mai 02, 2024, 05:13:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 1500 T1 SOLGT!!  (Lest 2823 ganger)
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« på: april 02, 2012, 22:56:23 pm »

Jeg vurderer å selge min 67 1500 T1. Prøver her før jeg evt legger den ut på finn. Pris: bud over 30 000,-

Bilen er Lotusweiss og har rød innredning, 1300 dobbelport sitter i nå men en 67-68 12V 1500 følger med.
Den ble eu-godkjent uten noe mangler i mars 2012 og er i bra bruksstand. Bilen har ca 75% orginallakk men endel småbulker og flekklakkeringer samt litt rust i skjermene (som er orginale).

Bilen er en orginal og solid bil som kun har blitt sveiset litt i bunn av innerskjermene foran for endel år siden. Har vært lagret innendørs siden 80-tallet.

Hel og fin innredning men dårlig taktrekk. Nye setebelter foran og bak montert.
Bruk som den er eller et veldig godt objekt for en orginalrestaurering.


« Siste redigering: mai 14, 2012, 17:03:23 pm av 91167coupe » Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
mattlakk
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #1 på: april 08, 2012, 21:25:33 pm »

hei, beklager jeg svarer på innlegget ditt selv om jeg ikke er interessert i bilen (67 mod 1500 er en nydelig boble, preget av 60 talls look med 70 talls kjøreegenskaper+skivebremser, jeg har hatt en sånn for noen år siden).
Jeg bare lurer på hvordan 1300 motoren fungerer på en 1500 kasse. Er det vanskelig å få den i sving? Hva blir toppfarten? Jeg vurderer en lignende løsning på min boble for å trippe lange turer.
Loggført
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #2 på: april 08, 2012, 23:31:44 pm »

Det fungerer greit, men jeg har ikke prøvd med 1500 i samme bilen. Hvis jeg beholder den vil jeg prøve med 2 doble weber for litt mer respons. Planen var å sette i 1500 motoren.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
mattlakk
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: april 09, 2012, 09:06:27 am »

Så du plages ikke med at bilen er treg i starten og at motoren kubber når du girer oppoverbakken? Dobbelport 1300 motoren yter 45hp, nesten like mye som en 1600 (50hp), men dreiemomentet ved lavere turtall er vesentlig mindre. Jeg mener at det skal likevel gå unna siden bobler trekker som traktorer.
1500 motoren min gikk veldig godt, det sies at disse går spesielt godt av en eller en annen grunn (balansering, osv..).
Loggført
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #4 på: april 09, 2012, 14:27:23 pm »

Nei, er jo ikke det draget som i en 1600, men ikke noe problem ved småkjøring. Jeg har forøvrig ikke prøvd bilen på E18. Den burde hatt en liten service og rens av forgasser også. Men bilen burde jo hatt en 1500 selv om effekten skal være lik. 1300 dobbelport er vel kjent for å gå bra og billig.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #5 på: april 17, 2012, 08:15:59 am »

Jeg er i forhandlinger om nytt prosjet, så siste mulighet her før den går på finn.no. Det følger med bra piggdekk og ok sommerdekk på felg. Her trenger man ikke å gjøre noe, men krever jo litt arbeid for å bli strøken. Orginal bil som er så så si usveiset og har aldri vært hellakkert.

Vårtilbud 25.000,-

Jeg har også endel andre deler som kan kjøpes til selvkost ved en handel, org pop-outs med nye pakninger, org Hurst girspak i bra stand med patina, nye EMPI drop spindler, endel nye pakninger+++ som var tiltenkt bilen, 2 nyoverhalte doble Weber 40 IDF med innsug++ mm.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #6 på: april 25, 2012, 20:25:59 pm »

Siste sjangs før jeg legger den ut på finn. Jeg har kjøpt meg nytt prosjekt så denne skal selges (men ikke for en hver pris..)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!