mai 16, 2024, 07:47:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problemer med cluch/motor  (Lest 658 ganger)
sekkingstad
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: bergen


Vis profil

« på: september 02, 2009, 18:01:30 pm »

hei jeg kjøpte med en 1300 med def motor.siden jeg har en 1,6l motor liggendes. tok ut motoren,og satte i 1.6,men her er problemt,nå er clutchen helt dø.ser armen på cluch huset beveger seg men ser ikke ut til at cluchen slår inn,har prøvd å manuelt dra i armen men uten resultat..
noen ideer??
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: september 02, 2009, 20:41:55 pm »

Forskjell på trykkplate på 1600 og 1300.... Soldisk på 1600 og fingerdisk på 1300... Så du etter at disse var like?
Noen rare lyder når du trår på clutch'n? Justere clutch'n kanskje... Blunker Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: september 10, 2009, 00:18:30 am »

Slik jeg ser det har du to valg,

Enten stramme cluch viren, men ver forsiktig de første gangene, hør etter ulyder, kommer det noen må du stoppe jeg lover deg du vil ikke ha utløser armen inn i cluchen, da er du heldig viss det bare er utløser armen som ryker (gjore akkuratt det, jeg røk kluch og utløser arm)

Evt. kan du rett og slett bruke kluchen fra 1300 motoren. Mulig du burde bruke en annen laminell plate, en som griper bedre. Jeg vet ikke, sikkert noen som vet her?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!