mai 10, 2024, 15:42:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bakken's 66 mod 1300  (Lest 34694 ganger)
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #60 på: februar 12, 2014, 12:25:12 pm »

Resultatet etter gårsdagens lille økt i verksted...



Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #61 på: februar 12, 2014, 14:19:00 pm »

Looking good!  Gliser
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #62 på: februar 12, 2014, 15:33:23 pm »

Ja dette blir bra Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #63 på: februar 12, 2014, 16:14:15 pm »

Må kjøre med cruise-tøfler, nå?!  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #64 på: februar 14, 2014, 00:50:23 am »

Dette blir utrolig bra, gleder meg til å se det ferdige resultatet Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #65 på: februar 20, 2014, 14:25:37 pm »

ser kjempegodt ud!
skal pusse fyller på mi 67' idag, gelder meg til å få på lakk jeg også! Glad
hvilke støydempende plater brukte du?
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #66 på: februar 20, 2014, 14:45:06 pm »

Looking good!  Gliser

Hyggelig å høre  Glad

Ja dette blir bra Gliser

Takk takk, legger litt tid i dette, så artig det faller i smak hos folk Glad

Må kjøre med cruise-tøfler, nå?!  Gliser

Ja, nå må det investeres i nye tøfler til cruising tror jeg, hehe  Gliser Eller ta av seg skoa før enn går inn i bilen  Øyerulling

Dette blir utrolig bra, gleder meg til å se det ferdige resultatet Glad

Kjenner det kribler godt etter å få den ut til første turen når den er klar, blir gøy Glad

ser kjempegodt ud!
skal pusse fyller på mi 67' idag, gelder meg til å få på lakk jeg også! Glad
hvilke støydempende plater brukte du?

Takk for det! Er en god følelse å få den lakkert da den står der å glinser og ber om å bli montert sammen igjen Glad Ang støydempinga, så har jeg brukt Quick Roof fra USA til støydemping, kjøpte 2 ruller på 6" x 33 Feet, kosta ca 4-500,- pr rull inkl frakt. Disse to rullene er nok til alle liggende flater inne i bilen, samt brannveggen og hjulkassene. Oppe dette igjen la jeg 7mm tykk lydisolasjonsfilt fra biltema som jeg skar til og tilpasset.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #67 på: mars 07, 2014, 12:03:09 pm »

Da var resten av delene ferdig lakkert! Fikk fraktet dem til verksted på mandag, så nå skal dem få stå i ro ett par uker før jeg begynner å montere. Etter en del leting etter ny motorroms isolasjons, så fant jeg endelig en type som jeg likte, WestCoastMetric (WCM) i USA hadde en type som jeg likte, så da ble den kjøpt inn! Se bildet nederst.
Krommen og pakningene til vinduene er i god forfatning, så disse blir ikke byttet ut. Har brukt en god del tid på ett par vinduer nå, da har jeg renset gummien og tilført listene 303 Aerospace Protectant som er påført i flere omganger, krommen rundt vinduene er også rubbet opp og polert igjen med Menzerna produkter, og det ble veldig bra Glad
Fikk også kjøpt inn div pakninger for eksosmonteringen samt div andre småting som nye rør til viftehus og forvarming etc. Til uka skal alle kjøleblekk og felger leveres til pulverlakkering, blekkene blir lakkert i en halvmatt svart, innsuget blir lakkert i en tilnærmet lik original gråfarge og felgene blir en anelse kremhvite (alt lakkert i RAL koder som lakkereren har tilgjenglig)

Nå som det meste av kjøleblekk osv er tatt av, hva er det tryggeste måten å vaske motoren på slik den står nå? Varmepotter, innsug osv er tatt av også.













Mattene som skal inn i motorrommet fra WCM:
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #68 på: mars 09, 2014, 18:18:19 pm »

Noen som har erfaring med å få løsna koksinga i manifolden? Er nesten helt tett, greier knapt å blåse igjennom. Ser noen som borrer hull i svingen på rørene for å stake/borre.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #69 på: mars 09, 2014, 21:47:41 pm »

Sånn wire (man henger gardiner på) og en drill.
Wurth har også en forgasser og spjeldhus-rens som er knallbra. Evt prøv å fylle diesel i røret før du staker med wiren.

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #70 på: mars 10, 2014, 09:37:39 am »

Takk for tips, Dewil! Tror jeg har sett enn sånn wire liggende nedi boden ett sted.. Hvis det ikke går, så skal delene til blåsing og pulverlakk denne uka, så kan evt han som skal blåse delene, prøve å få løsna koksen med sandblåsing.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #71 på: mars 10, 2014, 23:00:05 pm »

Legger ved noen bilder fra helgas skruing i verksted. Vinduer på plass og motorroms-kledning, samt ny strømkabel til skiltlyset. Så smått begynt hulromsbehandling med FluidFilm NAS, denne runden skal gjøres 2 ganger for å få dekket det meste.

7" bakfelger









Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #72 på: mars 10, 2014, 23:14:23 pm »

Strøkent som vanlig!

