Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
|
37
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: '74 sleeper!!
|
på: desember 09, 2011, 11:49:40 am
|
Til dere som lurer. Motoren ble bremset ifbm med godkjenning hos biltilsynet, det var derfor den ble sperret på 4650. Effekten i denne motoren ble senket fordi første utgaven var for "vill", det ble satt i en 284 graders kam og kompresjonen ble senket for og få en mer kjørbar bil.
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: innjustering type 4
|
på: desember 01, 2011, 05:57:27 am
|
Takk, fant forøvrig ut at alle tenningsmerkene var vekk. Er en 914 med orginal kjøling så den må justeres ned igjennom "hullet", og malingsprikker kan vel ikke forventes og vare i førti år. Etter litt frem og tilbaker fant jeg tdc og nå går den greit. Har ikke justert med tenningslampe siden merkene er vekk. Monterte også en wbx tenning jeg hadde liggende. Den ene gasseren flommet også over for et par dager siden, men når jeg skulle montere bensintrykssregulatoren i går flommet det ikke så da lot jeg det være inntil videre.
|
|
|
45
|
Forum / Problemløseren / Sv: Biltema oljefilter til t4
|
på: november 28, 2011, 22:21:47 pm
|
Det er mest fordi oljen var grå og full i "majones" når jeg tappet den av første gang jeg vil kjøre i lurium, har kjørt den varm med en tynn 5/50 olje med et nytt kvalitetsfilter og det kom noe små klumper ut da også. Nå har jeg fylt opp med 20/50 olje og satt på et fram hp1 filter som jeg hadde liggende. Tenkte et oljeskift til med omega lurium og billigfilter, så skifter jeg en siste gang og setter på et skikkelig filter. Tviler ikke på evnen til biltemafilter, men litt mer skeptisk til og bruke det over tid. Bremserens høres ut som et godt triks!
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Sv: Biltema oljefilter til t4
|
på: november 28, 2011, 18:34:44 pm
|
Ser ikke for meg at jeg trenger et mahle eller fram filter for og kjøre den med noe renselurium i oljen kun for en time eller to. Når jeg har skiftet olje og filter noen ganger skal den selvsagt få et kvalitetsfilter.
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Biltema oljefilter til t4
|
på: november 28, 2011, 06:10:47 am
|
Jeg har hatt vann i oljen på motoren så den trenger endel olje og filterskift for og renses opp innvendig. Har sett noen kjøre med biltema oljefilter på t4, men vet ikke hvilket som passer og de gjemmer de på lageret så jeg kan heller ikke åpne og se. Noen som bruker disse og har et delenummer evt hvilken andre biler som passer?
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: innjustering type 4
|
på: november 26, 2011, 14:52:32 pm
|
Ned off kårs, jeg tenkte litt baklengs. Haynes sier fem grader, men det er jo med orginal fordeler. Hvor mye fortenning bør jeg ha på tomgang? 009 fordeler om det gjør noe fra eller til.
|
|
|
52
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: innjustering type 4
|
på: november 26, 2011, 12:31:49 pm
|
Stiftåpning og fortenning på tomgang er justert, dyseoppsettet vet jeg ikke. Men motoren er ikke nybygget og har vært kjørt med i en annen bil der alt funket greit. Fordeleren trekker ikke ned tenning når turtallet øker, det kan vel gi slike symptomer?
|
|
|
53
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: innjustering type 4
|
på: november 26, 2011, 12:04:03 pm
|
Etter litt mer prøving og feiling går de nesten brukbart på tom gang, men dauer på turtall hvis ikke jeg "masserer" gassen. Tenningstidspunktet forskyver seg heller ikke med turtallet men er fast på fem grader fortenning som på tomgang.
|
|
|
54
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / innjustering type 4
|
på: november 26, 2011, 10:57:00 am
|
Har akkurat satt inn en type4 i 914, men sliter litt med å få den til og gå pent. Det er en trimmet motor, men jeg vet ikke helt hva som er gjort. Ihverftall hvassere kam, dobble 45 dellorto og 009. Den starter og går, men må ligge og massere gassen for og holde den i gang. Hvis jeg prøver og holde gassen i ro dauer den uavhengig av turtall. Jeg har skiftet bensinpumpe fra en "no name" til en facetpumpe men har ikke trykkregulator. Kan for høyt trykk gi slike symptomer? Evt noen som kan peke meg i retning til hvor jeg bør begynne? Er ny til dette med doble gassere
|
|
|
58
|
Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 964 cylindere på Type 4 motor ??
|
på: september 27, 2011, 09:29:51 am
|
Har sett dette bli gjort i en tråd på et forum et sted, men husker ikke hvor i farten. Skal se om jeg finner det, mener det var en svenske med nicket "frallan" om jeg ikke husker feil. Tror han brukte sylindrene og bestilte stempler fra JE. Har tenkt litt på det samme selv, sylindrene krevde visst også noe maskinering.
|
|
|
|