mai 15, 2024, 17:01:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Selger alt jeg har! Lagt til bilder. på: april 11, 2012, 11:56:58 am
Har behov for svinghjul til T4 1700, om du selger bare det, skal på en 2l som skal parres med en 1300s kasse
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Varmepotter og tak/skistativ til 412 kjøpes på: desember 23, 2011, 04:59:28 am
har varmepotter til en 2l transporter motor
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T2 prosjekt Vannbøffel. på: august 10, 2011, 00:21:45 am
Driv med lignende prosjekt :-)
4  Bruktbørsen / Deler selges / Bensinvarmer til 75mod bay på: august 06, 2011, 22:45:41 pm
Har en bensinvarmer til en 75mod transporter som ligger og slenger, den funket før den ble tatt ut av bilen, exosrøret mangler/rustet bort, er av typen som er montert under bilen, kom med bud ligger i Alta, kan sendes i posten!
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Girkasse T2 2 liter motor øk. på: juli 25, 2011, 19:15:39 pm
er fornøyd med en tusenlapp for kassa, den er i Alta, men ikke noe problem å sende den, om det ikke er noen som skal ut og kjøre som kan ta den med.
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Girkasse T2 2 liter motor øk. på: juli 21, 2011, 02:00:47 am
kassa funka bra, men er diffen som slarker, monterer vannboxer  og 5tr kassa i televogna så har ikke behov for girkassa den ligger bare og slenger, har sikkert en del annet bay deler oxo når jeg får ryddet litt, 2l motoren havner i en vw trike, km på kassa er det samme som bilen ca 170000
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Girkasse T2 2 liter motor øk. på: juli 19, 2011, 21:57:18 pm
Har ei 6ribbet liggende i Alta, men er slark i diffen på den
8  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kupe Varmer 12V vil denne varme opp bobla mi? på: desember 20, 2008, 23:35:16 pm
Bare å kle seg godt å kjøre med sidevinduet på gløtt, funke bra det.
Har brukt gassvarmer på 4,2kw i folkevognbussen når jeg har stått parkert, blir varmt som f.. , men mye kondens i bilen
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: Auuuuuuuu!!! på: desember 19, 2008, 18:13:23 pm
huff! nok å lese komentarene for ikke å ønske å se videoen  Sjokkert
10  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 15, 2008, 00:27:35 am
Samme fordelern som i passaten d  Glad  blir vel til at dysene blir brosjet opp litt her og
11  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 14, 2008, 18:33:07 pm
Tøft med dobbelinstallasjon, kansje det hadde vert noe å tenke på.

Sjekka dysen på webern og de var alt for små 1,32 på primer og 1,35 på sec, ser i sjemaet SveinT sente link på at den har 1,37 på prim og 1,40 på sec og ut i fra hvordan den går så virker det logisk med større dyser, hva har du slags dyser på dobbelinstallasjon SveinT?

Hvem har dyser til weber??  ,

lar kjerra så inntil jeg har rette dyser, ikke vits å brenne ventiler med mager blanding. Har nok å gøre på biln mens den venter på dyser. Skal se om jeg får et elektronisk tenningsannlegg til en passat å passe i fordelern og så har jeg et varmeprosjekt med noe vifter ol. for å få mere varme i biln.
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 12, 2008, 13:26:36 pm
Dette er løsninga   om man vil kjøre billig  Gliser
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 12, 2008, 12:59:23 pm
Sjokkert fysj diesel i bobla, diesel hører hjemme i båter og annleggsmaskiner, har en td fra en transporter liggende om noen er så tullate at dem vil ha noe slikt  Gliser

Hver sin smak. Kaller du meg tullete får du være deg om det, jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg.
Offtopic de luxe, forresten.

