mai 02, 2024, 13:09:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bjørn's 1303 S  (Lest 89405 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #270 på: april 22, 2010, 20:25:27 pm »

Takker =)

Fått overhalt gasseren i dag og justert litt. Men den går litt ujevnt på tomgang. Går ifra normal tomgang, og ruser seg opp en del. Og etter gasspådrag går det veldig lang tid før den havner på tomgang igjen.
Noen som vet hva det kan være ?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #271 på: april 22, 2010, 20:40:20 pm »

kan være falsk luft. skjøp en startgass og spray litt rundt mellom innsuget og gasseren, og andre steder det kan lekke inn luft etter gasseren, hør om motoren går opp i turtall når du sprøyer.
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #272 på: april 22, 2010, 22:28:33 pm »

Gratulerer med dagen og lappen Glad
Har snart hatt lappen i 3 uker je og Gliser Herlig sier bare je, og slippe mopeden... Glad

Angående tomgangen så har je hatt samma problemet på 1600 min. Je kjøpte tilslutt ny gasser og den gikk fortsatt itte på tomgang!!
Justerte i hytt og pine både på forgasser og tenning men fikk den ikke til å gå på tomgang.  Da endte det hele med at je rett og slett kjøpte ny motor Gliser 1600 står på benken i biter.

Skal du kjøre noe 1.mai? Hadde vert morro og sett vidunderet ditt om du skal kjøre noe 1.mai runde?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #273 på: april 22, 2010, 22:33:47 pm »

Takker =)

Fått overhalt gasseren i dag og justert litt. Men den går litt ujevnt på tomgang. Går ifra normal tomgang, og ruser seg opp en del. Og etter gasspådrag går det veldig lang tid før den havner på tomgang igjen.
Noen som vet hva det kan være ?

Det kan ikkje vera for stor tomgangsdysa vel?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #274 på: april 23, 2010, 19:28:59 pm »

Fikk den til å gå i dag. Etter å ha byttet vakumslanger ++ og justert litt gikk den bra! Ble den første skikkelige prøveturen i dag  Gliser

1 mai vet jeg ikke hva jeg skal.. Blir nok kjøring, jobbing eller festing.. Får se  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #275 på: mai 10, 2010, 21:19:58 pm »

Fått gjort bitte litt i det siste.
Ordnet ledninger til motoren, så nå er det tipp topp.
Har også fikset opp ledningene til ekstralysene, var litt rotete  Osteaktig
Lakkerte også skilplata svart, så nå er det svart kant rundt skiltet bak. Litt usikker på hva som er finest  Tvilende
Ellers har det blitt div vedlikehold. Kosearbeid  Blunker

Ellers blitt noen fine kjøreturer! Artig!  Gliser


* 03741.jpg (119.55 KB, 820x615 - vist 314 ganger.)

* 03742.jpg (82.5 KB, 820x615 - vist 252 ganger.)

* 03743.jpg (115.71 KB, 612x656 - vist 271 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #276 på: mai 12, 2010, 22:15:09 pm »

Vet det er noen som har midtkonsoll i bobla. Trenger noen tips, tenkte jeg skulle bygge litt.
kom gjerne med bilder av noen konsoller  Blunker

Måtte kjøre litt i dag! Deilig å kjøre med Jokke på stereoen, og vinduet oppe i solen!! Gliser Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #277 på: mai 13, 2010, 11:39:31 am »

Je fikk tak i en midtkonsoll til Ford fiesta som faktisk satt som støpt Glad Den skal inn i min en dag + ordentlig cd spiller Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #278 på: mai 17, 2010, 01:11:30 am »

ikke no stress å lage midtkosol i bobla, lag den i papp først, legg malen ut på en 10 mm krysfiner plate sag ut og skru sammen  Blunker
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #279 på: mai 17, 2010, 02:19:14 am »


* IMG_2252.jpg (49.25 KB. 800x533 - vist 299 ganger.)


