november 10, 2024, 21:37:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 976097 ganger)
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1050 på: desember 07, 2011, 15:50:35 pm »

Enig, drit i motorgreiene, åssen har musklene dine utvikla seg i det siste, Håkon?  Sjokkert (og der var vi visst på 36 sider...)
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1051 på: desember 07, 2011, 17:30:31 pm »

Fra den uavhengige dommer (meg) er konklusjonen at muskelene er ganske på stedet hvil, mens mageflesket begynner å komme seg. Eksamenstid er tøft for vekten....
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1052 på: desember 08, 2011, 22:24:00 pm »

Endelig var isen nok borte til at eg kunne prøve en liten tur igjen.
Hadde liggende nye plugger og skulle bort å skifte plugger, men til min gode overaskelse var alle problemer borte! Sjokkert
Så på pluggene, og dem holdt veldig fin farge og var ellers helt rene så byttet dem ikke.

Men så tok eg en ekstra tur i kanskje 10 min, greit nok det regnet veldig kraftig, men mot slutten begynte den å nykke igjen på nett samme måten som før, og eg merket godt at det kom gradvis fra bare noen få nykk i blant til "regelmessig".
Begynner derfor å lure på om det kan være noe temperatur avhengig, og begynte da å tenke på tenningsbank?
Men da eg ikke har opplevd tenningsbank før så må eg spør de mer erfarne, hvordan oppleves dette?
Er det bare lyd eller nykker det også?

Som før så påvirker problemet over hele turtallet, men mest under hard pådrag.
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1053 på: desember 08, 2011, 22:33:56 pm »

Endelig var isen nok borte til at eg kunne prøve en liten tur igjen.
Hadde liggende nye plugger og skulle bort å skifte plugger, men til min gode overaskelse var alle problemer borte! Sjokkert
Så på pluggene, og dem holdt veldig fin farge og var ellers helt rene så byttet dem ikke.

Men så tok eg en ekstra tur i kanskje 10 min, greit nok det regnet veldig kraftig, men mot slutten begynte den å nykke igjen på nett samme måten som før, og eg merket godt at det kom gradvis fra bare noen få nykk i blant til "regelmessig".
Begynner derfor å lure på om det kan være noe temperatur avhengig, og begynte da å tenke på tenningsbank?
Men da eg ikke har opplevd tenningsbank før så må eg spør de mer erfarne, hvordan oppleves dette?
Er det bare lyd eller nykker det også?

Som før så påvirker problemet over hele turtallet, men mest under hard pådrag.


Vil heller tru det e foktighet i plugghettene dine, eller området rundt der...hadde samme problemet på ein primera eg hadde.
va ingen problem når bilen var kald, men kom etter litt kjøring....viss du har ett ekstra sett med pluggledningar & pluggar så prøve du å skifta øve neste gang du får nykkingå...e probleme vekke då, så vett du vertfall ka det e Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1054 på: desember 08, 2011, 22:38:19 pm »

Evt fordelerlokket?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1055 på: desember 08, 2011, 22:39:47 pm »

Evt fordelerlokket?

Eventuelt Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1056 på: desember 08, 2011, 23:58:07 pm »

Hva med at coilen kan "feil-levere" når den blir varm?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1057 på: desember 09, 2011, 02:35:02 am »

Hvis det kan være til. hjelp, og dere har fancy utstyr på skolen, kommer tenningsbank på din motor rundt 6khz. Hvis du bruker lytteutstyr. Men trodde ikke bank skulle komme uten mye belastning.. kjører du 98 oktan?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1058 på: desember 09, 2011, 08:41:01 am »

Plugg kablene er deilige gummi 8 mm fra pertronix med gode "støvhetter" osv, så har liten tro på det, men er jo en veldig god ide!

Me har en sånn tennplugg/trykkføler der me kan grafisk se eksplosjonen og kan lett se tenningsbanken fra første sekund.
Men appartene er ikke særlig bærbare og bare pluggen kostet 15 tusen, så tror eg skal slå fra meg den tanken...

Hvordan foreslår dere å "av fukte" fordelerlokket?

