Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
|
68
|
Bruktbørsen / Deler selges / 901 kasse fra 914 selges/byttes i t4 motordeler
|
på: juli 07, 2011, 08:03:19 am
|
901 kasse fra en 914 selges, dette er en tailshiftkasse dvs fra årsmod 70-72. Kassen skal være i god stand. Kr 5000/bud , kassen ligger i Bergen. Kan muligens være behjelpelig med frakt i sør norge i løpet av sommeren. Bytte i motordeler til t4 er også interresant.
|
|
|
73
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål
|
på: juni 25, 2011, 23:19:55 pm
|
Takk for gode svar! Den er modifisert til og ha tenningsutgang på pin 36, men står ikke noe om hvor input er, annet enn at den har en input circuit. Sender de en mail og hører, så får jeg det bekreftet/avkreftet. Så CLT sensoren styrer kun når man går over til "varm motor" mapping? Da kan den feks plasseres i oljekretsen også? Etter nærmere undersøkelser så kan man bruke Tuner Studio på alle MS så jeg trenger ikke oppgradere for og få VE Analyzer live ihvertfall. Og de dollarsene for og få komplette utgaven av tuner studio betaler jeg gjerne Har brukt en dysekalkulator jeg fant på nett og den kom med 262,5 cc/min så dysene er ihvertfall store nok med 313 cc/min, er det et problem og kjøre litt for store dyser? forhåpentligvis blir det nye topper og litt mer hester i løpet av vinteren så da kommer jeg nok nærmere 80% duty cycle. Har forresten kjøpt et EDIS med COP sett i dag, gleder meg som en unge til og få alle delene i posten nå. Har lest igjennom tråden din på shoptalkforums flere ganger føler jeg begynner og få noenlunde oversikt over teorien nå, men det dukker jo alltid opp litt spørsmål og endel hodekløing når det skal settes ut i praksis.
|
|
|
75
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen newbie t4 megasquirt spørsmål
|
på: juni 25, 2011, 08:11:40 am
|
Etter mye lesing i megamanualen tror jeg det er mulig og styre tenning med denne ECUen, er det sånn og forstå at man sender signalet fra vr sensoren inn til hjernen og manipulerer det der før det går til EDIS boksen? Prøver og forstå prinsippene for hvordan ting fungerer Er det sånn at man kan kun bruke Megatune og ikke Tunerstudio med MS1? Finner ikke MS1 i listen over ecu i tuner studio ihvertfall.
|
|
|
76
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen newbie t4 megasquirt spørsmål
|
på: juni 23, 2011, 22:12:06 pm
|
Nå har jeg fått handlet inn litt deler til innsprøytnings prosjektet, fikk en god deal på ebay på en komplett ubrukt pakke fra et oppgitt prosjekt. [attachment=1] [attachment=2] Men litt usikker på hva jeg egentlig har kjøpt Så jeg har endel spørsmål jeg håper noen kan svare på... Ser hjernen er modifisert for en utgang til tenning, kan man kjøre edis på denne? Noe tips til hvordan montere triggerhjul på reimskive? Passer t1 reimskive på t4 så jeg bare kan kjøpe en ferdig? Er det like greit og oppdatere til MS2 med en gang? Etter det jeg har forstått tar man ut prosessoren og setter inn et "MS2 daughterboard" til 98$. CLT sensoren, kan den monteres i toppdekslene f.eks? Innsug lager jeg selv og spjeldhus blir 44mm fra en CBR1000Blackbird , fikk de med dyser og tps for en meget god pris. Dysene er etter det jeg har funnet ut 313cc/min ved 42 psi. De holder til 180 hester på på motoren de kommer fra, så da skal de vel holde til en 2056 t4 også. Tips og erfaringer andre har gjort seg mottas også med takk.
|
|
|
86
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus
|
på: mai 24, 2011, 08:52:03 am
|
CB kan kontrollere tenningen med sin egen programmerbare fordeler. Men kan man kjøre fordelerløst eliminerer man muligheten for slakk og unøyaktigheter i fordeler, grunnen til at jeg kun vil styre bensin i starten er rett og slett for og ta en ting av gangen. Mindre deler, mindre som kan gå galt. Når jeg vet styringen av bensin funker kan jeg gå videre med tenningen.
|
|
|
87
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus
|
på: mai 23, 2011, 21:20:45 pm
|
Tror det skal være hovedforskjellen, og den expansion packen til MS3 trenger man ikke og lodde inn kun en kabel som skal monteres. Tror ikke det er samme på ms2. Har du det relayboardet også? Vet ikke helt om jeg gidder og betale 160$ for det og kabelen, er jo bare tre releer og sikringer såvidt jeg kan se. Kjører porsche vifte så det er vel vekselstrøm regner jeg med.
|
|
|
88
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus
|
på: mai 23, 2011, 21:01:07 pm
|
Blir det MS så står det nok mellom den 2 og 3, på 3 har man jo mulighet til og logge på et minnekort samt man slipper og kjøpe usb adapter og serial kabel, da blir det jo bare 90$ i forskjell. Men igjen er jo jeg helt grønn på dette med innsprøytning så mulig det hadde holdt med MS2. Jeg vet vel egentlig ikke helt selv hva jeg trenger ennå.
|
|
|
89
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innsprøytning CB vs Ms med jenvey spjeldhus
|
på: mai 23, 2011, 20:30:15 pm
|
Med mine sleggemekanikerfingre har jeg ikke engang vurdert og vurdere og lodde selv, er nok tilstrekkelig med potensielle feilkilder fra før i et sånt system Det var igrunnen en ferdig montert megasquirt jeg hadde tenkt på, men etter og ha sett kjapt på microsquirt nå ser ut som den har stort sett de samme funksjonen som MS2. Jeg så på MS3, da kan man jo henge på den expansion packen senere om man vil det uten og måtte begynne og lodde og dille med det. Er det MS3 du kjører? Skal i en 914 så det er plenty plass til så mye sensorer og bokser jeg bare orker
|
|
|
|