november 10, 2024, 21:41:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 976128 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2520 på: juni 01, 2016, 00:38:48 am »

Rett demperinnfestning var vel opp til '60
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2521 på: juni 01, 2016, 10:26:38 am »

Trykk på bildet så kommer en 10 sek video. Blunker

Loggført

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #2522 på: juni 01, 2016, 13:08:41 pm »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2523 på: juni 01, 2016, 13:31:37 pm »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser

Ser den, er mange som er misunnelig på de krøllene.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2524 på: juni 01, 2016, 13:36:43 pm »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser

Ser den, er mange som er misunnelig på de krøllene.

Og for å ikke glemme alle musklene du har bygget siden starten den i april 2011  Glad  Glad  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2525 på: juni 01, 2016, 13:40:53 pm »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser

Ser den, er mange som er misunnelig på de krøllene.

Og for å ikke glemme alle musklene du har bygget siden starten den i april 2011  Glad  Glad  Glad

Jah... det har gått omvendt proposjonalt av motorens muskler... Gliser
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2526 på: juni 01, 2016, 13:49:23 pm »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser

Ser den, er mange som er misunnelig på de krøllene.

Og for å ikke glemme alle musklene du har bygget siden starten den i april 2011  Glad  Glad  Glad

Jah... det har gått omvendt proposjonalt av motorens muskler... Gliser

Jeg prøver på det umulige... Å gå ned i størrelse og opp i muskler. Lean, mean motherf€#%er
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2527 på: juni 01, 2016, 14:04:38 pm »

Godt jobbet!
Herlig lyd i motoren..  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #2528 på: juni 01, 2016, 22:15:23 pm »

Konge! Håper på i hk? Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2529 på: juni 02, 2016, 07:54:23 am »

Konge! Håper på i hk? Glad

Mer enn de hostende 165 den bremsa forrige gang.  Glad
Men den gangen ville ikke den ene sylinderen fyre over 5500rpm (feil plugg gap).
I teorien skal det være litt mer å hente nå da jeg har mer komp, mer løft, mer durasjon, større ventil og større porter.
Men jeg har ikke planlagt å bremse den med det første, kanskje anledningen byr seg men hvis ikke blir det nok ikke før det blir EFI.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2530 på: juni 02, 2016, 10:38:28 am »

Gratulerer, skulle ønske det var meg  Gliser

Ser den, er mange som er misunnelig på de krøllene.

Og for å ikke glemme alle musklene du har bygget siden starten den i april 2011  Glad  Glad  Glad

Jah... det har gått omvendt proposjonalt av motorens muskler... Gliser

Jeg prøver på det umulige... Å gå ned i størrelse og opp i muskler. Lean, mean motherf€#%er
Og jeg er gammel så prøver å unngå rynker ved å holde huden stram.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2531 på: juni 02, 2016, 10:40:43 am »

Konge! Håper på i hk? Glad

Mer enn de hostende 165 den bremsa forrige gang.  Glad
Men den gangen ville ikke den ene sylinderen fyre over 5500rpm (feil plugg gap).
I teorien skal det være litt mer å hente nå da jeg har mer komp, mer løft, mer durasjon, større ventil og større porter.
Men jeg har ikke planlagt å bremse den med det første, kanskje anledningen byr seg men hvis ikke blir det nok ikke før det blir EFI.

Det er en fin effekt i boble. Jeg gleder meg allerede til å sette tilbake min 156hk for å kunne bruke bilen til cruising.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2532 på: juni 13, 2016, 23:47:09 pm »

Da var helgas Ål treff unnagjort!
Da jeg kun fikk 30 min testkjøring før turen hadde motoren med seg noen barnesjukdommer som gjorde den veldig vanskelig å kjøre under 20% gass.
Men underveis ble det avdekket at feilene bestod av feil flotørhøyde, bensintrykk og tett tomgangsdyse.
Nå går den som en helt og er helt tett og uten noen som helt ulyder.  Gliser





Gjennstår bare å rydde litt opp i ledningene og tennkablene så er motoren ferdig for denne gang.

Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2533 på: juni 13, 2016, 23:55:44 pm »

Blir det scc i år da Dalland?  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2534 på: juni 14, 2016, 00:08:25 am »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2535 på: juni 14, 2016, 07:42:29 am »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?
Tror han puster inn gjennom nesen og ut munnen.
Men det ser ut til at bilen ånder gjennom en ebay løsning som denne:


* s-l300.jpg (8.42 KB, 250x250 - vist 359 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2536 på: juni 14, 2016, 08:02:50 am »

Blir det scc i år da Dalland?  Glad

Selvfølgelig!
Tar sikkert et forsiktig drag på stripa for moro også men håper den skal få kjørt seg på auto slalomen. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2537 på: juni 14, 2016, 08:06:14 am »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?

Ånder kun fra påfyllingen, bruker den boksen Jan Olav viser til men har bare kappet ut et stort hull bak oppe på den.
Var ikke antydning til oljedamp på viftehuset selv etter mange titals mil kjøring så virker som det funker bra. Glad
Er jo selvfølgelig gjort endel innvendig i blokka som hjelper på...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2538 på: juni 14, 2016, 08:18:54 am »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?
Tror han puster inn gjennom nesen og ut munnen.
Men det ser ut til at bilen ånder gjennom en ebay løsning som denne:


Så den jeg og  Glad

Men uten modifikasjon så suger den big time. Derfor jeg spurte  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2539 på: juni 14, 2016, 08:19:21 am »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?

Ånder kun fra påfyllingen, bruker den boksen Jan Olav viser til men har bare kappet ut et stort hull bak oppe på den.
Var ikke antydning til oljedamp på viftehuset selv etter mange titals mil kjøring så virker som det funker bra. Glad
Er jo selvfølgelig gjort endel innvendig i blokka som hjelper på...

Tommel opp!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2540 på: juni 14, 2016, 15:16:36 pm »

Flott bil!

Hvordan ånder du egentlig?

Ånder kun fra påfyllingen, bruker den boksen Jan Olav viser til men har bare kappet ut et stort hull bak oppe på den.
Var ikke antydning til oljedamp på viftehuset selv etter mange titals mil kjøring så virker som det funker bra. Glad
Er jo selvfølgelig gjort endel innvendig i blokka som hjelper på...

Jeg bruker også en lik denne på min bil, med ånding i bensinpumpehull og fra dynamofort. Originalt var det puslete greier. Har borra et skukkelig hull oppe bak og med slange ut under motor. Funker for meg også, men kommer ikke til å kjøpe en slik igjen da :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2541 på: august 08, 2016, 12:21:52 pm »

Det er mye kjøring og lite skruing for tiden, har bikket 1300 km allerede og etter bensinfilter ble montert så har bilen gått strøkent, dog med et høyt forbruk (0,9 L/mila).
Kan fortsatt kjøre 95 oktan uten banking så det holder kostnaden litt nede. Blir spennende å få inn en bremsing av motoren på scc for jeg tror det er endel å hente på dysing og tenningsjustering.

Ellers har det blitt montert 24 og 27 mm whiteline justerbare stag, med hjemmelaget strekkfisk løsninger så nå kan bilen høydejusteres trinnløst fremme og bak og hjulene kan vektbalanseres trinnløst så nå ligger alle mulighetene klar for å kunne leke seg. Gliser
For tiden er stagene satt på det mykeste og bilen oppfører seg meget stabilt og trygt.

Siste jeg har gått i gang på er å få polert ferdig bilen, våt sliping etterfulgt med Mequiars M105 og M205 var ikke en god combo på denne lakken så fikk prøve Scholl S3+ gold etterfulgt av S30+ gold som fungerte eksemplarisk, panser og en skjerm er tatt så det gjenstår ca 10 timer med polering før to lag med M21 sealer og to lag med M16 carnauba voks blir lagt.



Etter SCC helga med bremsing og en firehjulskontroll skal bilen inn til SVV for å få dommen sin om hva som må gjøres gjennom vinteren for å få alt innskrevet. Øyerulling
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #2542 på: august 08, 2016, 18:02:39 pm »

Lykke til! Blir spennende og se hva den får i ytelse Glad men den føles rask Osteaktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2543 på: august 08, 2016, 19:51:50 pm »

Lykke til! Blir spennende og se hva den får i ytelse Glad men den føles rask Osteaktig

Takk, spent selv!
Synes den er rimelig rask men det er nok litt å hente...
Trodde aldri jeg skulle si det men jeg trenger ikke mer hk i den bilen, vanskelig nok å begrense høyrefoten allerede. Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2544 på: august 09, 2016, 12:49:04 pm »

Det holder sikkert.. Jeg kjører forbi deg på langstrekket, du kjører forbi meg i svinger mens jeg prøver å få bilen ut av grøfta. Funker fint det.