Føler jeg må parkere langt unna denne bilen på brygga i sommer, og helst i skyggen Blunker
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #73 på: mars 12, 2014, 20:38:20 pm »

Strøkent som vanlig!

Føler jeg må parkere langt unna denne bilen på brygga i sommer, og helst i skyggen Blunker

Åneida Eirik, det er ingen fare  Blunker

Levert en helg haug med deler til pulverlakk i dag og eksos/varmepotter til blåsing, så de er vel klare om 2-3 ukers tid.
Skulle bytte den berømte foringa (bakelitt) under bensinpumpa i dag, og det resulterte jo i det som nesten alltid skjer, den knakk i to, så
da må jeg få dratt opp siste del av foringa som sitter igjen i motor'n. Lagde meg en mal til en patent, så får jeg prøve å få den ut i helga.

Ang koksinga i forvarminga, så hjalp det litt med Wurth sin forgasser og spjeld rens og staking med wire, greide nå blåse igjennom uten problemer, men var fortsatt igjen en del snacks inni der, kom ut store flak. Ble enig om at dem prøver å sandblåse der når det skal klagjøres for lakk.
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #74 på: mars 14, 2014, 13:58:03 pm »

Var innom AB Jernvare på Hamar i går, og etter litt idèmyldring med Anders Peder, så ble vi enige om å prøve en patent som vi kom opp med..

Tok en gammel "nøkkel" fra en vinkelsliper da den hadde litt tykkelse og var stiv nok, og borret opp hullene i denne, 8mm til boltene i ytterkant og 10mm for bolten som skulle ned i bakelitten, resten sees på bildene. Skrudde så bolten ca 2,5-3 cm ned i bakelitten, sakte og forsiktig.
Etter noen minutter var den ute, uten å knekke opp flere deler. Rengjorde og pusset ned flatene og ny ble montert med nye pakninger og pakningsilikon.




Her har jeg skrudd bolten ca 2,5-3 cm ned i bakelitten.


Etter å ha fått skrudd den ned i bakelitten, trengte jeg litt mer gjenger å skru muttera på, så da entret jeg en mutter på hver side og
la "nøkkelen" som var borret opp der, og begynte med å skru muttera sakte nedover for å dra bakelitten opp.




Man merker sakte men sikkert at det går lettere og til slutt (forhåpentligvis) så kommer bakelitten ut, i en hel del..
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #75 på: mars 15, 2014, 01:23:58 am »

Se der ja, det er ikke værre Gliser Smart løsning
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #76 på: mars 23, 2014, 10:56:26 am »

Se der ja, det er ikke værre Gliser Smart løsning

Gikk bedre enn forventa det der, så da er jeg fornøyd Gliser

Tok med motor'n til vaskeanlegget i nærheten av verkstedet og ga den en real runde med mye avfetting samt høytrykk og varmt vann (alle steder der vann kunne komme inn ble dekt til og tetta), det hjalp på betraktelig!

Fikk hengt på dørene i går, fikset dørstopperen i ene døra, fått på nye dørpakninger på begge dørene og ikke minst brukt en del timer på justering av dørene for å få de nogen lunde i flukt med resten. Er passe trangt med nye pakninger, så får nok la dørene stå igjen en stund så dem får satt seg til litt Glad

Bensintanken har også fått siste strøket med tectyl/body på undersiden.









« Siste redigering: mars 23, 2014, 11:02:39 am av MadsBL » Loggført
kogh
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: Helgeroa


Vis profil

« Svar #77 på: mars 24, 2014, 20:33:20 pm »

Dette blir en strøken og lekker bil, du gjør en grundig jobb. Morro
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #78 på: mars 25, 2014, 17:14:16 pm »

Ser du har fått noen til å bredde følgene dine, jeg har noen 4bolts 5,5" felger som skulle vært breddet litt mer. Har du anelse om noensinne gjør dette? Bor på Jæren, og har prøvd å legge ut en annen tråd om noen i distriktet kan dette men har ikke fått svar. Glad

Da var rustsveisinga endelig ferdig! Fant ikke noe mer overraskelser av rust når vi begynte, og alle hulrom bar preg av god hulromsbehandling (seigt og tynt). Varmekanalene var som nye, solide og rustfrie Glad Det ble gjort en bra jobb med sveisinga og jeg er fornøyd. Har nå også fått behandlet gulvet med Owatrol etterfulgt av Arcanol/bengalakk, så neste steget er å ta ut motoren for en gjennomgang. I tillegg har jeg fått handla inn en del ting som 2" forstilling, pakninger og lister samt mye annet småtteri.. Skal oppom å se på felgene mine før jul, da dem skal være ferdig bredda..
« Siste redigering: mars 25, 2014, 19:03:08 pm av Engedal vw67 » Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #79 på: mars 26, 2014, 09:17:33 am »

Dette blir en strøken og lekker bil, du gjør en grundig jobb. Morro

Tusen takk for det! Prøver å gjøre så godt jeg kan, så man slipper å måtte gjøre opp igjen ting i ettertid.

