Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor går ujevnt
|
på: januar 06, 2010, 16:24:02 pm
|
Det er jo veldig kaldt om dagen så forvarming må være 100% for å unngå ising i forgasser,kjørte en tur på mandag med uorginalt luftfilter og ja det hakka endel
|
|
|
32
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gassere
|
på: januar 05, 2010, 01:42:10 am
|
På en orginal motor vil du nok klare deg bra med en totrinns midtmontert gasser,dobble gassere trenger stadig justering/synkronisering og krever da en del kunnskap og verktøy...Gå for det enkleste
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startproblemer med varm motor
|
på: desember 09, 2009, 23:52:33 pm
|
Har hatt samme problemet med min 65 mod. og kjenner andre med samme problem. Jeg ble kvitt problemet ved å skifte tennplugger og stift i fordeler. Vær også veldig nøye med innstilling av tenning.... og åpningen på siften. Men etter en stund kom problemet tillbake. Det som viste seg var at det nesten ikke var åpning på stiften forde at knastaksling i fordeler var så ugjevn og slitt at den spiste opp den lille plastbiten som gjør at stiften åpner og lukker seg. Så når problemet oppsto, var det bak å justere åpning og ta en tenningsjustering. Så løsningen er nok ny fordeler i mitt tillfelle..
Akslingen som åpner stiften skal smøres med litt fett,da vil ikke den lille bakelitt knasten slites så fort ned.
|
|
|
42
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zezner's 1303 S BIG
|
på: desember 05, 2009, 01:47:53 am
|
Bremser byttes parvis,for å unngå skeiv bremseefekt,men den delen med tagger på har du fått den ut.den må nemlig svive fritt i hullet ,for at du skal kunne legge til bremsene.Få den ut puss den fin med ei fil eller lignede smør alt inn med kobberpasta etterpå
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zezner's 1303 S BIG
|
på: desember 03, 2009, 20:51:49 pm
|
Noe som er greit, er å se hvordan alt er før demontering,(ta eventuelt bilde) og demonter ei side av gangen. Da har du noe å se etter når du monterer sammen igjen
|
|
|
52
|
Forum / Problemløseren / Sv: jævla drit bila
|
på: november 27, 2009, 00:16:42 am
|
--------------------------------------------------------------------------------
Volume 4 - Basic Adjustment of the 34PICT-3 Carburetor
The 34 PICT-3 has three user adjustments:
- Fast Idle Screw
- Bypass Screw
- Volume Control Screw
Figure 1
1. Fast Idle Screw - Run the engine until it reaches operating temp and turn it off. Ensure the Fast Idle adjustment is "Off the Cam" (as shown in figure 1). Loosen the Fast Idle screw until it doesn't touch the cam at all, slowly screw it in until it just touches the cam, turn it in an additional 1/4 turn.
2. Volume Control Screw - Gently turn in the screw till it bottoms out (this is a tapered screw bottoming out into a metered orifice so be careful). Back it out 2.5 turns.
3. Start the engine.
4. Bypass Screw - Adjust the car's idle to 850 RPM for a manual transmission and 900 RPM for an autostick.
5. Volume Control Screw - Slowly adjust the Volume Control Screw to achieve the fastest idle. It shouldn't take much beyond 1/2 turn ether way. Then turn it very slowly IN until the revs drop by about 30rpm. Listen until you can just hear the RPMs start to drop, about 1/8th turn.
6. Bypass Screw - Adjust the idle back to 850 RPM (manual) 900 RPM (Autostick) using the Bypass Screw.
Chris R.
--------------------------------------------------------------------------------
This club is not affiliated with or endorsed by Volkswagen AG or Volkswagen of America, Inc. All Volkswagen trademarks herein are used under license from VWoA.
BACK TO TECH TABLE OF CONTENTS BACK TO MSGCVWC HOME PAGE
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: november 25, 2009, 00:48:10 am
|
Ja men ikkje så mykje høgare vel? Er litt over 1cm på det verste. Men har aldri studert høgden på desse mexico pakningane..
Jeg har satt på mexico pakninger nå og det er ikke bra.De er grose får ikke panseret til å ligge skikkelig på plass.Må nok modde ett eller annet
|
|
|
|