mai 10, 2024, 16:43:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Morten's 72 1303s Crossover Tattoo edition Airbrushing (MYE bilder) "Raunchy"  (Lest 91730 ganger)
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #360 på: mai 21, 2012, 18:47:04 pm »

Vi tok harry varianten med senking foran og tok vekk 2 1/2 runde på fjøra men vakke nok. Trenger kortere dempere for å få den mer ned. Forslag?
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #361 på: mai 21, 2012, 20:19:19 pm »

Var tenkt å komme med forslag men så avataren din og mista tråden ..  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #362 på: mai 21, 2012, 21:25:44 pm »

kersher fjærbein foran senker intil 80mm
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=48
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #363 på: mai 21, 2012, 22:05:36 pm »

Kort inn original fjærbeina, funker det.

Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #364 på: mai 22, 2012, 11:44:11 am »

Jeg kjører med røde senkefjærer som jeg kappet 1,5 ring av. Da sitter originaldekka (165/80) rett oppunder skjerm. Totalt senket 11 cm rundt om etter måling mot original høyde.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #365 på: mai 26, 2012, 03:12:58 am »

















Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #366 på: mai 26, 2012, 11:31:41 am »

ser bra ut Gliser

men har du prøvd setene? eller du er kanskje kortere i bena enn meg Glad
Loggført
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #367 på: mai 28, 2012, 16:40:50 pm »

Litt preste stilling blir det på setene, men jeg er ganske så kort i styltene for å være 1.80 høy.

Ellers så har vi da trekkt dashbordet.
Det ble tilpasset under gatelys på brygga i Tønsberg kl 03 på natta og så fint ut. Helt til dagslyset kom.
Dashen er ute og vi har strippet det igjen for justering og ny trekking



Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #368 på: mai 28, 2012, 20:40:55 pm »

Ser fantastisk ut!!!!
Er det kunstskinn du har brukt på dasjen? Hvordan var det å strekke/trekke over? Ser jo svært så glatt og fint ut!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #369 på: mai 28, 2012, 21:13:19 pm »

Ser fantastisk ut!!!!
Er det kunstskinn du har brukt på dasjen? Hvordan var det å strekke/trekke over? Ser jo svært så glatt og fint ut!

http://bilstereosenteret.no/product_info.php?products_id=711
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #370 på: mai 29, 2012, 05:50:12 am »

Stemmer det Pål linket til. Prøvde med westech kontakt lim på boks og det var for dårlig så kjøp limet Pål selger i samme slengen. Koster litt men slepper ikke. Eller så skal jeg være ærlig å se at det var ett helvete. 3 voksne mann folk med varmepistol og spenn-tak for å strekke det nok. Utenom det anbefaler jeg dere til å være flest mulig når dette gjøres. Da med tanke på strekk/brett/skrukking og utjevning.
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #371 på: mai 29, 2012, 07:15:46 am »

Ble jo knall det der, profft!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #372 på: mai 30, 2012, 21:58:11 pm »



Dørpaneler ferdig laget.
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #373 på: mai 30, 2012, 23:09:11 pm »

Very nice Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #374 på: juni 03, 2012, 11:11:47 am »

Bilder av det siste som har skjedd. Glad
Vet at dashen ikke er perfekt men alt har rom for error når ikke gjort det før. Og endene skal trekkes om på nytt. Var ett helvete og trekke.







