mai 09, 2024, 11:58:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13
31  Forum / Problemløseren / Sv: Motor går ujevnt på: januar 06, 2010, 16:24:02 pm
Det er jo veldig kaldt om dagen så forvarming må være 100% for å unngå ising i forgasser,kjørte en tur på mandag med uorginalt luftfilter og ja det hakka endel  Blunker
32  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gassere på: januar 05, 2010, 01:42:10 am
På en orginal motor vil du nok klare deg bra med en totrinns midtmontert gasser,dobble gassere trenger stadig justering/synkronisering og krever da en del kunnskap og verktøy...Gå for det enkleste Blunker
33  Forum / Problemløseren / Sv: Weber på: januar 05, 2010, 01:16:30 am
Da må du kappe innsuga og snu de
34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: januar 04, 2010, 16:55:52 pm
2010 første tur i dag..
35  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: januar 03, 2010, 13:45:59 pm
Fant et bilde tatt i Larvik på 60 tallet..
36  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Harald A. Møller ønskes kjøpt på: januar 03, 2010, 12:07:15 pm
Har varseltrekant
37  Forum / Problemløseren / Sv: Starterproblem ! på: desember 23, 2009, 16:16:26 pm
Er nok innslaget som burde vært rengjort og smurt opp,gammelt fett blir tregt i kulda.
38  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 72 VW Campingbil på: desember 21, 2009, 10:44:16 am
Hva skal til for eu godkjenning og hva er det av rust på bilen..
39  Forum / Snikk-snakk / Sv: regler for kjøring med auto-henger? på: desember 21, 2009, 10:37:16 am
Golfen er nok litt for liten, i forhold til vekt på henger /bil må finne noe større å dra med.
40  Forum / Problemløseren / Sv: Startproblemer med varm motor på: desember 09, 2009, 23:52:33 pm
Har hatt samme problemet med min 65 mod. og kjenner andre med samme problem. Jeg ble kvitt problemet ved å skifte tennplugger og stift i fordeler. Vær også veldig nøye med innstilling av tenning.... og åpningen på siften. Men etter en stund kom problemet tillbake. Det som viste seg var at det nesten ikke var åpning på stiften forde at knastaksling i fordeler var så ugjevn og slitt at den spiste opp den lille plastbiten som gjør at stiften åpner og lukker seg. Så når problemet oppsto, var det bak å justere åpning og ta en tenningsjustering. Så løsningen er nok ny fordeler i mitt tillfelle..
Akslingen som åpner stiften skal smøres med litt fett,da vil ikke den lille bakelitt knasten slites så fort ned. Blunker
41  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: ny ramme og enkle karosseriendringer på beach buggy på: desember 05, 2009, 01:50:43 am
Sveisen trekker ikke lengre enn låsinga Blunker
42  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zezner's 1303 S BIG på: desember 05, 2009, 01:47:53 am
Bremser byttes parvis,for å unngå skeiv bremseefekt,men den delen med tagger på har du fått den ut.den må nemlig svive fritt i hullet ,for at du skal kunne legge til bremsene.Få den ut puss den fin med ei fil eller lignede smør alt inn med kobberpasta etterpå
43  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: ny ramme og enkle karosseriendringer på beach buggy på: desember 05, 2009, 01:43:07 am
Det beste er å (låse) med en bit flattjern som du siden sliper vekk,lag et spor i flattjernet over sveisefuga sånn at du kommer til å sveise. Blunker
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: ny ramme og enkle karosseriendringer på beach buggy på: desember 05, 2009, 01:18:50 am
Du er vel kansje klar over att denne sveisen vil trekke såpass mye, at du får en krappere vinkel når den har blitt kald.
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zezner's 1303 S BIG på: desember 03, 2009, 20:51:49 pm
Noe som er greit, er å se hvordan alt er før demontering,(ta eventuelt bilde) og demonter ei side av gangen.
Da har du noe å se etter når du monterer sammen igjen Blunker
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 03, 2009, 00:03:58 am
da har han jo fortsatt belgen . ska ha ganske uflaks om hjul og belg går samtidig
Går vel ikke å kjøre på belgen eller hur?Hæ?
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 01, 2009, 23:18:26 pm
Hei du burde vurdere punkteringsfrie hjul,he he er ikke mye plass igjen foran der Gliser Gliser
48  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken plass har REPRO i livet ditt? (fredagstråd) på: november 27, 2009, 15:02:57 pm
Jada...noen liker dattera andre mora og noen begge to he he Gliser
49  Forum / Problemløseren / Sv: netthandel av deler til vw? på: november 27, 2009, 14:56:07 pm
Det du sparer på innjøp går for det meste opp i opp med frakt(egen erfaring) Trist
50  Forum / Problemløseren / Sv: 1800? på: november 27, 2009, 00:26:57 am
Hvis du leter litt på forumet finner du flere motorbygge tråder.. Blunker
51  Forum / Problemløseren / Sv: jævla drit bila på: november 27, 2009, 00:20:48 am
Fikk ikke med bildet..
52  Forum / Problemløseren / Sv: jævla drit bila på: november 27, 2009, 00:16:42 am
 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Volume 4 - Basic Adjustment of the 34PICT-3 Carburetor

