mai 07, 2024, 08:33:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lugging!  (Lest 786 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: september 04, 2009, 17:45:39 pm »

Jeg opplever til stadighet lugging på min 1300 motor!
Jeg har noen ideer, men mottar gjerne tips til hva som bør utbedres eller sjekkes!

Jeg lurer på å bytte til elektronisk tenning, da stiften har virker litt brent!
Bytte kondensator!
Bytte innsug, da det iser på innsuget
Rep sett på gasser!

Pluggene er nye, men ja de soter, så de vasker jeg en gang iblant!

Noen som da har tips?

Rikard Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: september 04, 2009, 18:03:30 pm »

Tenningsjustering og forgasserjustering, pluss sørge for at forvarming funker og at den ikke trekker falskluft noe sted, er nok lurt å gjøre.

Det er veldig viktig at stift og kondensator funker som de skal, pluss at vakuumreguleringa til fordeleren funker som den skal.

Ising på innsuget kan komme av at forvarmingsrøra har gått tette med koks fra eksosanlegget. Har dette blitt hardt nok, er gode råd dyre, men det lar seg gjøre å åpne opp igjen. På min bil ble løsningen sandblåsing...

Andre ting jeg har vært borti: dårlige jordingskontakter på fordeler som gjorde at tenninga var fullstendig på ville veier. Slark i fordelerakslingen kan også gi upresis tenning, og mye endeslakk på motoren kan også påvirke tenninga.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 04, 2009, 18:12:29 pm »

Takk for masse Tips!
Jeg kan også legge til at jeg har tenkt til å bytte rotor, fordelerlokk, og pluggledninger!

Hvordan sjekker man slark i fordelerakslingen?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #3 på: september 06, 2009, 10:41:07 am »

Jeg vil tippe fukt, og dersom du bytter pluggledninger, fordelerlokk og rotor vil det helt sikkert bli bra. Det er uansett en billig begynnelse på feilsøking.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 06, 2009, 15:20:44 pm »

Har nå fått byttet, fordelerlokk, rotor, pluggledninger og skiftet til el-tenning, har også overhalt forgasseren!
Nå mangler det bare at den starter, fikk ikke bensin inn i gasseren i går, så den fyra ikke, men skal prøve mer etterpå!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!