Ser du har fått noen til å bredde følgene dine, jeg har noen 4bolts 5,5" felger som skulle vært breddet litt mer. Har du anelse om noensinne gjør dette? Bor på Jæren, og har prøvd å legge ut en annen tråd om noen i distriktet kan dette men har ikke fått svar. Glad

Han som skulle bredde felgene, ble aldri ferdig med dem, så jeg kjøpte likesågreit 2 stk ferdig bredda fra Tyskland, 7x15 ET16. Prøv å ta kontakt med http://www.lim-felgen.de/
Jeg kjøpte mine gjennom dem..
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #80 på: mars 28, 2014, 20:52:20 pm »

Fikk telefon i går om at alle delene var ferdig lakkert hos Gunnar Hippe i Moelv, så da har jeg fått hentet delene og begynt med litt småting som skal monteres. Gutta på Hippe har gjort en knall jobb, som vanlig, og alt ser helt tipp topp ut!

begge framskjermene er montert, sammen med blinklys.. Glad vi var to stk på jobben med framskjermene  Øyerulling
Renset og behandlet desklene som sitter under ramma til bunn av sete, disse var i bra forfatning..
















Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #81 på: mars 28, 2014, 21:43:00 pm »

Har brukt Hippe en del i jobb sammenheng, og de gjør en strålende jobb ja! Det gjør du også forresten Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #82 på: april 03, 2014, 20:32:28 pm »

Skal bestille sommerdekk til felga mine.. 4" foran og 7" bak, tenkte å gå for 145/65 foran og 195/60 bak! Noen som har erfaring med denne dimmen? Ser en del kjører 195/65 bak.. Skal kjøre med Atlas white walls som er 4cm brede fra felgkant og utover.

Eirik: Hippe gjør en bra jobb, uten tvil. Godt med nylakkerte deler som tåler litt "røffere" behandling under montering også  Blunker
Når jeg var hos dem å henta dela, så tok han ene der ute å viste meg fleksibiliteten i lakken på ei 1mm tykk plate han hadde lakkert, bøyde den nesten helt sammenbretta og tilbake, lakken like hel!

Motor'n er nå så og si klar, å skal på plass i morgen, så da nærmer det seg Glad





Loggført
bebopalula
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: nord trøndelag



Vis profil
« Svar #83 på: april 14, 2014, 07:47:01 am »

Dette ser jo knall ut! Kult likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider?
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #84 på: april 15, 2014, 21:41:40 pm »

Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig? Glad
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: april 15, 2014, 21:59:24 pm »

Skal bestille sommerdekk til felga mine.. 4" foran og 7" bak, tenkte å gå for 145/65 foran og 195/60 bak! Noen som har erfaring med denne dimmen? Ser en del kjører 195/65 bak.. Skal kjøre med Atlas white walls som er 4cm brede fra felgkant og utover.

Eirik: Hippe gjør en bra jobb, uten tvil. Godt med nylakkerte deler som tåler litt "røffere" behandling under montering også  Blunker
Når jeg var hos dem å henta dela, så tok han ene der ute å viste meg fleksibiliteten i lakken på ei 1mm tykk plate han hadde lakkert, bøyde den nesten helt sammenbretta og tilbake, lakken like hel!

Motor'n er nå så og si klar, å skal på plass i morgen, så da nærmer det seg Glad







Hvilken lakk bruker han da?
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #86 på: april 16, 2014, 08:19:51 am »

Dette ser jo knall ut! Kult likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider?

Hyggelig å høre!:) Felgene ble lakkert i RAL9010 med en "gulere" klarlakk oppå der igjen for å få en litt mer kremhvit farge. Har kjøpt inn Atlas whitewalls som skal på..

Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig? Glad

Brukte AutoK (mekonomen har denne blant annet) sin varmebestandige lakk på varmepotter og eksos. Tok deretter varmepistolen og varmet alt etterpå i to omganger for å prøve å få det til å herde skikkelig. Om det holder gjenstår å se Glad

[/quote]

Hvilken lakk bruker han da?

Uten å si helt 100% sikkert hva dem bruker, så mener jeg det stod Jotun på det meste inne på lageret dems..
Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #87 på: april 17, 2014, 09:20:23 am »

Har hatt fri disse tre dagene før påske, så da har man fått gjort litt mer på vogna.. Motoren er nå klar og starta etter 3 forsøk så fort bensinen nådde frem til gasser'n Glad Fått på bakskjermer, stigtrinn osv, kun litt justering på diverse så er det utvendige snart i orden. Prøve å få lagt om dekk på felga over påske, så jeg får justert høyden litt..









Loggført
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #88 på: april 23, 2014, 21:27:46 pm »

Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).

Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen.
Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:

Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).
Loggført
Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #89 på: april 29, 2014, 10:18:19 am »

Har fått begynt å støydempe bilen innvendig, resten av forstilling skal på i morgen så skal den ned på hjula igjen.


Tror du det går fint å legge to lag med quick roof på brannveggen? Skal ikke ha noe støydemping på motorsiden ser du Glad
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!