mai 06, 2024, 20:13:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: girkasse type3. med irs.. kan noen kasser fra 1303 brukes?  (Lest 1645 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: april 13, 2010, 14:31:53 pm »

er det noen t1 kasser som passer? har litt overkill motor for orginal gir så vil nok ha litt forbruk på det. så lure på om noe annet en type 3 passer. da det fort er vanskelig og skaffe  type 3 kasser i området..Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 13, 2010, 14:38:29 pm »

kassene går omhverandre,
1303 og 1302
men du må flytte over hockey sticken i nesekon fra type 3 til boblekassa
eller lage nytt spor i hockey sticken til set-skrue for girkopling.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #2 på: april 13, 2010, 18:12:23 pm »

hva anbefale du slags kasse eg skal bruke.. er denne bilen eg har wbx , turbo , ms Glad  greit om den tåler litt pryl
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 13, 2010, 21:37:54 pm »

er ikke stor forskjell i styrke på org type 1 kasser.
men etter -75?? har jo den nyeste drevsatsen (tror jeg , er ikke så inne i type 1 kasser)
unngår du rivstarter og ikke leiker NM i giring , så skal det holde greit.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #4 på: april 13, 2010, 21:45:27 pm »

ok.. må til med ny om ikke lenge... den knurre ved ned giring til 2..  Tvilende
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 14, 2010, 07:51:55 am »

hva med buss kasse da Blunker
makan som knasten Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #6 på: april 18, 2010, 00:01:56 am »

vil det gå og sette i t3 transpoerter 5 trins kasse i notch med irs?? mykje ombygging?? noen som har prøvet det?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #7 på: april 18, 2010, 07:46:47 am »

Har ikke prøvd, bare tenkte jeg skulle på min. 5 trins har jo sjalteren på siden, så der har du litt ombygging og så er den lengere.
Loggført

Mvh

Marius
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 18, 2010, 08:12:50 am »

Passer du på å ha dårlige bakdekk, sparer du kassen :-) Men om den slipper dekka på 3.giret, er sikkert dekka dårlige nok  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 18, 2010, 09:51:34 am »

kassene går omhverandre,
1303 og 1302
men du må flytte over hockey sticken i nesekon fra type 3 til boblekassa
eller lage nytt spor i hockey sticken til set-skrue for girkopling.



Fommern erfarte det samme med en 71- square han lånte av meg et par år...Byttet til 1303s kasse uten å gjøre dette...
« Siste redigering: april 18, 2010, 13:28:49 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 18, 2010, 09:59:48 am »

fant det sjøl ut den harde måten ... back in -93...   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #11 på: april 18, 2010, 18:03:50 pm »

Passer du på å ha dårlige bakdekk, sparer du kassen :-) Men om den slipper dekka på 3.giret, er sikkert dekka dårlige nok  Blunker

har satt ned ladetrykk til. 0.6bar.. ble noe bedre-- høyner heller når sesong har vart litt lenger --- dritt og kjøresund før den omtrent har begynt.. 
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #12 på: april 18, 2010, 20:08:23 pm »

http://www.cableshift.com/094/VW%20094.html
Så kan du sette i gasse fra nyere Transporter (T3) med side shift
Ikke så galen pris heller egentlig, dersom en sammenligner med ny girspak i OK kvalitet
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #13 på: april 18, 2010, 20:33:59 pm »

den var ikke dum,,:)   må nok bare bestille hjem et slikt sett og bygge om til 5 trins neste i vinter...

hvor mykje lengre er en t3 kasse i forhold til t1
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 18, 2010, 20:51:05 pm »

bare ett tips:
du bør se litt på utvekslingene på T3 5 trinns før du bygger om
1. giret på den er veldig lavt , flere som har hatt T3 , starter faktisk i 2 gir.
da er jo litt av vitsen borte
5. giret er jo ikke spesielt langt heller.
kassa er breiere  og lengre. blir vel kapping i torsion opplegg og coilovers.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #15 på: april 18, 2010, 21:58:08 pm »

hmmmm.....
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!