VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Mangokid på august 24, 2013, 10:43:02 am



Tittel: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Mangokidaugust 24, 2013, 10:43:02 am
Ok, jeg hakke rørt en skrue enda, og hakke tid før i morra åkkesom.

MEN, det kom et frustrert ektepar inn på gårdsplassen i går. De hadde hatt bilen på verksted for en "generell sjekk". Der hadde de gått skikkelig til verks, kan man kanskje si. Mekanikern mente nemlig at forgassern var "utslitt" og ga ingen videre forklaring på det. De hadde da kjøpt inn en ny reprogasser fra HotShop, (34PICT) og montert denne, og gjort ei skikkelig justering mente de. Da bileierne henta vogna merka de med en gang at den gikk MYYYYE dårligere enn med den gamle gassern, så de ba om å få denne overhalt og montert igjen, men da hadde allerede den blitt kasta.

Spørsmålet er da, åssen er en slik HotShop gasser dysa/bygd opp etc etc i forhold til en original, og hva kan det være som gjør at bilen plutselig går som ei bøtte med møkk?

Som sagt, jeg har ikke rørt en skrue enda, og fåkke gjort no før i morra. Men kanskje kan tråden rulle opp noen som har opplevd det samma?

Mangomong


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Panaugust 24, 2013, 14:04:07 pm
Mest sannsynlig en justeringssak. Har hatt ny forgasser på min egen bil selv siden 2005 - jeg ble lei av alt plunderet med den gamle, og da den i tillegg begynte å lekke bensin fra spjeldakslingen, var grensen nådd. Min bil går utmerket med ny forgasser, men den må naturligvis være riktig justert. Det spørs det om dette verkstedet har fått til.


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Mangokidaugust 26, 2013, 10:30:22 am
et åpent vakuumuttak på gassern var hele "feilen". Verkstedet visste ikke hvor "alle" slanger skulle plasseres gitt. 5 min jobb.


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Anders Røsåsenseptember 13, 2013, 12:58:17 pm
Brosol sin verson av 34 pict 3 gasseren er vel ikke på langt nær så bra i utførelse eller kvalitet som de gamle Solex gasserene...stort sett bare søppel!
Overhaler heller en orginal til doble prisen en og fikle med dem reprogasserene!!


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: RødeBaronseptember 14, 2013, 00:39:56 am
Hm.. Hadde en brosol på en tidligere bil med 1600 og den gikk jo som et olja lyn...


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Panseptember 14, 2013, 01:04:28 am
Har kjørt med Brosol-gasser siden tidlig 2005, sikkert en 50-60 000 km eller så. Har alltid funka som fjell.


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Mangokidseptember 16, 2013, 09:16:16 am
har aldri hatt no reprogreier på egen VW, men fikk da uansett denne til å gå helt ok etter å ha tetta et vakuumuttak, eller inntak eller hva man skal kalle det.


Tittel: Sv: Fra originalgasser til ny repro dingsboms
Skrevet av: Anders Røsåsenseptember 19, 2013, 11:47:39 am
Min splitter nye brosol kom fra fabrikk med spon etter maskinering i flotørkammeret og defekt akspumpe membran...