mai 09, 2024, 22:43:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
391  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: juni 16, 2010, 14:48:01 pm
Dama på Narvesen spurte om det var andre utenlandske VW blader hun burde ta inn, fordi hun solgte ganske bra av VW blader.

Gliser
Ja, det er definitivt en del norske biler som fortjener en reportasje eller fem.

Er begrensa hvor mange biler fra hvert land et blad vil ha med, så her gjelder det å være virkelig kresen Blunker

(Dessuten er betalinga man får i utenlandske blader elendig for en som bor i høykostlandet Norge og prøver å leve av dette.
Timebetalinga blir vel omtrent som for en uerfaren jordbærplukker, men det er en annen historie)
392  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: juni 16, 2010, 10:31:07 am
Ja det kan stemme.

Jeg skrev den i en hotellobby i Østerrike, da jeg fikk varsel om en kort deadline like før jeg skulle ut på reportasjetur.
Ba redaktøren se på teksten mest som et utkast, da jeg ikke rakk å bearbeide den skikkelig.
Mulig han ikke rakk å gjøre det, bladet gikk i trykken dagen etter at jeg leverte - ellernosånt.

Tror håper jeg får mer tid til å finpusse senere tekster

Takk for tilbakemelding  Glad
393  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: juni 16, 2010, 10:00:32 am
Nå er blekka for lengst ute på Narvesen.
(Har bare vært syk, så jeg har ikke fått meldt fra om dette før)

Kom gjerne med tilbakemeldinger, slik at fremtidige reportasjer kan bli enda bedre  Blunker
394  Forum / Drag-race / Sv: Skinne med ny verdensrekord - Gratulerer!! på: juni 08, 2010, 21:45:50 pm
Thanx Kult
Å ha en utrolig historie å fortelle gjør det lettere å lage en god reportasje Glad


Har blekka kommet på Narvesen nå?
395  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla kjørte åtter i dag! på: juni 06, 2010, 07:37:58 am
Eget dragrace-forum å greier å greier  Øyerulling

Ja da er det vel bare å stenge denna tråden  Gråter




Kult


396  Forum / Snikk-snakk / Skinne-Bobla kjørte åtter i dag! på: juni 05, 2010, 23:38:05 pm
8,96 på 402 meter og 260 km/t over mål.

Sted: Gardermoen
Race: Summer Nats kvalifisering

Var ikke der selv, har bare fått høre dette av Skinnes racekompis Jonus.
Han forteller at de hadde en del småproblemer i dag og 8,96-draget, som kom på slutten av dagen, var heller ikke perfekt.

Såvidt jeg vet kjørte han sitt nye hjuloppsett med store slicks bak og smale frontrunners foran.
Rulleomkretsen bak er en del høyere enn med gatedekka de brukte ifjor.
Hastighet ved turtallsspera på fjerdegir (7.500 rpm) skal ha økt fra 257 på fjorårets oppsett til 275 km/t i år (Porschekassa har fem gir, men de bruker bare fire på stripa)

For de som ikke vet det, gikk den 9,01 med DOT-dekk på SCC ifjor, og 8,61 257 km/t på Kjula i Sverige senere på høsten, med samme oppsett som på SCC.
Enkelte har uttalt tvil på om tidtakingen på Kjula stemte, så Skinne er veldig keen på å få bakka opp den rekordtida  Blunker

Jeg har en reportasje om Skinne-Bobla i juni-utgaven av Ultra VW.
Abonnentene har fått bladet for ei stønn sia. Har ikke sett det på Narvesen ennå...
397  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC 2010 på: juni 02, 2010, 21:17:47 pm
Har dem endelig fått stramma clutchen?
398  Forum / Snikk-snakk / Sv: VolksWorld USA issue 13 på: juni 01, 2010, 21:03:00 pm
Eller hva med dette:
http://no.zinio.com/browse/publications/index.jsp?productId=79114094

Bladbransjens framtid  Blunker
399  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambassadøren på: mai 29, 2010, 09:56:49 am
Martin: Skal se. Vi tar det på mail  Blunker
400  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambassadøren på: mai 28, 2010, 23:07:35 pm
God kveld  Glad

Hvis vi går for en slik løsning blir det vaffal mye mer subtilt utført enn på eksempelet du viser til  Kult
401  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambassadøren på: mai 28, 2010, 22:37:45 pm
Forresten så har det skjedd, og skjer, et par ting som kan tolkes som framdrift i prosjektet.

Jeg brukte noen laken på deler til den ifjor, et hemmelig innkjøp Blunker

I år skal jeg redusere samlingen min fra fem til tre biler, nettopp for å få bedre fokus på de viktigste prosjektene.
The Bluesmobug er det viktigste av dem alle!  Øyerulling
402  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambassadøren på: mai 28, 2010, 21:04:32 pm
Arti at folk fremdeles husker denna, og ikke minst at folk fortsatt har trua på at den blir tøff Glad
Taksenkinga er no sånt som 2,5” foran og 3,5” bak (eller var det omvendt?)
Kortinga er i hvert fall 5”. Thomas tok snittet i bakre ”quarter panel”.

Plata kortet Thomas på typisk Beach Buggy-vis.
Forsterkinger er gjort etter en hemmelig formel, utviklet av Norwegian Hammerworks  Gliser

Thomas skal også ha æren for at bilens proporsjoner ble litt mer radikale, og ikke minst tøffere, enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet.





Og svar til splittmann:
Den blir noe cleanere utvendig enn Pasi's nydelige custom.
Høydemessig er målet å kunne parkere stigtrinna på bakken. Og da ikke bare i forkant, men hele veien!

