Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4]
|
91
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Karmann Ghia 1960
|
på: september 08, 2009, 09:09:25 am
|
Er det noen som husker linken til siden hvor man kan få tak i ulike dimensjoner av Fuchs (Repro)? Husker det var en tråd her inne en gang....
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Karmann Ghia 1960
|
på: september 04, 2009, 12:05:33 pm
|
Pokker som jeg misunner dere Ghia-kara den plassen i motor-rommet.... Er det norsk bil? Har du gjort prosjektet selv? Bare nysgjerrig Lasse Bilen er norsk. Jeg kjøpte denne "ferdig" av en hyggelig kar her på forumet :-)
|
|
|
97
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Karmann Ghia 1960
|
på: september 04, 2009, 10:54:29 am
|
Nå har`n fintjuna høyden på forstillinga. Ble veldig fint! Etter en testrunde så måtte'n opp ett hakk til. Ble litt for lavt. Nå er den helt perfekt :-)
|
|
|
100
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hide Away potte
|
på: august 31, 2009, 11:35:57 am
|
Hei, jeg har en helt ny potte inkl J tubes og ormbo. Hvis du trenger alt komplett kan jeg vurdere å selge da jeg går å lurer litt på CSP python eller liknende rustfritt på mitt restaureringsprosjekt. Trenger du bare potta er jeg ikke interessert i å selge.
Bor i Stavanger.
Hva får jeg for noe slikt da ?
Er potta av typen 'Hide Away' på dette anlegget?
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Karmann Ghia 1960
|
på: august 28, 2009, 09:13:38 am
|
En liten presentasjon av bilen min. Mangogrønn Karmann Ghia 1960 modell.
Senket og smalnet fortsilling Korte akslinger 4,5 + 6 ekte Fuchs Berg 5 girkasse (Bygget av Dave Folts i 1997) Berg 5 girspak 5 " Autometer Interiør fra Bernard Newburry Mild 1776 motor med følgende spec: -Ny Mexico blokk maskinert av Rimco for full flow og 90,5 borring. -Nytt AA 90,5 sylindersett. -Nye lager, dobbel thrust på kammen. -Avbalansert veivparti. (veiv, svinghjul og clutchdisk). -Ny 1,5 liters sump med Tysk oljesuger, som IKKE sitter i Mexico blokka orginalt. -Std. ventilløftere som er modifisert med ekstra smørespor. -Std. topper lett modifiserte eksosporter og litt puss på innsug. Nye ventilstyringer. Nye rustfrie ventiler. -Std. ventilfjærer som er shimset for litt ekstra fjærtrykk. -Ny Engle W-100 kam. 276 grader. -Std. støtstenger. -Type III glemmeblekk under sylindre. -Uorginalt viftehus. -Grenrør med merged header. -Full flow med eksternt filter. -Nye støtstangrør. -Solex forgasserkit 34. -Ny clutch. 200mm.
Bilder kommer...
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia
|
på: april 15, 2009, 12:09:06 pm
|
Ghia`n er ute av vinterdvalet og jeg har tatt noen bilder av hvordan den ble med de nye Fuchs kopiene kjøpt hos Jøran på vdub2you.com Synes de er veldig fine (og jeg vet at mange synes jeg burde detaljere de...) Badass Ghia!
|
|
|
107
|
Bruktbørsen / Biler selges / Rat Rodz vw's
|
på: november 11, 2008, 11:56:41 am
|
Fra hot wheels selges. Seks stk biler i original forpakning (kjøpt i USA). Skala 1:50 (ca 9cm) Bud over 600 mottas. ('Berger' legger ut bilder snart)
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espen`s T1 66
|
på: september 25, 2008, 10:05:22 am
|
Hallo Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
|
|
|
|