Jeg har en slik..... Rekker tunge

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #280 på: mai 20, 2010, 20:24:23 pm »

WoW! Det kaller jeg høy standard!  Gliser
Mulig å oppdrive et bilde fra siden og, på litt avstand?  Øyerulling
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #281 på: mai 29, 2010, 20:53:41 pm »

Midtkonsollen min er på et tidlig stadie nå. Begynt med litt maler osv  Blunker


Motorspm: Hvordan er det å bygge en 1776 motor på en 1300 F-blokk ?!
Er vel ikke lik innvendig med tanke på oljekanaler eller noe som i AS-41 blokkene ?
Åssen er mulighetene, og positive/negative sider ?


Ellers er bilen klar for Bug Camp i morra  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #282 på: mai 29, 2010, 21:10:35 pm »

Det vert vel ikkje brukt 1300 blokk til noko serlig trimming mest på grunn av att det er mindre oljekanalar enn ei 1600 blokk feks. Veit ikkje om det er nokon andre grunnar, men blokkene er jo stort sett like.

Positivt er jo att ein 1300 motor kanskje ikkje er kjøyrd so hardt, so da kan henda du slepp under linjeborring vist du har VEldig flaks, negativt må vel vera att det står F på blokka og ikkje AS som alle vil att det skal stå dar Blunker

Går nok heilt fint å bygga 1776 på ei 1300 blokk vil eg tru, berre sjekk etter sprekker og lag til full flow so vert da bra
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #283 på: mai 29, 2010, 21:53:48 pm »

Ja.. Litt usikker. orginalveiva til 1300, er den lik som på 1600?
Men gidder ikke levere blokk til fresing, hvis F-blokka er et dårlig utgangspunkt..

Planen er orginal veiv, annen kam, stivere ventilfjører, 1776 sylindersett grovt sett.
Blir nok full-flow, og fjerne dog-housen, så den får bedre kjøling på 3 syl. og legge opp en oljekjøler et annet sted.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #284 på: mai 31, 2010, 20:20:52 pm »

Lagd en liten pappmal til midtkonsoll, og tror det blir bra!
Får se om jeg skaffer litt materialer snart og bygger real deal  Gliser

Får slenge ved et par bilder av planen


* Midtkonsoll.jpg (89.54 KB, 1024x768 - vist 242 ganger.)

* Midtkonsoll 2.jpg (67.85 KB, 768x1024 - vist 227 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #285 på: juni 01, 2010, 09:06:08 am »

IKKE bruk de gamle 1300blokkene. Det finnes ikke gode grunner til å putte slike i 03. Jeg skal heller klare å skaffe deg ei.
Boble motorer er alle i utganspunktet kjørt hardt, sannsynligheten for at noen er kjørt spesielt hardere enn andre er ikke spesielt stor. Annet enn at du kan vere uheldig og komme over en som er helt brukt opp.
Hvorfor vil du endre til noe annet enn doghouse? 3 er sylinderen er ikke noe problem sålenge alt er som det skal være. Det er med den gamle typen kjøling det var ett problem.
Doghouse viftesystemet har Større vifte og mye bedre finner for å rette kjølinga dit den skal, det går bra å kjøre doghouse i California med motorer på over 2liter. I Norge er det kaldt og behagelig for t1 motorer. Ingen grunn til å endre dette.

Når hadde du tenkt å begynne å bygge 1776? Jeg må lete litt etter blokk, men linjeborring bør du beregne uansett! Det er jo en liten kost for å få ting skikkelig.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #286 på: juni 01, 2010, 10:39:26 am »

Doghouse kjølinga er vel somsagt over den med eget hus for oljekjøler og egen utblåsning på fremsia av motoren av lufta til oljekjøleren+ bedre vifte+ lik kjøling på alle sylindra.
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #287 på: juni 01, 2010, 13:02:55 pm »

1300 blokka blir ikke brukt. har fått tak i 1600blokk+  Blunker
Blokka skal linjebores ja. Hvor er det best å gjøre det? Andresen Racing?

Kjølinga blir kanaskje som den er, muligens jeg legger opp vifte i motorlokk, og borer hull bak skiltet så jeg får ut litt varm luft der eller noe. Litt custom må det være  Blunker

Tenkte kanskje å bestille dette settet her:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15-1835

Noen synspunkter?
Veiva og kammen skal ikke brukes (på denne motoren)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #288 på: juni 01, 2010, 13:19:28 pm »

Send blokk med veiv, svinghjul, cluch og reimhjul til Svein T so får du da linjebort og balansert for ein ikkje overprisa pris Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #289 på: juni 01, 2010, 13:27:12 pm »

Ivrig nå skjønner jeg.
For linjeborring ta kontakt med JEE, han ordner linjeborring. Det blir skikkelig, sikkert flere som gjør det også altså men jeg anbefaler.

