "the boys in blue" hos tilsynet
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt buggy
|
på: oktober 29, 2008, 23:19:17 pm
|
Ja, nå skal jeg prøve og få gjort alt skikkelig, ting må vel være helt 100% når den vises hos tilsynet. Tenkte og vente med og begynne og skjære rent til jeg har fått sveisedelene, da blir det litt enklere og planlegge. Skal poste litt flere bilder etterhvert som dritten avdekkes @EBB Har planer om og kjøre litt autoslalom med buggyen, kjørte en blå orginal 1303 med takgrind på Eikås den gangen og hadde det sabla moro. Driver og leker litt med tanken om en T4 i buggyen, men det får bli litt på sikt. Har du noen gode tips? Tenkte jeg skulle prøve og få tak i en motor som jeg kan skru på litt sånn innimellom.
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Prosjekt buggy
|
på: oktober 29, 2008, 20:01:30 pm
|
Hei Jeg har kjøpt meg en buggy som trenger litt stell, planene er først og få skilter på den også en litt hvassere motor etterhvert. Jeg så EBB kjøre på Eikås en gang for noen år siden og ble litt inspirert men tok en stund før jeg fikk min egen. Buggyen er importert fra sverige av forrige eier men ennå ikke registrert i norge, jeg mangler de fleste dokumenter på bilen da han ikke hadde tatt vare på noen av de svenske dokumentene så det kan jo bli en utfordring. Men først ut er sveising av rammehode eller dvs platen under tunnelen som går fra napoleonshatten og fram mot selve rammehodet. Litt usikker på hvordan jeg skal gå fram med det, men det er vel bare og gi gass som med det meste annet Legger ved noen bilder av rammehodet, kanskje noen har noen pointers på hva jeg bør gjøre? Ny plate er bestilt og kommer forhåpentligvis til helgen. Er endel lapper her som dere ser. Ser ut som bremsevæsken har fått gjort sitt. Forstillingen er gone. Var en del lapper på støtdempertårnene også. Her er jeg litt usikker, er lagt noen som skal forestille en sveis her og en platebit som er bukket til. Skal denne "kroken" være sveist fast i bunnplaten? Kunner telle minst tre bunnplatebytter og en haug med lapper overalt. Her er et bilde av bilen før nedplukking, lommemannen til høyre fulgte med bilen Legg og merke til den deilige motvilakkeringen på panseret.
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Registrering av svensk beach buggy
|
på: oktober 07, 2008, 15:06:40 pm
|
Beklager sen tilbakemelding men har vært uten nett en stund. Jeg vet det har vært diskutert før men det som er problemet er at jeg har kjøpt bilen av han som har hentet den fra sverige og det enenste papiret jeg har er bekreftelsen på at moms er betalt. Derfor er jeg usikker på hvilken papirer jeg mangler fra den svenske eller den norske tollen.
|
|
|
168
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Registrering av svensk beach buggy
|
på: oktober 02, 2008, 21:08:29 pm
|
Jeg har kjøpt meg en beach buggy som er godkjent ombygget i sverige og skal nå registrere den i norge. Ringte til mitt lokale biltilsyn (Bergen) i dag, og fikk da beskjed om og skrive en søknad og legge ved bilder, dokumentasjon osv osv. Er dette egentlig nødvendig når bilen er godkjent ombygget i sverige? har tidligere fått forståelsen av at det kun var nødvendig med en teknisk kontroll. Er det noen som har gjort dette selv og kan fortelle meg litt om hvordan man går fram?
|
|
|
|