Kan også nevnes at siste turen før snøen var det ikke noe regn og hadde samme problemene da. Hæ

Har lest om at gnisten kan sprette litt fra coilen ved bruk av sånn "fancy" coiler, så tror eg bør teste ut noe der.

Takk. Glad
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1059 på: desember 09, 2011, 09:03:16 am »

Sitat
Hvordan foreslår dere å "av fukte" fordelerlokket?

 


Tørkepapir som ikke loer , type "Torki tørkerull".... å ei goe gammaldags hårføna Glad

funke fjell det Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1060 på: desember 09, 2011, 10:36:31 am »

Sitat
Hvordan foreslår dere å "av fukte" fordelerlokket?

 


Tørkepapir som ikke loer , type "Torki tørkerull".... å ei goe gammaldags hårføna Glad

funke fjell det Glad

Ikke lett å tørka når det ikke finnes en vanndråpe eller dugg inni lokket...
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1061 på: desember 09, 2011, 09:36:40 am »

Sitat
Hvordan foreslår dere å "av fukte" fordelerlokket?

 


Tørkepapir som ikke loer , type "Torki tørkerull".... å ei goe gammaldags hårføna Glad

funke fjell det Glad

men da er jo lokket ok Glad

ligger ikke nedi fordeleren da.. ?
prøv å blås forsiktig nedi fordeleren med hårføna... Glad

Ikke lett å tørka når det ikke finnes en vanndråpe eller dugg inni lokket...
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1062 på: desember 09, 2011, 10:14:18 am »

Eg har alldrig opplevd tennings bank som nykking.  kan henge litt igjenn ved pådrag. men mest lyd. høres ut dom de er små stein i sylindrer. Så neppe devsom er probleme ditt.

hva lamda verdi har du når den starte å rykke.. mulig en gasser går rikt?  og du får nykking ut fra det. men de burde vist igjenn på plugger.  Rekker tunge

Men du har vel lest deg opp på dette og og blitt mesterder og. så du kan nok sjå borr fra innlegge mitt.
 Rekker tunge
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1063 på: desember 09, 2011, 10:25:05 am »

Men så tok eg en ekstra tur i kanskje 10 min, greit nok det regnet veldig kraftig, men mot slutten begynte den å nykke igjen på nett samme måten som før, og eg merket godt at det kom gradvis fra bare noen få nykk i blant til "regelmessig". Begynner derfor å lure på om det kan være noe temperatur avhengig, og begynte da å tenke på tenningsbank?
Som før så påvirker problemet over hele turtallet, men mest under hard pådrag.

Kan det være at noe er feil med teorien og at det løses med å gå igjennom alle regnestykker og formler? Kan det være at at du har glemt å inkludere relativ fuktighet, 7 fjell og Berit?

 Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1064 på: desember 09, 2011, 12:07:59 pm »

Kan det være noe så enkelt som kondens i tanken din? Lettere å få det inn i motoren når bilen har vært litt i bevegelse.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1065 på: desember 09, 2011, 13:06:16 pm »

Jeg holder også en knapp på Bergers teori med kondens i tanken.

Ellers så må dere være litt snillere med en stakkars eksamenssliten student, det er jo snart jul...  Blunker
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1066 på: desember 09, 2011, 13:23:50 pm »

Hehe, mange gode forslag, håper bare ett av de blir fulltreffer! Glad
Får sette av litt tid i dag etter øving til matte eksamen.
Takker igjen. Glad


Jalokoey:
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... Øyerulling
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1067 på: desember 09, 2011, 13:53:39 pm »

Dalland:

Sitat
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... 

Det der e jo som å pissa på ett strømgjerde , å ikkje veta ka tid strømmen blir slått på Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1068 på: desember 09, 2011, 14:28:05 pm »

Dalland:

Sitat
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... 

Det der e jo som å pissa på ett strømgjerde , å ikkje veta ka tid strømmen blir slått på Blunker

Tror du han ønsket noe annet i svar? Gliser
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1069 på: desember 09, 2011, 16:32:50 pm »

problemet minnar veldig om då eg hadde kødd med impulsen (ref: kondensatorkødd tråden) summa summarium, etter å ha nesten overhalt motoren eitpar gongar var defekt pluggledning. med NYE kablar. fordi at når eg pressa dei mjuke gommikablane innpå klipsa på viftehuset skar det hol i gommiisolasjonen og overslag var eit faktum.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1070 på: desember 09, 2011, 17:59:46 pm »

Dalland:

Sitat
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... 

