mai 08, 2024, 13:05:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problem løst :) 1500motor som fusker og går veldig tungt og tregt i gir.  (Lest 2729 ganger)
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« på: april 30, 2013, 10:40:04 am »

Sliter med fusking og at motor går veldig tungt (1500motor) Frisk som faen på turtallet når bilen står i fri, så fort den får belasning, så skjer det nada. Er som den skulle trekke 100tømmerstokker etter seg. Samt at den skyter og fusker litt.

Har justert stiften i fordelern og den er nå på 0.40. Dette hjalp litt på fuskingen,men bilen går jævlig tungt og tregt når den kjører i gir.
Plugg ledningene står i riktig rekke følge og pluggene er ikke gamle.

Noen som har noen ider?
« Siste redigering: april 30, 2013, 15:18:26 pm av €-_Albert_-€ » Loggført

Fredrik Larsen
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: april 30, 2013, 10:47:58 am »

får for lite bensin.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #2 på: april 30, 2013, 10:56:48 am »

Holder med det BP73 sier men kan hende vacumklokka på fordeleren ikke fungerer som den skall heller.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 30, 2013, 11:09:10 am »

Holder med det BP73 sier men kan hende vacumklokka på fordeleren ikke fungerer som den skall heller.


BP har rett. Bytt alle slanger, sjekk at tanken er ren, sjekk at pumpa leverer - by

Søk på forumet...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #4 på: april 30, 2013, 11:15:01 am »

Ok, da skal jeg bytte alt i kveld, så får vi se om noe hjelper, funker ikke det, hiver jeg hele 1500motorn ut og smeller i 1300motorn igjen, da denne gikk mye bedre.
Loggført

Fredrik Larsen
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: april 30, 2013, 11:59:03 am »

Ventilene er nyjustert? All forvarming og kjøleblikk er på plass? Forgasseren er riktig justert?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #6 på: april 30, 2013, 12:34:50 pm »

Årsakene til slike problemer kan være mange.
En ting jeg tror mange ikke sjekker er vektene nede i fordeleren som trekker frem tenningspunktet sammen med vakumklokka.
Disse vektene kan sette seg hvis man ikke drypper litt olje på filten i fordelerakselen under rotoren.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #7 på: april 30, 2013, 12:50:23 pm »

Jeg får demontere og bytte litt forskjellig i kveld og gå over litt her og der, så får vi se hva som skjer. Håper bare å få faen skapet til å gå bra, slik at jeg kommer til Ski 5mai Glad
Loggført

Fredrik Larsen
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: april 30, 2013, 12:53:34 pm »

Skal vi se...

Mitt første tips er at du har altfor store hjul. Store hjul suger effekt. Det kan forklare hvorfor motoren er frisk som fan i fri men dau ved belastning. Mitt neste tips er at du sjekker Putte tråden. Der kan du lese side opp og side ned med tips om en motor som har samme symptomer, frisk som fan uten belastning.







Med et smil -  Glad

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #9 på: april 30, 2013, 13:29:22 pm »

Haha, hjula har nok ingen betydning her, da bilen gikk mye rasker føre justering av stift. men da fusket den ved høyt turtall
Loggført

Fredrik Larsen
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #10 på: april 30, 2013, 15:17:57 pm »

Da, var feilen funnet Glad Pyttet røret til et tightere ett fra vakumklokka og opp til gassern Glad Så går den som ei klokke igjen Glad uten fusk, uten etter tenning og den sparker gøtt i fra Glad
Loggført

Fredrik Larsen
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #11 på: april 30, 2013, 22:14:24 pm »

Da, var feilen funnet Glad Pyttet røret til et tightere ett fra vakumklokka og opp til gassern Glad Så går den som ei klokke igjen Glad uten fusk, uten etter tenning og den sparker gøtt i fra Glad

Var som jeg tengte da, at det var noe feil med enten vacumklokka eller noe deromkring, Herlig og høre at bilen fungerer som den skall igjen,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!