Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk.
|
på: mars 13, 2016, 23:12:52 pm
|
Problemet her er jo ikke at jeg ikke fulgte med i mattetimen Problemet er at det står oppført original dekkdimensjon i vognkortet som 5,60X15.. Det sier meg ingenting!
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk.
|
på: mars 13, 2016, 22:58:38 pm
|
Jeg har funnet 275 60 15 dekk fra Goodrich. Er dette noe man får godkjent? Og hvordan får man regnet om hva som er innafor + - 5 grensa?
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Størrelse på dekk.
|
på: mars 13, 2016, 00:42:55 am
|
Jeg har en 1300 S fra 1973 hvor det står oppført 5.60X15. Hvilken dekkdim kan jeg i prinsippe bruke da? Jeg ønsker å få dekkene til å kle bilen best mulig og. Noen som har noen forslag? Har ATS felger med bredden 9X15 bak og 7X15 foran.
Takker for svar og tips.
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler selges / Piggfrie vinterdekk
|
på: desember 12, 2014, 12:26:11 pm
|
Jeg selger fire ubrukte piggfrie vinterdekk. De er av merket FA307493 Falken Eurowinter HS449 EC:F-C-71dB
165/65/15 81/T M+S
Disse sitter på fire originale Boblefelger med boltsirkel 130X4.
Felgene er avbalansert med dekkene på.
Kan selge enten dekkene og felgene hver for seg eller alt samlet.
Dekkene kostet 3500,- nye. Kjøpte de for 2 mnd siden og har kvittering på dette samt avbalanseringen.
Felgene ser helt ok ut. Kan syredyppes mot tillegg i prisen hvis ønskelig.
Kom med bud:)
|
|
|
11
|
Bruktbørsen / Deler selges / Selger unna VW T1 69 modell deler
|
på: desember 04, 2014, 17:07:10 pm
|
Jeg holder på å rydde mens jeg driver å restaurerer bilen min og selger unna ting jeg ikke har tenkt til å bruke til bilen min.
Bare å komme med bud så blir vi sikkert enige:)
[attachment=1] Motorlokk til 67 modell og tidligere. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
[attachment=2] Motorlokk til 67 modell og tidligere. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
[attachment=3] Underplate til motorlokket. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
[attachment=4] Ormbo eksosanlegg med endepotte. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
[attachment=5] Kort Stingerpipe til eksosanlegget
[attachment=6] Lang Stingerpipe til eksosanlegget
[attachment=7] Luftfilter, luftfilterboks innsug og Solex 34 forgasser til 1600 motor. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
[attachment=8] Mahle 1600 stempler og sylindere. Kan syredyppes hvis ønskelig mot tillegg i prisen.
Har mange flere deler og. Bare å spørre så skal jeg svare;)
|
|
|
16
|
Forum / Snikk-snakk / Skru og lagre VW Boble
|
på: oktober 27, 2014, 11:07:10 am
|
Hei
Er det noen som vet om et sted det går ann å stå å skru og ikke minst fått lagret Bobla si et par mnd, mulig over vinteren? Helst i Osloområdet? Det er ikke snakk om oljegris og slikt type arbeid, men heller bytting av skjermer og deler, samt fått iorden det elektriske anlegget. Jeg betaler gjerne litt for det, bare det ikke koster en halv mndslønn;)
Mvh Simon
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Skjermer og dører til VW Boble 1300
|
på: oktober 23, 2014, 19:44:05 pm
|
Hei
Jeg har en VW Boble 1300 1969 modell jeg skal hellakkere. Jeg har fått en lakkerer til å gå over bilen og konkluderte med at jeg trengte tre nye skjermer og to nye dører. Mitt spørsmål er da hvilke Boblemodell jeg kan ta skjermer og dører fra som passer overens? Kan jeg for eks. hente dører fra en 1302 etc.?
Kanskje dumt spørsmål her, men jeg er ikke superdreven når det gjelder denne bilen.
