mai 15, 2024, 03:50:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
61  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 901 kasse fra 914 selges/byttes i t4 motordeler på: august 22, 2011, 11:16:48 am
Har den ennå ja, nå har jeg fått tak i det meste jeg trenger til motoren. Men et 103 mm sylindersett og topper med større ventiler er jeg fortsatt på jakt etter.

62  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Opphørssalg - Del 3 på: august 06, 2011, 16:27:09 pm
500 for oljekjøler.
63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: KN Minator "minilite" felger selges 8 spoke look-a-like på: august 05, 2011, 23:13:47 pm
Vet du hvor man kan få tak i skikkelige bolter til en fornuftig pris? Eneste jeg har funnet er rundt 10 pund stykket, og da blir det godt over 2000 kroner kun for nye bolter.







64  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ryddesalg på: juli 27, 2011, 21:04:22 pm
Veiv med lengre slag, råder,  kam , 103 eller større sylindre og topper med større ventiler.
65  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ryddesalg på: juli 27, 2011, 20:36:20 pm
Har du noen t4 trimdeler?
66  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 901 kasse fra 914 selges/byttes i t4 motordeler på: juli 07, 2011, 14:33:34 pm
Passer og passer, er ikke bolt on. Men er en ganske grei jobb. Her kan du se hva som skal til
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/porsche5spdconv.htm

Er det orginal eller trimdeler du har? Er trimdeler jeg er ute etter.
67  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 901 kasse fra 914 selges/byttes i t4 motordeler på: juli 07, 2011, 08:22:46 am
Har ikke koden her akkurat nå, men kan sjekke den i løpet av dagen. Alle kassene til 914 er femtrinns.
68  Bruktbørsen / Deler selges / 901 kasse fra 914 selges/byttes i t4 motordeler på: juli 07, 2011, 08:03:19 am
901 kasse fra en 914 selges, dette er en tailshiftkasse dvs fra årsmod 70-72. Kassen skal være i god stand.
Kr 5000/bud , kassen ligger i Bergen. Kan muligens være behjelpelig med frakt i sør norge i løpet av sommeren.
Bytte i motordeler til t4 er også interresant.
69  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Type 4 motordeler til salgs på: juni 27, 2011, 15:18:13 pm
Hvor mye for reimhjulet? har du et bilde av det også?
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 27, 2011, 14:50:50 pm
Fikk svar fra DIY Autotune nå, input til tenning er på pin 24, så da kan jeg også styre tenningen med denne. Sweeeeet!
71  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Type 4 motordeler til salgs på: juni 27, 2011, 12:27:40 pm
Hvor mye for reimhjul?

Har du noe mer info om topper? Ventilstr, borring osv?
72  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 26, 2011, 19:53:43 pm
Motoren er en 2056 (96x71) uten turbo, ukjent kam antakeligvis rundt 290 grader, 39x33 ventiler i godt portede topper inntil videre, skal ha nye topper hvis det er plass i budsjettet i løpet av vinteren, håper og lande et sted rundt 150 hk tilslutt. Og da tror jeg den dysestørrelsen skal være grei.
Merker man forresten om dysene er for små når man begynner og mappe? Er Keihin dyser som står i spjeldhusene og Keihin vil ikke gi ut flowtall på dysene sine av en eller annen årsak.

Er en  EDIS modul med COP jeg har kjøpt, den i linken under

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110704355292&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT

Blir det forskjell på og bruke denne i forhold til en standard EDIS modul med èn coil med fire utganger?
73  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 25, 2011, 23:19:55 pm
Takk for gode svar!

Den er modifisert til og ha tenningsutgang på pin 36, men står ikke noe om hvor input er, annet enn at den har en input circuit. Sender de en mail og hører, så får jeg det bekreftet/avkreftet.
Så CLT sensoren styrer kun når man går over til "varm motor" mapping? Da kan den feks plasseres i oljekretsen også?
Etter nærmere undersøkelser så kan man bruke Tuner Studio på alle MS så jeg trenger ikke oppgradere for og få VE Analyzer live ihvertfall. Og de dollarsene for og få komplette utgaven av tuner studio betaler jeg gjerne Glad
Har brukt en dysekalkulator jeg fant på nett og den kom med 262,5 cc/min så dysene er ihvertfall store nok med 313 cc/min, er det et problem og kjøre litt for store dyser? forhåpentligvis blir det nye topper og litt mer hester i løpet av vinteren så da kommer jeg nok nærmere 80% duty cycle.

Har forresten kjøpt et EDIS med COP sett i dag, gleder meg som en unge til og få alle delene i posten nå.

Har lest igjennom tråden din på shoptalkforums flere ganger Glad føler jeg begynner og få noenlunde oversikt over teorien nå, men det dukker jo alltid opp litt spørsmål og endel hodekløing når det skal settes ut i praksis.
74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 25, 2011, 16:31:28 pm
Haha, ta den tiden du trenger. Ble sendt fra junaiten i går så er nok en stund til jeg har det her Glad
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 25, 2011, 08:11:40 am
Etter mye lesing i megamanualen tror jeg det er mulig og styre tenning med denne ECUen, er det sånn og forstå at man sender signalet fra vr sensoren inn til hjernen og manipulerer det der før det går til EDIS boksen? Prøver og forstå prinsippene for hvordan ting fungerer Glad

Er det sånn at man kan kun bruke Megatune og ikke Tunerstudio med MS1? Finner ikke MS1 i listen over ecu i tuner studio ihvertfall.
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen newbie t4 megasquirt spørsmål på: juni 23, 2011, 22:12:06 pm
Nå har jeg fått handlet inn litt deler til innsprøytnings prosjektet, fikk en god deal på ebay på en komplett ubrukt pakke fra et oppgitt prosjekt.