Kan fylle et par forumsider med unnskyldninger for at den har blitt stående i 15 år, men hva hjelper det...
Ikke tilfeldig at den etter hvert har fått navnet The Bluesmobug, for å si det sånn.
Jeg trøster meg med at hver dag er jeg en dag nærmere å komme i gang igjen.

Ser ut til at det blir en tur bortom låven der den står i løpet av de nærmeste ukene, for å hente noen deler.
Skulle selvsagt ekstremt gjerne tatt med meg hele bilen nå.
Men jeg har ikke noe tørt sted å ha den i nærheten av heimen før neste år.

Når vi kommer så langt blir det først en tur innom Hammerworks for litt justeringer.
Jeg og Thomas har jo hatt en smlue tid til å tenke over hvordan enkelte detaljer kan forbedres ;-)
Stilen blir fortsatt klassisk lead sled-inspirert, men selvfølgelig med masse egne løsninger.

Bilen må fullføres i to faser:
Først en godkjenningsvennlig versjon, som også blir i primer for å la grunnarbeidet sette seg skikkelig.
Deretter en all out superlavt kjørbar versjon med høy finish!

For The Bluesmobug skal kjøres – langt!
Kanskje i par med The Ambassador...  Kult
403  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambassadøren på: mai 28, 2010, 07:47:46 am
Jeeeeezzzus  Sjokkert

404  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg har fått tips om en Zwitter på: mai 27, 2010, 12:09:43 pm
Det ser ikke ut som om den er senket... Kanskje jeg banner i originalkirka nå.

Såvidt jeg vet finnes det ingen forbud mot senking av zwitter Kult
405  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: mai 22, 2010, 17:30:12 pm
Hils Kristian og si at jeg synes han bør feste litt mindre og mekke litt mer Kult
406  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: mai 22, 2010, 16:37:03 pm
SCC er nevnt i Skinne-teksten og racebildene av den er fra SCC, selv om ikke-norske leserne neppe ser det.

Lover å levere mye ikke-race-bilder fra SCC, men påpeker at det er redaksjonen i England som gjør det endelige bildevalget.
407  Forum / Snikk-snakk / Skinne-Bobla i Ultra VW på: mai 22, 2010, 16:19:25 pm
I juni-utgaven av Ultra VW har jeg en reportasje om Skinne-Bobla
http://www.ultravw.com/

Jeg har ikke selv fått sett bladet ennå, men såvidt jeg vet har norske abbonnenter fått det.
Kommer vel på Narvesen om et par uker ellernosånt.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk på reportasjen, her eller på mail Glad

Jeg satser på å bli fast norsk leverandør av reportasjer til Ultra VW, skal blant annet dekke årets SCC for dem Blunker

Er selvsagt mottakelig for tips:
Mail: post@kid-a.no

Mvh Arild Dyrkorn
408  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kan dette være det bedste cover til et magasin nogensinde? på: mai 16, 2010, 20:27:12 pm
Skikkelig kongsbergknekk på den Porsche-fruen  Gliser
409  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC 2010 på: mai 16, 2010, 20:22:11 pm
...at det ser ut til at jeg skal lage SCC-reportasje for Ultra VW Rekker tunge
410  Forum / Snikk-snakk / Sv: "pinstriper" til SCC? på: april 27, 2010, 16:59:37 pm
Har sett masse pinstripere på treff i utlandet som overhodet ikke plages av folk som glaner. Heller ikke av at jeg stikker kameraet opp i trynet på dem. Så søk videre  Blunker
411  Forum / Snikk-snakk / Sv: Den offisielle Flåklypa-tråden på: februar 09, 2010, 20:32:43 pm
Ja vi bilfotografer dør aldri.
Vi får bare flere uferdige prosjekter og mere gjeld  Kult
412  Forum / Snikk-snakk / Sv: Den offisielle Flåklypa-tråden på: februar 09, 2010, 00:04:33 am
Min gamle Bilsport-kollega Gunnar Ljungstedts lett Flåklypa-inspirerte bilbane



Il Tempo er ikke med i filmen, men banen har definitivt Flåklypa-feeling!

413  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 10, 2010, 14:02:47 pm
Sjokkert Ser ut som den er verdt å vente på  Sjokkert
414  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia på: desember 21, 2009, 10:59:28 am
OK Glad
415  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia på: desember 20, 2009, 11:55:35 am
De stola ser skikkelig kooz ut altså!  Kult

Men passer de stilmessig i en Ghia?
416  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: desember 12, 2009, 13:24:40 pm
Kom faktisk rekommandert Kult

417  Forum / Snikk-snakk / Sv: Slacker på tur - nok en buss hentes - Splittbuss Deluxe på: desember 03, 2009, 23:27:57 pm
Satt du i bussen hele veien?  Kult
418  Forum / Snikk-snakk / Sv: Slacker på tur - nok en buss hentes - Splittbuss Deluxe på: desember 03, 2009, 00:47:38 am
Folldal'n er jo rett oppi svingen her det jo, der har jeg grisekjørt myyye  Gliser

Så 151 km/t på GPS'en i Golfen gjennom Folldal'n på vei ned til siste SCC.
Hadde en Porsche industrimotor i bagasjerommet.
Den hadde aldri gått så fort før!


Tørt og fint der oppe, glimrende for rustfrie gamle biler.  Rekker tunge

Grattis!  
419  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: november 24, 2009, 17:26:42 pm
Jöss, KID-A og jo..!! Ässen går det med roccon ?
Den står
bare rot med mine prosjekter  Trist
Holder på med en '77 Polo nå, som kommer på veien til sommeren Glad
420  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC 2010 på: november 19, 2009, 21:28:19 pm
At jeg skal løpe 402-metern kjappere enn i 2009  Kult
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!