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Valg rundt forstilling til T1
|
på: oktober 23, 2014, 19:40:17 pm
|
Det var ingen dum ide Jeg skal ta kontakt med Jee å høre hva han tenker rundt det. Jeg har diskutert litt rundt senking med han og, og han nevnte flere alt. for meg. Ingenting er noe problem, forskjellen er bare pris;)
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Dører og skjermer til en VW Boble 1300
|
på: oktober 23, 2014, 19:34:10 pm
|
Hei
Jeg har en VW Boble 1300 jeg skal hellakkere. Jeg har fått en lakkerer til å gå over bilen og konkluderte med at jeg trengte tre nye skjermer og to nye dører. Mitt spørsmål er da hvilke Boblemodell jeg kan ta skjermer og dører fra som passer overens? Kan jeg for eks. hente dører fra en 1302 etc.?
Kanskje dumt spørsmål her, men jeg er ikke superdreven når det gjelder denne bilen.
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / Valg rundt forstilling til T1
|
på: oktober 21, 2014, 19:31:02 pm
|
Jeg er kommet til en beslutning om å senke min VW boble fra 1969. Det sitter per dags dato på en original forstilling. Jeg har en puma forstilling liggende med kortere dempere, men selve justeringen på forstillnga er gåen. Med andre ord er jeg ¨tvunget¨ til å kjøre med full senk hvis jeg skal bruke denne forstillingen. Jeg har både fått tips om at det går ann å sveise den originale forstillingen, gå for en puma forstilling ELLER velge den smale versjonen og sette på senkespindler i tillegg. Bilen er ment å bruke til gatebruk, men ønsker å få bilen til å sitte godt på veien og. (Skal forøvrig montere forsterket stabstag og, så det og er nevnt)
Jeg spør også fordi jeg sitter å lurer på om jeg skal beholde originalforstillingen (Slik at jeg har denne ved evt salg eller visning hos bilsakkynd.)
Noen som har noe erfaring med disse ulike alternativene? Og noen som vil komme med tips til hva jeg burde gå for her? Ulemper / fordeler osv.
Blir glad for alle svar.
|
|
|
25
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bygging av 1600 motor
|
på: oktober 15, 2014, 18:44:24 pm
|
Saken er at jeg har byttet kam til en W 120 engle så den vil være ganske turtallsvillig. Jeg vurderer om jeg ikke bare skal avbalansere org. veiva som du sier og heller få borra ut slik at jeg får 8 pinner i i veiv og svinghjul. Da er jeg bare nødt til å ta det litt pent med høyrefoten:) Jeg har satt på 041 topper, 1600 mahle kit med stempler og sylindersett. Doble 40mm Dellorto forgassere med 40mm CSP innsug. Bosch 009 fordeler og høyeffektscoil.
Har du noe kjennskap til noen som kan justering av VW motor?
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Bygging av 1600 motor
|
på: oktober 15, 2014, 13:48:38 pm
|
Hei
Jeg er godt i gang med å bygge en dobbelt port 1600 motor til en VW Boble. Det som gjenstår er å få kjøpt inn en motvektsveiv, og 8 pins svinghjul. Dette må selvfølgelig avbalanseres sammen med reimhjulet, og jeg vet hvor jeg kan få gjort dette. Mitt spørsmål her er om noen har tips til hvor jeg kan få satt sammen motoren og justert den riktig, slik at den går optimalt?
Noen her som kan anbefale et verksted eller privatpersoner som tar på seg denne type jobb?
Jeg blir glad for alle tips som blir gitt:)
Simon
|
|
|
27
|
Forum / Snikk-snakk / Bygging av 1600 motor
|
på: oktober 15, 2014, 13:35:21 pm
|
Hei
Jeg er godt i gang med å bygge en dobbelt port 1600 motor til en VW Boble. Det som gjenstår er å få kjøpt inn en motvektsveiv, og 8 pins svinghjul. Dette må selvfølgelig avbalanseres sammen med reimhjulet, og jeg vet hvor jeg kan få gjort dette. Mitt spørsmål her er om noen har tips til hvor jeg kan få satt sammen motoren og justert den riktig, slik at den går optimalt?
Noen her som kan anbefale et verksted eller privatpersoner som tar på seg denne type jobb?
Jeg blir glad for alle tips som blir gitt:)
Simon
|
|
|
|