mai 02, 2024, 07:07:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Overhaling av forstilling og bakhjulsoppheng  (Lest 1394 ganger)
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: august 12, 2014, 11:27:10 am »

Hei, har en T1 70, 1200, der jeg tenker å bytte forstilling pga rust i den originale. Har fått tak i en annen, men skal bytte BJ i bærearmene. Da må jo bærearmene demonteres.?
Spørsmål; bør man alltid bytte alt av foringer og lager for bærearmene i samme slengen, eller er ikke dette noe issue på VW forstillingene??
Bakhjula: her tenker jeg å senke ca 5 cm og sette sammen igjen. Samme spørsmål her; er det veldig lurt å bytte alt av foringer osv her, eller er disse komponentene lite utsatt for slitasje??
Dersom man bør gjøre dette er det poly som gjelder? Hva smører man med for å få vekk knirking?
Er arbeidet vanskelig?? Kraftig grønn her!!  Tvilende Gliser
Skal montere skivebremser rund baut godkjent for 160 hk, samt senkespindler framme. Tenker å kjøre dekk med dimensjoner nær det originale, bare noe bredere(185-dekk)
Takker for alle innspill!  Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: august 23, 2014, 21:25:37 pm »

Hvis forstilling har blitt fetta jevnlig så er sikkert lagre ok, men det blir ofte oversett. Bak så bør du bytte foringene til torsjon staven. 2 stk på hver side. gummi gir mest komfort og kan settes inn med talkumpulver ved montering. Urethan foringer er kort fortalt mye hardere og holder ting litt mer på plass, på bekostning av litt mer støy og vibrasjoner i bil. de settes inn med litt sillicon eller teflon fett (husker ikke hvem), som regel følger det med. Det forhindrer knirking, utover det er urethan foringene selvsmørende . en Boble som er ganske standard og brukes til moderat kjøring, ville jeg brukt gummiforinger på.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: august 24, 2014, 02:21:15 am »

Siden du først skal bytte forstilling, sjekk også rammehodet for rust. Hjelper lite å bytte forstilling, hvis det du bolter den fast i, er røtent.
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #3 på: januar 26, 2015, 15:43:18 pm »

Takker, skal gjøre det når jeg er ferdig med å bygge motor.  Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: januar 26, 2015, 17:06:46 pm »

jeg hadde uretanforinger i bakhjulsopphenget, men byttet til gode gummiforinger i stedet; knirkinga holdt på å ta livet av meg, oog det ble mye støy/vibrasjoner som det nevnes her.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!