Litt justeringer på detta så er vel den snart ferdig også


Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #375 på: juni 13, 2012, 11:44:23 am »













Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #376 på: juni 14, 2012, 21:35:02 pm »

Dagens arbeide:



















Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #377 på: juni 14, 2012, 21:39:11 pm »

liker vinduene  Blunker

hadde håpet på å se lysene foran også, de så feite ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #378 på: juni 14, 2012, 21:40:38 pm »

Få tak i litt verktøy så jeg får skjært ut så kommer de ganske så snart Blunker
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #379 på: juni 14, 2012, 21:45:31 pm »

Fantastisk bil,  men hvorfor de mørke vinduene. E jo ingen som ser interiøret:)GladGlad
Loggført

Mvh

Marius
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #380 på: juni 14, 2012, 21:56:35 pm »

Tøff show-car  Sjokkert
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #381 på: juni 15, 2012, 08:18:04 am »

Fantastisk bil,  men hvorfor de mørke vinduene. E jo ingen som ser interiøret:)GladGlad

Var for å reise show faktoren betraktelig, og m tanke på interiør så er stereo bygget opp sånn at det blir mest trøkk når dørene er åpne. Så da er det bare trykke inn hodet for de som vil
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #382 på: juni 16, 2012, 15:03:10 pm »

Blir fantastisk!!
Men du må få gjort noe med stuket, den er for høy foran i forhold til bak, og det ødelegger mye av inntrykket. Enten få den opp litt bak, eller dønn ned foran Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #383 på: juni 16, 2012, 17:25:55 pm »

Kappa det som er og kappe foran og målt litt opp mot coilovers å det skal i praksis bli 10 mm lavere foran men ikke verdt 9 lapper. Opp?? Tror du er gær'n jeg
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #384 på: juni 16, 2012, 18:32:37 pm »

takk for titten i dat Morten.... fett live ass,
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #385 på: juni 16, 2012, 21:42:20 pm »

Kappa det som er og kappe foran og målt litt opp mot coilovers å det skal i praksis bli 10 mm lavere foran men ikke verdt 9 lapper. Opp?? Tror du er gær'n jeg


Hvis coilover fjærbeinet har de små "hjelpefjærene" i tileg til selve hovedfjærene så kan du legge til minimum 35mm på de 10mm du ikke synes er verdt 9000,- Glad Bare å plukke bort den lille fjæra å legge den dønn i bakken. Den lille fjæras funksjon er kun å sørge for at ikke fjærene på bilen er løse dår den er jekket opp. Når bilen står på hjula er denne komprimert helt sammen og det ville utgjort en ekstra senking på 45mm på New Beetlen til fruen Glad Er ikke alle slike sett som har en slik fjær, men nesten.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #386 på: juni 16, 2012, 21:50:24 pm »

Enkel forklaring:

Fjærbeinet til høyre i bildet er foran på en New Beetle. Den nederste fjæra på dette beinet er sikkert kjekk på en gatebil, men totalt bortkastet på en showbil....



For å forklare ytligere coilover demperens mange morsome egenskaper skal det sies at "Neewbien" på dette bildet er senket ca 60mm foran og ennå kan jeg skru den 40mm til ned. Tar jeg bort den nevnte fjæra kan den totalt senkes (rent teoretisk så klart) 85mm til. Da hadde ikke bilen blitt kjørbar fordi den ville vilt på bakken og trolig røsket drivakslene ut av girkassa, men tanken er god Gliser



85mm til foran på denne hadde vært kraftig kost Glad

Beklager å trekke inn min andre hobby på dette forumet, men tenkte det fungerte ok som ilustrasjon Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #387 på: juni 18, 2012, 20:23:59 pm »

Takk for svar og takk for besøk Martin.

Gjenstår litt mer enn jeg hadde håpet på, men gjør så godt jeg kan for og komme med bil og brennevin te helga.
Hvis ikke får jeg ha bobla til gode Blunker
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #388 på: juni 18, 2012, 20:31:37 pm »

tror golf 1 fjærbein er greia , kanskje du får modda fjerbeinslagra for og få det ned helt ned , har noe gamle orginaldempere du kan prøve med uten fjær.
Loggført

1 up
Mort1
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Re Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #389 på: juni 18, 2012, 20:46:49 pm »

Donasjons deler for test and fail er tingen Osteaktig Takker veldig for det Glad
Loggført

Det er lov og kommentere Glad
https://www.facebook.com/#!/pages/Raunchy-The-Bug/247604521941290 klikk liker Blunker
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!