Så da er du kansje interesert i den tdèn som ligger å roter i krok på verksted?  Gliser
men HALLO Diesel i en personbil! feil i min verden, men e no ikke så lite tullate skjøl hehe
14  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 12, 2008, 00:29:01 am
Takker for gode forslag  Glad

Tror og at dysene er for små både på første og andre trinn, får liksom ikke pustet orntlig over hele registret, samt at hurtigtomgangen er alt for lav når den går på chock så den må nok sees over, har grunnjustert blandeskruen, hvem har dyser til weber?

Skal mekke videre i morra, får vogna under tak da og slipper å stå ute i 12 minusgrader å mekke forgasser. Når den blei montert i et hattefokk var det varmegrader ute, stressa avgårde for å nå barnehagen før den stengte og skulle fortsette 3-4 timer seinere, men da var det 12 kuldegrader Grrrr å med ujustert gasser ei mil borte fra oppvarmet garage samt dårlig batteri bli det ikke mere den dagen. Bedre batteri bli satt i og da startet den med litt krangling. Gamle batteriet var dårlig, men med de gamle solexan startet den sinnykt lett selv i vinterkulde, bare den kom over topp så var den i gang. Mulig de lengere innsugsrøran krever litt mere hastighet.
To stk hadde vert tingen, kjennes ut som jeg har en halv forgasser så med 2 blir det en hel Tvilende   Gliser
Hadde forventet at den skulle funke bedre, men med forgasser bestilt fra USA kan den vel godt være dyst for California og ikke vinterkjøring i Finnmark Hæ
15  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 11, 2008, 15:22:52 pm
webern heng i en tynn tråd Trist blei fra kjørt av hiace i en bakke så om den ikke går å få dyset den så biln går normalt i gjen så får den gammelforgasseran t-bake så biln blir kjøranes med, lite krefter over hele registret, umulig å kjøre på 4 gear under 50, lite krefter når man tar laus på lavt turtall, men går fint som bare d på tomgang.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 11, 2008, 10:55:08 am
 Sjokkert fysj diesel i bobla, diesel hører hjemme i båter og annleggsmaskiner, har en td fra en transporter liggende om noen er så tullate at dem vil ha noe slikt  Gliser
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva folk TROR er sjeldent til folkevogn? Hva mener DU? på: desember 11, 2008, 09:10:05 am
Føler meg ganske skjelden generelt med folkevognbuss, har ikke møtt en folkevognbuss etter veien siden jeg kjøpte min for 1 1/2 år siden, har den i daglig drift kjører ca 20000km i året med den. Har ikke vert sør for Trondheim enda, men co drivern på 4år snakker mye om kaptein sabeltann så kan vel bli en tur sørover da om det ikke krasje for mye med mc sesongen  Øyerulling
Noen VW treff/aktiviteter som er å anbefale sørpå til sommern?
18  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 10, 2008, 20:32:51 pm
Er ingen av delene, den går perfekt på tomgang og full fart, ingen ising og ingen forvarming, men jobber med problemet ute i 12 kuldegrader, kan virke som den ikke slår chocken inn som den skal, men nu skal den få lade en times tid før man prøver igjen. Med de gamle gasseran så startet den alltid.

Sporet opp en gammel 412 insprøytingsmotor som er komplett, kansje man prøver med innsprøytning i steden, men da må skiten gå først så¨jeg får kjørt den til verksted mitt ei mil uta for  bygda, for det kan ikke monteres i snøskaveln  Glad 

