mai 07, 2024, 15:03:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blir ikke kvitt oljelekkasje:(  (Lest 1803 ganger)
Rodeglæppen
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Larvik

A.k.a huleboern


Vis profil

« på: mai 13, 2015, 09:51:25 am »

hei hei....

Ønsker nå å eu godkjenne bobla men får ikke gjort dette da jeg ikke blir kvitt oljelekkasjen.
Har nå byttet simring bak svinghjulet da det lakk der, men fortsatt så lekker dett olje rundt det området fortsatt.
Har også dratt til litt på mutterne til blokka da jeg syntes disse var noe løse, så det virker som om at det lekker fra blokka.

Noen tips til å kunne tette dette uten å demontere blokka? (vurderte oljetett)


Mvh Rodeglæppen Blunker
Loggført

T1 1969 1300 Boble
2010 Mitsubishi lancer 1.8 (Bruksbil)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 13, 2015, 09:56:06 am »

byttet du o-ringen samtidig som du bytta simring?      uansett så har det hendt meg noen ganger at det ikke blir tett på første forsøk...jæævelig irriterende, men veeldig godt når det blir tett.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Rodeglæppen
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Larvik

A.k.a huleboern


Vis profil

« Svar #2 på: mai 13, 2015, 09:58:11 am »

hvilken o-ring?

Og oljelekkassjen var der når vi bare hadde fylt på olje og ikke startet opp motoren enda. og da er vel oljenivået under simringen?
Loggført

T1 1969 1300 Boble
2010 Mitsubishi lancer 1.8 (Bruksbil)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 13, 2015, 10:16:27 am »

Bak på motor kan være feil montert simring, o-ring i svinghjul, kamplugg.

Ut med motor og identifiser Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 13, 2015, 10:19:06 am »

o-ring i hullet på svinghjulet.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7136
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: mai 13, 2015, 10:21:07 am »

har også vært med på at det har lekket fra girkassa, er du sikker på det kommer fra motoren?
Loggført
Rodeglæppen
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Larvik

A.k.a huleboern


Vis profil

« Svar #6 på: mai 13, 2015, 10:29:47 am »

jepp er ifra motor det forsvinner ihvertfall;)

Noen sjanse for at det lekker fra kampluggen? For jeg har ikke rukket å startet opp motoren enda og allerede lekker det.
Loggført

T1 1969 1300 Boble
2010 Mitsubishi lancer 1.8 (Bruksbil)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: mai 13, 2015, 13:18:47 pm »

Hva med å tørke rent og hive på litt siktet hvetemel for å se hvor det kommer fra?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 13, 2015, 19:48:29 pm »

Tetningene mellom oljekjøler og blokk....hvordan står det til der?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rodeglæppen
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Larvik

A.k.a huleboern


Vis profil

« Svar #9 på: mai 13, 2015, 22:54:32 pm »

Hei igjen...

Da har jeg vært oppe å kikket selv;)

Vet ikke åssen det står til med oljekjøleren men så ikke tegn til no når jeg tok av noen deksler på vifte huset.

Jeg startet bilen etter å ha vasket under der for å sjekke, lot bilen gå i 5min og da var det en stor dam under bilen og det drypte fra svinghjuls området.
Så nå har det egentlig blitt værre etter bytting av simringen, så for øyeblikket lurer jeg på om det kan være blende lokket til kamakselen.
Loggført

T1 1969 1300 Boble
2010 Mitsubishi lancer 1.8 (Bruksbil)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!