Er det lov å komme og ta en kaffe en gang, uten å leie plass?
Kaffen og havreflarn ligger klar så bare å melde sin ankomst.... men gi beskjed litt i forveien for Kalle kansker i seg de havreflarnene som om det stod om livet.....
Stropping over hulene er en fin måte å hindre at bilen beveger seg frem eller bakover... At det kan være en fordel å spenne lasten ned også er jo ganske innlysende... hvorvidt det er nødvendig kommer noe ann på hva det en har på hengeren.. Men at det stabiliserer lasten er udiskutablet..
Man vet aldri når det kommer en elg ut av skogen... da gjør du en unnamanøver med potensielt 80 km/t... får du kontroll på vogntoget igjen?
Anders, alle stropper hjulene også for å slippe bot...
Når det gjelder kollisjoner så virker det som folk tror at det er et krav at bilen skal sitte fast på hengeren etter ulykken? Slik er det selvfølgelig ikke, man skal stroppe for full vekt fremover, dvs 800 kg på ei folkevogn... hva veier fokevogna ved front til front krasj? Mer enn 800 kg kan jeg låve...
Hadde en 1680kvikk service motor(Kjell aaen)som jeg kjøpte brukt i 2006 av ei vennine.Samme motor "lånte" jeg i 1999 sessongen til min 1967 orginale dobbelkabiner.Motoren ble bygget i 1992 og kjøpt samme år av venninen min.(Siw Teigland)Ble da brukt i en 1300S.Da jeg kjøpte denne motoren så byttet jeg kun stempelringer og honet sylinderene.Etter tips fra Kjell Aaen.Blokka ble aldri delt.Brukte denne i min t2 66 mod.en sessong,før Terje"Crewcab" overtok den.Brukte den nesten 2 sessonger i en 68 dobbelkabiner.Så havnet den hos Jan Rune"Jaru",som skal ha den i en 50talls t2.Motoren går helt tipptopp ennå.ca80hk og minimalt med svetting.18år etter at den ble bygget.Godt vedlikeholdt og regelmessig oljeskift. Kjører med motor jeg kjøpte av Andersen i bussen nå.Som Erik"JEE" gikk over i vinter/byttet synlinder sats på.1641/44idf/38mm phyton eksos Veldig Godt fornøyd med den.Men trenger mere moment.Så i vinter blir det 2110 moment motor,kokt i hop av JEE. Mvh Kim/kokken
Du vil ikke dele med oss hvorfor du måtte bytte sylindersats Kim?
Får man 90hp med kun å gjøre dette? ---> Not opened type 1 engine with 1600cc, stock camshaft, 1,4 rockers, nearly stock 041 heads with 40 x 33 valves, Gene Berg 1 5/8" merge system and dual Weber 42 DCNF Berg modified.
Noen som vet hvem som selger dette til en sum man kan leve med da?
Som du ser så er dette tallene fra rullene, ikke anslåtte verdier...
Essensen er vel topper med noe større ventiler og lett porting, merge eksos, 1.4 vipper og et sett med dobble gassere.. CR står det ikke noe om, men jeg mener å huske at den var tatt opp litt..
Dette koster ikke allverden og delene kan sikkert finnes her på forumet, eller kjøpes nye hos din valgte deleforhandler..
Not opened type 1 engine with 1600cc, stock camshaft, 1,4 rockers, nearly stock 041 heads with 40 x 33 valves, Gene Berg 1 5/8" merge system and dual Weber 42 DCNF Berg modified. Power output 90 hp at 5100 rpm at the flywheel.