mai 09, 2024, 23:16:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Karmann Ghia  (Lest 1748 ganger)
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« på: mai 08, 2008, 21:23:21 pm »

I kveld sto jeg og pusset på min 72 bay for å gjøre den klar til Bug Camp. Så ringte min far og sa jeg burde absolutt kjøre en tur til båthavnen, der var det nemlig en kar som satte fra seg noe "boblegreier" med til salgs lapp i frontruten.. Jeg hopper på sykkelen og kjører inn. Der står den. Silver Karmann Ghia 74 mod. Pris Høystbydende. Spørsmålet er da : Hva kan en slik bil være verdt? Han forlanger 100000 for den, synest prisen var noe stiv i forhold til førsteinntrykket jeg fikk av bilrn, dårlig lakkjobb, sannsynligvis en del sparkel i snuten..  Noen innspill her?? Hva er viktigst at det er i orden på en slik med tanke på deletilgang osv ?? Hvor ruster de mest ? overalt?  Jeg skal se på bilen igjen på onsdag. Hadde vært greit med noen tips med på veien..
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: mai 08, 2008, 21:54:28 pm »

Synes prisen var litt drøy for en 74 modell. Er jo en sølvfarga 57 modell lowlight til salgs på autodb. Denne skulle han ha 70/80 tusen for om jeg ikke husker helt feil.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: mai 08, 2008, 22:17:11 pm »

nesten umulig å sette en verdi på en slik bil uten å se på den, men det er uten tvil rust/karosseriskader som er kritisk. Alt det tekniske er identisk med bobla så det er kurant. Ta en titt på prosjekttråden min, så får du et intrykk av hvor mye jobb det er å fikse rust.

Interiørdetaljer kan også være vanskelig, men hvis du ikke er 100% original-freak, finnes det en del repro deler tilgjengelig, men varierende kvalitet.

det samme gjelder for rust-deler. NOS er tilgjengelig men koster skjorta. Repro er ganske billig, men passer dårlig, så det er ofte mye jobb å tilpasse.

Generelt ruster den OVERALT.... Kanalene koster noe sånt som 3600 per side, så det er verdt å sjekke disse. Sjekk også at skjøtene i karosseriet i kanalene synes. Det skal være en vertikal skjøt under døra både i forkant og bakkant. Det skal også være et rundt lokk foran bakhjula for å kunne ta ut torsjonsstavene. disse er ofte sparklet igjen. Det er ofte et tegn på dårlig arbeid.

Disse bilene ruster så mye at det er nesten umulig å finne en i live i dag som ikke er rustsveiset, så sjekk nøye hvordan dette er gjort.

Lykke til, og ta gjerne noen bilder og del med oss :-)
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #3 på: mai 08, 2008, 23:15:34 pm »

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13336415&sid=xz3cba0udSl717840&WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13332123&sid=xz3cba0udSl717840&WT.svl=Link

Her ligger det to stk til salgs
Loggført

http://www.typ15.com/                      

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: mai 08, 2008, 23:57:00 pm »

Som Grelland sier, umulig å si noe fornuftig ut fra forklaringen din.  Knips bilder av den og legg de ut i denne tråden, så får du masse innspill fra oss Karmann-eiere.

Generelt, for 100 tusen (og vi snakker kupé?) bør du få endel bil for pengene. Hvis førsteintrykket er dårlig lakkjobb og sparkel i snuten høres det ut som du har endel prutningsmonn. Og da ser jeg til og med bort fra at fyren selger bilen sin på havna...??
Loggført

1969 Militær-buss
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #5 på: mai 09, 2008, 08:15:03 am »

Som Grelland sier, umulig å si noe fornuftig ut fra forklaringen din.  Knips bilder av den og legg de ut i denne tråden, så får du masse innspill fra oss Karmann-eiere.

Generelt, for 100 tusen (og vi snakker kupé?) bør du få endel bil for pengene. Hvis førsteintrykket er dårlig lakkjobb og sparkel i snuten høres det ut som du har endel prutningsmonn. Og da ser jeg til og med bort fra at fyren selger bilen sin på havna...??

At han selger bilen på havna er ganske naturlig for han iom at han har hus der.. Bilder kommer neste gang jeg har sett på bilen.  Blunker

Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: mai 10, 2008, 10:29:30 am »

I kveld sto jeg og pusset på min 72 bay for å gjøre den klar til Bug Camp. Så ringte min far og sa jeg burde absolutt kjøre en tur til båthavnen, der var det nemlig en kar som satte fra seg noe "boblegreier" med til salgs lapp i frontruten.. Jeg hopper på sykkelen og kjører inn. Der står den. Silver Karmann Ghia 74 mod. Pris Høystbydende. Spørsmålet er da : Hva kan en slik bil være verdt? Han forlanger 100000 for den, synest prisen var noe stiv i forhold til førsteinntrykket jeg fikk av bilrn, dårlig lakkjobb, sannsynligvis en del sparkel i snuten..  Noen innspill her?? Hva er viktigst at det er i orden på en slik med tanke på deletilgang osv ?? Hvor ruster de mest ? overalt?  Jeg skal se på bilen igjen på onsdag. Hadde vært greit med noen tips med på veien..


Om du selger bayen din, så kan du heller kjøre til Bug Camp i en Ghia.  Osteaktig
Loggført

Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #7 på: mai 10, 2008, 22:58:21 pm »

Bayen selges nok IKKE.  Glad
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!