mai 09, 2024, 04:01:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor går ujevnt  (Lest 1926 ganger)
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: januar 06, 2010, 11:21:25 am »

Var ute og luftet bobla igår, men motoren ville ikke gå rent. Tenkte at den bare var kald, men etter 20 minutters kjøring gikk den like ujevnt. Virker nesten som den bare går på 3 sylindre.. det lukter bensin av olja, kan dette få motoren til å gå ujevnt?

Det er en 1300.
Loggført

(o\ ! /o)

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 06, 2010, 11:32:16 am »

Var ute og luftet bobla igår, men motoren ville ikke gå rent. Tenkte at den bare var kald, men etter 20 minutters kjøring gikk den like ujevnt. Virker nesten som den bare går på 3 sylindre.. det lukter bensin av olja, kan dette få motoren til å gå ujevnt?

Det er en 1300.

Motor gått langt? Hardt kjørt? Bensin i olje= dårlige stempelringer:-(

Plukk av forgasser, rens denne og sjekk tenning.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2010, 11:39:45 am »

.
« Siste redigering: juli 29, 2010, 10:01:36 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 06, 2010, 12:04:59 pm »

Sjekk pluggene også Blunker Fordelerlokk, rotor, stift...
Men i og med at det er bensin i olja, så kan det nok være bensinpumpa ja Blunker

Får du ikke orden på det, så får du ta med deg bobbla di til Røyken en tur, så skal vi se på det Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: januar 06, 2010, 12:36:47 pm »

Uorginal motor, er ikke sikker på hvor langt den har gått. Står 68 på telleren, men det stemmer nok ikke...
Jeg renset forgasseren og byttet noen deler i sommer en gang, ble aldri kvitt lekkasjen ved gasserarmen, mulig at den trekker falsk luft og..
Loggført

(o\ ! /o)

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #5 på: januar 06, 2010, 12:40:51 pm »

forvarming ?
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 06, 2010, 15:24:43 pm »

Uorginal motor, er ikke sikker på hvor langt den har gått. Står 68 på telleren, men det stemmer nok ikke...
Jeg renset forgasseren og byttet noen deler i sommer en gang, ble aldri kvitt lekkasjen ved gasserarmen, mulig at den trekker falsk luft og..

Har du en lekasje på gassarmen, så ville jeg nok fått orden på det!
Er det en 30 pict-1 gasser du har?

Har en ganske fin liggende på hylla, som vi kunne satt på motoren din, og sett om det hadde vært bedre Blunker
Den har 12v chokeelement, men det er kanskje bare å bytte over?

Si ifra hvis det er innteresant Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #7 på: januar 06, 2010, 16:24:02 pm »

Det er jo veldig kaldt om dagen så forvarming må være 100% for å unngå ising i forgasser,kjørte en tur på mandag med uorginalt luftfilter og ja det hakka endel  Blunker
Loggført

Tlf 92062314
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: januar 06, 2010, 18:14:33 pm »

Tror heller det er forvarmingen som ikke er på topp. Husker jeg slet med dette forrige vinter også. Får vente til våren kommer da Blunker
Loggført

(o\ ! /o)

Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: januar 08, 2010, 13:13:02 pm »

Hvordan er jobben å bytte forvarmingsrør? Er det koblet til eksosen?
Loggført

(o\ ! /o)

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 08, 2010, 14:48:14 pm »

På din motor så er vell forvarmingen til forgasseren koblet med en forholdsvis lang og tynn pappslange, gjennom ett hull i det bakre kjøledekselet, og på varmepotta Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #11 på: januar 08, 2010, 16:13:57 pm »

På din motor så er vell forvarmingen til forgasseren koblet med en forholdsvis lang og tynn pappslange, gjennom ett hull i det bakre kjøledekselet, og på varmepotta Blunker

Samme opplegg på min. Dårlig forvarming gjør motoren umulig å ha med å gjøre før den er driftsvarm, og bensinforbruket går i været når det er kaldt.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: januar 08, 2010, 19:49:54 pm »

Er vel forvarminga på innsuget(som er kobla til eksosen) det er snakk om vel? Virker ikkje den så vert det ising i gassaren og då vert det berre bal,, slangen opp er vel forvarminga til luftfilteret så det ikkje vert kald luft som kjem inn i motoren, viktig det og!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #13 på: januar 09, 2010, 01:30:22 am »

Derfor er den lille spaken på siden av filteret sånn at spjeldet kan stenges om vinteren,viktig å huske dette Blunker
Loggført

Tlf 92062314
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #14 på: januar 09, 2010, 13:45:31 pm »

har du orginalt eksosanlegg så skal forvarming av innsugsrør være koblet til eksospotta Da sjekker du om de to rørene som går til innsuget blir varme på begge sider blir det bare varme på den ene sida er det ingen gjennomstrømning og røret blir ikke ordentlig varmt.Plasseringen av det venstre enderøret på eksospotta har og innvirkning på forvarmingen.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!