The 34 PICT-3 has three user adjustments:

- Fast Idle Screw

- Bypass Screw

- Volume Control Screw



Figure 1

1. Fast Idle Screw - Run the engine until it reaches operating temp and turn it off. Ensure the Fast Idle adjustment is "Off the Cam" (as shown in figure 1). Loosen the Fast Idle screw until it doesn't touch the cam at all, slowly screw it in until it just touches the cam, turn it in an additional 1/4 turn.

2. Volume Control Screw - Gently turn in the screw till it bottoms out (this is a tapered screw bottoming out into a metered orifice so be careful). Back it out 2.5 turns.

3. Start the engine.

4. Bypass Screw - Adjust the car's idle to 850 RPM for a manual transmission and 900 RPM for an autostick.

5. Volume Control Screw - Slowly adjust the Volume Control Screw to achieve the fastest idle. It shouldn't take much beyond 1/2 turn ether way. Then turn it very slowly IN until the revs drop by about 30rpm. Listen until you can just hear the RPMs start to drop, about 1/8th turn.

6. Bypass Screw - Adjust the idle back to 850 RPM (manual) 900 RPM (Autostick) using the Bypass Screw.

Chris R.



--------------------------------------------------------------------------------

This club is not affiliated with or endorsed by Volkswagen AG or Volkswagen of America, Inc.  All Volkswagen trademarks herein are used under license from VWoA.

BACK TO TECH TABLE OF CONTENTS  BACK TO MSGCVWC HOME PAGE 
 

 
53  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: spindler 1302 på: november 26, 2009, 16:16:08 pm
Har 2 stk. 500+frakt
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har mer info om dette eksosannlegget? på: november 26, 2009, 14:05:38 pm
CSP lager sånne kopier av okrasa anlegg Blunker Finnes vel i utvalget på vdub2you..........
55  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvem kan frese blokka i Grenlandsområde? på: november 26, 2009, 13:45:06 pm
Eller Unneberg bil Blunker
56  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gjorde en syk oppdagelse i dag (bilpleieprodukt) på: november 26, 2009, 00:02:52 am
Blei oppmerksom på dette for noen år siden hos et bilpleiefirma,kjempesaker Gliser
57  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: november 25, 2009, 00:48:10 am
Ja men ikkje så mykje høgare vel? Er litt over 1cm på det verste. Men har aldri studert høgden på desse mexico pakningane..
Jeg har satt på mexico pakninger nå og det er ikke bra.De er grose får ikke panseret til å ligge skikkelig på plass.Må nok modde ett eller annet Tvilende
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: november 23, 2009, 01:38:32 am
Hei panseret vil komme høyere når pakningen er på plass Blunker
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vask av motorblokk på: november 19, 2009, 14:15:56 pm
Til en opplysning oljelukta sitter lenge igjen i oppvaskmaskin Gliser Gliser
60  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Baksete 1302 71´mod på: november 18, 2009, 12:48:18 pm
Har du noe pris på dette
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!