[attachment=1]
[attachment=2]

Men litt usikker på hva jeg egentlig har kjøpt Osteaktig Så jeg har endel spørsmål jeg håper noen kan svare på...

Ser hjernen er modifisert for en utgang til tenning, kan man kjøre edis på denne? Noe tips til hvordan montere triggerhjul på reimskive? Passer t1 reimskive på t4 så jeg bare kan kjøpe en ferdig?

Er det like greit og oppdatere til MS2 med en gang? Etter det jeg har forstått tar man ut prosessoren og setter inn et "MS2 daughterboard" til 98$.

CLT sensoren, kan den monteres i toppdekslene f.eks?

Innsug lager jeg selv og spjeldhus blir 44mm fra en CBR1000Blackbird , fikk de med dyser og tps for en meget god pris. Dysene er etter det jeg har funnet ut 313cc/min ved 42 psi. De holder til 180 hester på på motoren de kommer fra, så da skal de vel holde til en 2056 t4 også.
Tips og erfaringer andre har gjort seg mottas også med takk.
77  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Viftehus til porschekjøling t4 kjøpes på: juni 07, 2011, 22:18:52 pm
Sjekker litt rundt jeg, men gi meg uansett en lyd når du har skiftet ut ditt tilfelle jeg ikke har fått tak i noe.
78  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 914 bak kalippere på: juni 07, 2011, 22:02:10 pm
Har ikke liggende selv men kan sende deg mailen til en kar i usa som har så og si alt av deler til 914 om det er interresant.
79  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Viftehus til porschekjøling t4 kjøpes på: juni 07, 2011, 22:00:11 pm
Det var en solgte nye, hjemmestøpte på forumet her til 800 kr stk for en tid tilbake. Vet du om det du har er fabrikklaget eller heimespøta?
80  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Viftehus til porschekjøling t4 kjøpes på: juni 06, 2011, 00:25:13 am
Haster ikke noe voldsomt, i løpet av et par uker går bra. Er det helt og fint? Pris?
81  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Viftehus til porschekjøling t4 kjøpes på: juni 05, 2011, 23:47:00 pm
Må være helt og i god stand.
82  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Walbro 255 bensinpumpe for EFI. Flower nok til 450hk på: juni 05, 2011, 17:21:00 pm
Solgt? Pris?
83  Forum / German/Euro-look / Sv: Min GL 1303 cab -75 på: mai 28, 2011, 18:23:01 pm
Hvilken stempler/sylindre bruker du? skal bestille meg et sett snart, men det er jo endel og velge i Hæ
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 25, 2011, 09:19:25 am
En wbx fordeler har jeg jo faktisk liggende i en av rotekassene mine, så det var jo greit Glad Det blir nok til at jeg går for MS, skal lage meg en skikkelig prosjekttråd når jeg setter i gang. Takk for god hjelp og gode svar her gutter!
85  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 24, 2011, 09:20:00 am
Poenget er at jeg har lyst til og lære innsprøytning og ser ingen problemer med og løse en utfordring om gangen.
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 24, 2011, 08:52:03 am
CB kan kontrollere tenningen med sin egen programmerbare fordeler. Men kan man kjøre fordelerløst eliminerer man muligheten for slakk og unøyaktigheter i fordeler, grunnen til at jeg kun vil styre bensin i starten er rett og slett for og ta en ting av gangen. Mindre deler, mindre som kan gå galt. Når jeg vet styringen av bensin funker kan jeg gå videre med tenningen.
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 23, 2011, 21:20:45 pm
Tror det skal være hovedforskjellen, og den expansion packen til MS3 trenger man ikke og lodde inn kun en kabel som skal monteres. Tror ikke det er samme på ms2.
Har du det relayboardet også? Vet ikke helt om jeg gidder og betale 160$ for det og kabelen, er jo bare tre releer og sikringer såvidt jeg kan se.
Kjører porsche vifte så det er vel vekselstrøm regner jeg med.
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 23, 2011, 21:01:07 pm
Blir det MS så står det nok mellom den 2 og 3, på 3 har man jo mulighet til og logge på et minnekort samt man slipper og kjøpe usb adapter og serial kabel, da blir det jo bare 90$ i forskjell. Men igjen er jo jeg helt grønn på dette med innsprøytning så mulig det hadde holdt med MS2. Jeg vet vel egentlig ikke helt selv hva jeg trenger ennå.
89  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 23, 2011, 20:30:15 pm
Med mine sleggemekanikerfingre har jeg ikke engang vurdert og vurdere og lodde selv, er nok tilstrekkelig med potensielle feilkilder fra før i et sånt system Glad

Det var igrunnen en ferdig montert megasquirt jeg hadde tenkt på, men etter og ha sett kjapt på microsquirt nå ser ut som den har stort sett de samme funksjonen som MS2. Jeg så på MS3, da kan man jo henge på den expansion packen senere om man vil det uten og måtte begynne og lodde og dille med det.
Er det MS3 du kjører?

Skal i en 914 så det er plenty plass til så mye sensorer og bokser jeg bare orker Osteaktig
90  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus på: mai 23, 2011, 18:41:56 pm
Kanskje jeg skulle gått for MS da. De negative tilbakemeldingene jeg har lest var om megatune, ikke tuner studio...

Er jo veldig fristende med EDIS tenning og coil on plug..
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!