september 21, 2024, 03:49:04 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Trimming av VW Type 2/4 GE 2 liter injection.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Trimming av VW Type 2/4 GE 2 liter injection. (Lest 850 ganger)
t3fast4
Juniormedlem
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim
Trimming av VW Type 2/4 GE 2 liter injection.
«
på:
februar 25, 2013, 22:01:39 pm »
Til dere som har prøvd, eller på andre måter vet om begrensningene på VW type 4 motorene. Er det mulig på en GE motor ( som har en litt annen type innsprut med luftmassemåler etc enn 1,7 liter motoren) å trikse ut 140-150 hk med 96 mm cylindersett,bedre kam,bedre eksos og kanskje 1800 topper ?? Altså greie rimelige midler...
Tanken er å få til en tilsynelatende original motor med litt mere " OMF" Takker for innspill.
Loggført
BP 73
Supermedlem
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
Sv: Trimming av VW Type 2/4 GE 2 liter injection.
«
Svar #1 på:
februar 25, 2013, 22:59:34 pm »
kanskje litt mye med 140 hk med 2,1l innssprut. en bilcross t4 med 2,4 l med 2 doble, store ventiler og sidebas eksosanlegg harnok 150 hk, men motoren du snakker om kan nok ha over 120-130 hk. alt avhenger av toppene og kam og innsprut erriktig avstemt. andersen racing kan nok mer om dette.
Loggført
69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
t3fast4
Juniormedlem
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim
Sv: Trimming av VW Type 2/4 GE 2 liter injection.
«
Svar #2 på:
februar 25, 2013, 23:33:24 pm »
Er bare litt mere guffe på "original" motor med originalt utseende jeg tenkte. Bare for å flytte litt mere på 412`n. Har andre planer på litt lengre sikt.
Må ha en ok motor til sommer`n. B-)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...