Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13
|
62
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: november 17, 2009, 21:06:18 pm
|
Gutten er jo et naturtalent,tenk om 20 år med vw mekking. Angående vugga har du tenkt å lage den sånn at den er demonterbar og lett å stue vekk når den ikke skal brukes??
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: november 08, 2009, 11:42:32 am
|
Mission accomplished, fekk plata på plass idag! Bildene seier att det vert mykje rust når 4 plater ligger oppå kvarandre på ein utsatt plass, att det er skummelt med eit stort hol i bilen, at det er kjekt å få ut rusta, at den nye beten omsider finner plass, att "measure twice cut once" ikkje er noko eg bryr meg om, at den henger godt fast Ja det vert bra dette, Er det mangel på karosserikitt mellom plateskøytane som gjer at dette hjørnet frammon bakhjula rustar på dei fleste boblene? Tror heller det er for mye kitt ,under gammelt kitt er det som regel mye rust
|
|
|
74
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje pumpe
|
på: november 04, 2009, 22:21:55 pm
|
Den T en skal på tvers inne i pumpa så skal det jernet ligge an mot blokka,da er det bare å skru i vei.Men regn med at den sitter noe i h....... blokkhalvdelene klemmer godt rundt pumpehuset.
|
|
|
75
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje pumpe
|
på: november 04, 2009, 00:45:06 am
|
Du trenger da ikke å ta ut pumpa for å bytte pakningen under dekselet Det er lite trolig at den tynne papirpakningen til pumpa må byttes
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Høyby: en original drømmebil (1969 hvit early bay Dobbelcabiner)
|
på: november 04, 2009, 00:42:29 am
|
Et lite tips til rutemontering,nye rutepakninger er ikke greie å få på plass hvis det er kaldt der du står og jobber Takker, da bør jeg muligens vente med dette til det blir varmere i været, eller flytte bilen midlertidig når rutene skal monteres. Kan man ikke legge de i ei bøtte varmt vann litt før montering da ? vil tro det gjør susen Blir fort kalde igjen og da er det like j..... når du skal dra pakningene på plass,kan garantere problemer da. Har akkurat montert ruter i min bil og jeg stod inne i ca 20 + og har vond i hendene enda etter snora...
|
|
|
78
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor handler man Esab sveiseapparat i osloområdet?
|
på: november 03, 2009, 23:34:52 pm
|
Det trenger vel ikke å være spesielt heftig,kommer mer an på hvordan du sveiser/tilrettelegger det. Hvis du lager litt fuge,skråsliper kantene 45 grader kan du sveise bra med et lite apparat. Du må kansje dra noen flere strenger men det er jo bare å se an etterhvert
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 - 1641
|
på: oktober 30, 2009, 22:46:27 pm
|
Går fint det bytter bare sylindere og stempler Men for litt bedre flow ville jeg nok porta toppene litt,,
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jens-Oles "tooghalvfjerdser" Fastback..
|
på: oktober 30, 2009, 16:18:51 pm
|
Vær forsiktig så stemplene ikke spretter ut,stor fare for det når du ikke har klosser.Putt i hverfall en trebit eller noe i mellom. Jeg har gjerne testet calipperne ved å sette de i skrustikka,og kjøre på med trykkluft for å sjekke tilstand før de blir montert Men ha en trebit i mellom for de kommer med et smell(pass fingrene)det er bra trykk her
|
|
|
|