Det der e jo som å pissa på ett strømgjerde , å ikkje veta ka tid strømmen blir slått på Blunker
Hmm.. Kjente d bynte å nykke nå..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1071 på: desember 09, 2011, 19:17:40 pm »

Hehe, mange gode forslag, håper bare ett av de blir fulltreffer! Glad
Får sette av litt tid i dag etter øving til matte eksamen.
Takker igjen. Glad


Jalokoey:
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... Øyerulling

FINN FREM SPY PÅSAN... !!!! 

du vet jo kje kos tennings bank høres ut eller kjennes ut sier du. garantere du he hatt antydning uten og ha hørt de.  ikke like lett å hørra i forgasser brøle..Rekker tunge
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1072 på: desember 09, 2011, 20:34:15 pm »

Hehe, mange gode forslag, håper bare ett av de blir fulltreffer! Glad
Får sette av litt tid i dag etter øving til matte eksamen.
Takker igjen. Glad


Jalokoey:
Du vet eg er jo så flink at eg aldri har hatt tenningsbank.... Øyerulling

FINN FREM SPY PÅSAN... !!!! 

du vet jo kje kos tennings bank høres ut eller kjennes ut sier du. garantere du he hatt antydning uten og ha hørt de.  ikke like lett å hørra i forgasser brøle..Rekker tunge

Har som du sier aldri hørt noe ping ping eller lignende, men som vi ser på "skole motoren" så får man tenningsbank leeeenge før du kan høre det.
Hvis du faktisk ikke skjønt at eg skrev det eg gjorde for du ønsket det og var kun ment som spøk så blir eg overasket. Glad
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1073 på: desember 09, 2011, 21:36:18 pm »

 Blunker 

X2
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1074 på: desember 09, 2011, 21:37:58 pm »

Eg hadde rykkinger på en 1835 eg hadde  når den var varm. da var innsug litt løst.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1075 på: desember 09, 2011, 22:45:48 pm »

Eg hadde rykkinger på en 1835 eg hadde  når den var varm. da var innsug litt løst.

Begynner å bygges opp en god liste med gode tips, må desverre vente litt før eg får sjekket det ut.
Takker Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1076 på: desember 10, 2011, 00:15:37 am »

Klarte ikke å dy meg så stakk ut i sta, så med et lite forbehold og usikkerhet velger eg uansett å si det neste..

JAA!!
Nå går motoren som bare pokker uten noen problemer, selv etter 20 min ivrig kjøring!

Bug 66 fortjener ett klapp på skulderen, men Jens-Ole aka 'Dansken fortjener all heder og ære og skal fint spandere en pils på deg på SCC.

Viste seg å være en litt oppfinnsom lednings skjøt for turtelleren som slo til jord som var synderen!
Da eg ikke ville begynne å strekke nye kabler har eg brukt den multi kontakten i motor rommet som skjøt mellom inne og "ute", dessverre ble det under kraftig regn ufrivillig jording da jeg bare har lagt en stygg "bro" mellom to av kontaktene.

Skikkelig trivelig når det er så små enkle ting som er problemet!  Gliser
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1077 på: desember 10, 2011, 00:40:27 am »

Siden når fikk du lov til å drive med bilelektro?  Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1078 på: desember 10, 2011, 19:34:04 pm »

Hehe, kan bli artig hvis eg beveger meg mot innsprut engang... Øyerulling
Kjørte til skolen i dag uten noen problemer, så regner med at alt er god fisk nå. Glad

Nå blir det bare å få etterfylt litt gir olje og pakke den inn for juleferien, så får Henrik passe på at motoren svives rundt noen gang i løpet av ferien... Gliser
Loggført

RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 278
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1079 på: desember 10, 2011, 20:53:31 pm »

Når fyker du til Stavanger Håkon? Skal jeg svinge innom med det nye prosjektet ditt en av dagene? Ikke sett deg på Hop i det siste... Selv om du har fått deg nye venner får du lov til å komme innom verkstedet vårt!  Gliser
Loggført
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!