Nydelig bil Dalland.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2545 på: august 09, 2016, 13:57:54 pm »

Det holder sikkert.. Jeg kjører forbi deg på langstrekket, du kjører forbi meg i svinger mens jeg prøver å få bilen ut av grøfta. Funker fint det.

Nydelig bil Dalland.

Du vil kanskje ikke innrømme det men jeg velger å påstå at over 350 hk i en boble er for mye.... Gliser
Gleder meg veldig til å stå på startplata og se deg kjøre nedover stripa, men husk å begrens deg litt i år så du kommer litt lengre enn i fjor... Osteaktig
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #2546 på: august 09, 2016, 17:33:06 pm »

Jeg kjører fra dere alle Glad bare ta 48 timer løp non stop Rekker tunge
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #2547 på: august 09, 2016, 23:16:27 pm »

Viktig å vise muskler. Sitter på sia eg med ei kald øl. Tenker at om en har 25 hk eller 2500 hk så gjelder det å holde bilen i den kjørebanen som er planlagt. Når det ligger så mange timer og $$$ bak disse minutter med kjøreglede så håper eg dere koser dere max og at det blir historier å skrøner dere kan skryte å lyve om utover høsten og vinteren 😄
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2548 på: august 11, 2016, 12:24:23 pm »

Viktig å vise muskler. Sitter på sia eg med ei kald øl. Tenker at om en har 25 hk eller 2500 hk så gjelder det å holde bilen i den kjørebanen som er planlagt. Når det ligger så mange timer og $$$ bak disse minutter med kjøreglede så håper eg dere koser dere max og at det blir historier å skrøner dere kan skryte å lyve om utover høsten og vinteren 😄
Det er helt sant Endre. Jeg håper den nye hjelmen min klarer å holde hornene nede. Skal gjøre alt jeg kan for å kjøre kjerring de første "runna".
Takk for hjelpen på søndag forresten  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2549 på: august 24, 2016, 12:10:23 pm »

Takk for et fantastisk treff!
I år igjen slo treffet til for fult med flotte biler, folk og nydelig vær (på dagtid)!
Kort oppsummert, turen bort og hjem gikk helt strålende, stripekjøring var veldig gøy så jeg stoppet etter to run for å passe på at jeg ikke ble for ivrig. Noe jeg har sett på film at det var laaaangt igjen til...
Slalomkjøringen var gøy men minnet meg på at toyo proxes framdekka bør erstattes av gateslicks, hvor fort jeg kjørte vet jeg ikke da jeg gadd ikke å sjekke.

Dyno runnet var nok helgas opptur med veldig flotte tall, noen vil si de var litt for flotte og jeg er helt enig.
Skal få lagt ut grafen senere men kort fortalt: 163 whp ved 6000 rpm, ellers husker jeg at det stod 193,6 hk og 260,4nm som teoretisk utregnet.
Det jeg ikke forstår er at det står at de har brukt 15% tap i kalkuleringen men alle bremsingene tilsier ca 19%.
Det er godt mulig at kassen min er så slitt men kalkulert med 15% tap blir det 187,5 hk, noe som er spot on med JPM sine kalkulasjoner ved 6000 rpm med 12,5 i middeltrykk så jeg stoler nok mer på de tallene.
Det som jeg bet meg merke i er at maks effekten fortsatt er på alt for lavt turtall, jeg tror at dette kommer av for små forgassere/halsringer. 38mm halsring i kombinasjon med ventilseter med ID 39,75mm gir  struping på feil sted.
Kalkulert med de halsringene vil maks rpm være 5950 noe som stemmer bra så det er vel bare å begynne å lage nye spjeldhus.
A/F verdiene lå mellom 10.5-11.3 så der var det også endel å hente.

Så det betyr bare at neste år får jeg prøve igjen med større spjeldhus, ecu og se om jeg klarer å få kurven til å nå toppen på 6800 rpm.
Vi sees neste år på rulla! Gliser Gliser

Loggført

Sider: 1 ... 83 84 [85] 86 87 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!