Ang kjøling så er det mange som hullborrer bak skiltet for så og "space" ut skiltet slik at det kommer inn mer luft til kjøling der, litt trangt for ei ega vifte tror jeg, men det kan gå.

Scat settet er vurdert hos meg også men jeg hadde sylindre, så det ble bare kam og oljepumpe sett.
Jeg har ei støpt motvektsveiv liggende som jeg skal bruke i en 1776, men jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg hadde visst det jeg vet nå, like greit å bruke orginal på slike små motorer som alikevel ikke skal ha lengre slag.

Hvorfor ikke kammen? har du en annen?

Angående kjøling så er det sjeldent noe problem om du har alle pakninger der de skal være rundt motoren. problemet oppstår når disse fjernes, jeg har ved ett tidligere prosjekt fjernet mine fester til pakningene, angrer men det var nødvendig, men det går alikevel stort sett bra bortsett fra når det er som aller varmest.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #290 på: juni 01, 2010, 14:12:05 pm »

Artig mal for midtkonsoll.  Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #291 på: juni 01, 2010, 14:25:00 pm »

Så bilen din på Bug Camp Bjørn  Gliser Flott bil!
Bare pokker så dumt, at jeg ikke så deg Rekker tunge hehe
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #292 på: juni 01, 2010, 14:26:55 pm »

Det blir FETT Bjørn! Blunker Stå på!
Pass på å få med 1303 i konsollen, press det, eller bygg opp før du trekker om!  Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #293 på: juni 01, 2010, 14:35:33 pm »

1300 blokka blir ikke brukt. har fått tak i 1600blokk+  Blunker
Blokka skal linjebores ja. Hvor er det best å gjøre det? Andresen Racing?

Kjølinga blir kanaskje som den er, muligens jeg legger opp vifte i motorlokk, og borer hull bak skiltet så jeg får ut litt varm luft der eller noe. Litt custom må det være  Blunker

Tenkte kanskje å bestille dette settet her:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15-1835

Noen synspunkter?
Veiva og kammen skal ikke brukes (på denne motoren)

Du burde nok montere en liten ekstern oljekjøler for å være på den sikre siden.
Jeg opplevde med 1835 motoren jeg har, å miste oljetrykket opp lillegårdsbakkene, Gliser
og temperaturen steig fra 90-110 på kort tid, og motoren greide ikke å dra!  Rekker tunge
De har greie priser på oljekjølere på Hot Shop. Glad
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #294 på: juni 01, 2010, 20:36:47 pm »

Som sagt over, så er JEE en anbefaling, da du blant annet sleppe å sende delene. Han er ikke noe dyr i mine øyne, og han er kjempe hjelpsom.
IKKE vær redd eller lignene for å spørre han heller.  Gliser
Svein T er også å anbefale. Balanserte delene mine hos han, mens jeg gjorde all maskineringsjobb Ol hos JEE.
Hyggelige karer begge to.  Blunker
Når det gjelder oljekjøling, så velger jeg å kjøre orginal oljekjøling, da jeg har fått det råd at så lenge motoren er justert riktig i forbindelse med tenning osv, så skal ikke kjøling av motorer med litt mindre volum være noe stort problem, men det skal ikke jeg si alt for sikkert akkuratt nå. Det er ihverfall det jeg har fått litt informasjon om. Blunker Glad Jeg bygger en 1835ccm. Gliser

JLH
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #295 på: juni 02, 2010, 11:30:16 am »

Masse tips her nå Blunker
Skal og hente blokk og litt annet i dag. Så får jeg høre med JEE om han kan linjebore den en gang Blunker

Men hvis man bestiller deler fra over dammen, hvordan blir dette med frakt, moms, toll osv ? Blir fort noen kroner og en del vekt.
Og ang. kam, så tenkte jeg å bruke WEB 109 kam Glad

Kjølinga må jeg se på. Kjett å miste oljetrykk, og tempen stiger etter litt motgang. Kan man kjøre med to oljekjølere?
Skal også ha ny oljepumpe og få på filter.


