mai 02, 2024, 21:01:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lufting av bremser  (Lest 3597 ganger)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« på: februar 03, 2008, 13:46:37 pm »

Har byttet alt av bremser på min 71 Notch, men for ingen pedal blir ikke motstand. Er det noen spesielle triks dere bruker på VW, det ser heller ikke ut som det er noe luft heller. Er dette et vanlig problem på disse bilene, noen med samme erfaring og tips.Mvh Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 03, 2008, 14:54:38 pm »

Prøv å fylle systemet bakfra. Fra lufte nippel og fram.
Har systemet vært helt tomt eller har du bare skiftet hjulsylindere eller noe?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #2 på: februar 03, 2008, 15:00:54 pm »

Systemet har vært helt tomt, det kommer væske ut av luftenipler men det blir ingen motstand i pedal.
Loggført

2x 70mod Notchback
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #3 på: februar 03, 2008, 15:02:59 pm »

Har du justert inn bremsebåndende?
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #4 på: februar 03, 2008, 15:10:25 pm »

Har skiver rundt om,kalippere fra Opel Calibra foran og Golf 3 bak.
Loggført

2x 70mod Notchback
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 03, 2008, 15:19:06 pm »

Et triks er å begynne med å fylle hovedsylinderen (en "hestesprøyte" fra apoteket er greit om den er montert) opp før den kobles til, det kan ligge igjen luftlommer i den som du først får ut etter omfattende lufting og gjerne et par prøveturer. En fordel å bruke luftesystem med ventil i enden, fås på Biltema, men det har du gjerne fra før.
Så er det jo et spørsmål om hvilken hovedsylinder du har brukt - original kan bli for liten med grovere bremser, men det har du sikkert tatt høyde for. Kanskje du har brukt calibra masterpumpe?
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #6 på: februar 03, 2008, 15:32:30 pm »

Nei kjøpte ny hovedpumpe orginal fra Unneberg. Stempel foran er vel 54 mm og bak er det 38mm. Men det burde vel gå å få pedal som tar for det, får vel ikke plass til noen annen masterpumpe. Eller er det noen lure triks der,er jo veldig trangt med styrestag og greier.
Loggført

2x 70mod Notchback
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #7 på: februar 03, 2008, 18:14:37 pm »

Var borti dette med en 67 mod for mange år siden. Vi lufta og lufta uten å få pedal.
Vi bytta bremsecalipperene med en annen type. Så vips full pedal. Det jeg prøver å si er att ikke alle masterpumper er kompatible med alle calippere!!!
Ta en prat med Karl Fredrik.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: februar 03, 2008, 19:45:38 pm »

Er alle kalippere montert slik at luftenippel er høyeste punkt?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #9 på: februar 04, 2008, 15:54:08 pm »

Er det noen som vet om masterpumpe som det går an å bruke på Notch`n . Eller er det noen som har en å selge som kan brukes, håper at noen har  en. Gode løsninger tas imot med takk.
Loggført

2x 70mod Notchback
a-arm
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Vingrom


Vis profil

« Svar #10 på: februar 04, 2008, 16:27:10 pm »

Du har nok masterpumpe som er for liten prøv med en pumpe fra Volvo 240 og se om den får plass så ordner det seg nok.
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #11 på: februar 04, 2008, 16:33:48 pm »

Går det å bruke en masterpumpe uten den store vacuumtanken / bremsekraftforsterker . Hvordan kobles da de 2  rørene fra beholderen til masterpumpa, er det noen som har prøvd masterpumper fra andre biler uten å bruke bremsekraftforsterker.
Loggført

2x 70mod Notchback
a-arm
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Vingrom


Vis profil

« Svar #12 på: februar 04, 2008, 16:38:04 pm »

Du bruker de som sitter på original masterpumpa de er bare og vippe ut og sette på Volvo pumpa jeg har gjort dette og det funker utmerket.
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #13 på: februar 04, 2008, 20:28:16 pm »

Hvor viktig mener dere det er at luftenippel sitter opp, foran gjør de det men  ikke bak. Men det kommer jo ikke luft bare ren væske i strie strømmer, det burde vel ha kommet luft hvis det var årsaken. Noen meninger om akkurat det, er vel mer sannsynlig som det har blitt sagt her at det er masterpumpe. Innspill ønskes
Loggført

2x 70mod Notchback
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #14 på: februar 04, 2008, 20:31:27 pm »

De må sitte opp, hvis ikke får du bare luftlomme i toppen av kalipperen!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #15 på: februar 08, 2008, 19:10:31 pm »

Snudde calipperne oppned fikk da pedal men synes pedalen går litt går litt for langt inn. Er det noen bestemte mål for hvor stanga som går inn i pumpa, skal sitte. Er jo gjenger på stanga så den kan justeres pedalen butter jo nesten i stopperen. Men pedaler på VW er vel kanskje litt myke / fjærende eller ? Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!