Midtkonsollen skal ses litt mer på. Tror jeg skal gjøre som du sier Daniel ang en 1303logo  Gliser


Var også på branntomta i går.. Ikke mye å hente, har vært varmt der! Skal legge ut bilder av det senere i kveld om jeg rekkker  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #296 på: juni 02, 2010, 13:30:04 pm »


Midtkonsollen skal ses litt mer på. Tror jeg skal gjøre som du sier Daniel ang en 1303logo  Gliser


Hvordan tenker du å bytte sikringer i framtiden? flytter hele sikringsbox eller lage en slags tilgang gjennom konsollen??? Jeg prøvde å lage noe lign også men kom i konflikt med tilkomst til sikringer og når elektrisk anlegg fungerer ikke så perfekt og en driver med stadig "oppdatering" av det elektriske så er det greit å ha lett tilgang til sikringer for å bytte...
Har du tenkt å bruke glassfiber eller?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #297 på: juni 02, 2010, 19:01:42 pm »


Midtkonsollen skal ses litt mer på. Tror jeg skal gjøre som du sier Daniel ang en 1303logo  Gliser


Hvordan tenker du å bytte sikringer i framtiden? flytter hele sikringsbox eller lage en slags tilgang gjennom konsollen??? Jeg prøvde å lage noe lign også men kom i konflikt med tilkomst til sikringer og når elektrisk anlegg fungerer ikke så perfekt og en driver med stadig "oppdatering" av det elektriske så er det greit å ha lett tilgang til sikringer for å bytte...
Har du tenkt å bruke glassfiber eller?

Har tenkt litt på det, men er ikke helt sikker enda. Skal legge ut hva jeg ender opp med  Blunker
Matrialene blir flattjern og treverk (+ en annen detalj)  Øyerulling


Og nå var to AS-blokker i hus, og litt klarere planer  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #298 på: juni 02, 2010, 20:36:52 pm »

Det skal ikke være noe stort problem med å kjøre 2 oljekjørere, men vis du har tenkt dette, så kan det være en fordel å ha en termostatstyring på oljekjøler nr2. slik at du slepper å få det problemet at du aldri/bruker lang tid på å få en konfortabel teperatur på oljen. Ved å bruke en termostat, så lager du et slikt system som gjør at den åpner når temperaturen på olje stiger såpass at det er nødvendig med mer kjøling. Da fører den bare oljen gjennom oljekjøler nr 2. Men dette blir et såpass avangsert system, så mitt forslag er rett og slett å prøve å kjøre med bare orginal kjøler først, og viss det viser seg å bli for varmt, så bare modifiserer du oljesytemet ditt slik at du får mer kjøling. Vis det viser seg at det fungerer å kjøre orginalt, så slepper du å tenke mere på det. Blunker Glad
Men det er ihverfall en fordel å kjøre Full Flow med oljefilter. Blunker Gliser

JLH.
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #299 på: juni 03, 2010, 07:46:18 am »

Kjølinga må jeg se på. Kjett å miste oljetrykk, og tempen stiger etter litt motgang. Kan man kjøre med to oljekjølere?
Skal også ha ny oljepumpe og få på filter.


Bra med ny pumpe og filter.
Men jeg ser ingen grunn til å bruke penger på å endre kjølesystemet som vanligvis fungerer godt nok. Jeg har mistet oljetrykk EN gang, skikkelig, og det var pga at det var tomt for olje. Og så hender det at det skvulper i sumpen når man drar igang skikkelig.
Bortsett fra dette er oljesystemet i dobbeltreduserte motorer overdimensjonert.
Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å være redd for oljetrykk og temperatur så lenge de nevnte pakningene er på plass.
Bruk heller tid og penger på noe mer skal vi si effekt givende Blunker

Har ingen kjennskap til web kammer, ha er den noenlunde lik? Men huskå få med nye løftere når du kjøper kam. Hvordan gassere har du planlagt? Eller skal du kjøre med innsprut?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!