Regne med å få biln til å funke greit når man får tatt den i hus å sjekka og justert litt, røska tenningsannlegget av en 86 passat som jeg tengte å teste ut er jo greit med elektronisktenning
19  Forum / Problemløseren / weber 32/36 2,0 på: desember 10, 2008, 14:26:47 pm
Noen som har gode erfaringer med 32/36 i 2 liter t4?
har montert på telebiln for et par dagaer sider, må si at jeg savner de to gamle utslitte solexforgasseran da gikk biln godt og ikke minst den startet bestandig, har hatt mere problemer med webern de siste 2 dagene en på den tia jeg har hatt bilen, da gikk den gått uten feilslag og startet lett, problemet var at gasseran var utslitt og stoppet stadig på tomgang ol. Bilen er blitt umulig å få start på i kuldegrader og går som et dass om den starter, ingen kraft på mellomregister, men turtallsvillig når trinn 2 kobler inn om man har tynt den opp i fart, kan virke som den ikke for nok bensin. Webern har egen vakum til fordelern og den er koblet på, men pga av at skiten ikke starter så er det problemer med å justere noe som helst i en sneskavell 1 mil fra verksted mitt.
20  Forum / Snikk-snakk / Sv: Innpakking av bobla mi i vinter... på: november 29, 2008, 02:06:48 am
Hadde en gang en bil, som hadde vert pakket inn i presenning, fikk aldri mugglukta ut av den biln, bedre at den står luftig ute så lenge den ikke står i sjøluft. Ka med å kjøre boble om vintern i steden for å pakke den vekk?
21  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: november 12, 2008, 23:28:55 pm
Jo min produserer oxo godt med varme, bare å få den dit man vil ha den :-) så det blir et lite prosjekt å ta i vinter, blir egen kanalvifte som skal dra luft fra kupeen bak gjennom et rør i luftekanalen bak og gjennom varmekappene og ut fremme, skal vist funke bra sier dem som har prøvd det, men har aldri sett det, så man får vel bare prøve Gliser
22  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: november 12, 2008, 19:52:30 pm
Bare fryd å kjøre folkevognbuss, man blir i mental og følelsesmessig balanse av å kjøre orntlig bil, å så e d som å fly når man ligger 90-100 på isete veier, men blir det for mange grader under 0 så må man slakke litt på gassen for ikke å fryse i hjel.
Har et "forskningsprosjekt" for å få varme i den, trur mye kan gjøres bare med å isolere den godt, og forbedre og isolere rørene til varmlufta, samt å ta innlufta til vifta i motorommet fra kupeen. Men vil man fraktes rund i ei kuvøse så må man ha ny bil, men det blir litt kjederlig hehe
23  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: november 10, 2008, 11:19:04 am
Takk for sist Fast Freddy og gratulere med tøff splitvindu, kan jo bli kul klubbvogn hehe.
Telebiln min funka perfekt som kjøretøy og bolig i 14daga på veien i nord-norge, nord-sverige og finland, eneste feiln va når den holt på å brenne opp mellom pumpene på en shell stasjon i luleå, hadde skrud på bensinvarmern på morran så da tok det fyr,  va nån stressa svenska dær ja, men va ikke nokka større brann, bare å blåse ut flammen. Må huske å få sjekka den før man teste den igjen ja  Glad

Hils kjente
Bjørn-Erik
24  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: juni 21, 2008, 13:33:36 pm
Noen måneder har gått siden jeg hentet denne forhenverende varebilen.. montert rico innredning, og den fungerer perfekt som treffbil...Første turen gikk til bug camp i år. Neste blir scc... Gliser  Det første bildet er fra montering. Den foregikk selvfølgelig med kyndig hjelp Øyerulling

Dæsken den ser fott ut, beklager at æ har vært så treg med å få målt stengern til senga, men har fått greian hjem nu, står lagret i en kapellhenger, håper å få sjekka d ut over helga. E det mye du har behov for?, min innredning er helt lik, men grønneputer, slitt, men virker komplett.
25  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har vacuumoversikt til T2 1977 1600?? på: mai 30, 2008, 15:10:25 pm
Hva mener du med vacuumoversikt? er bare en slange foruten om den som går til bremsekraftforsterkern, og den går mellom vacuumklokka på fordelern til forgasser/innsug
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oktanvalg på: mai 30, 2008, 15:03:37 pm
Hvorfor blyerstaning på gamle kjøretøy?

Bly blei ikke vanlig i bensina før på 60tallet når vi fikk mere høykomprimerte motorer, for å ungå tenningsbank når det bli merekomp og høyere oktan i bensina.

Har aldri brukt blyerstatning på noen av mine kjøretøy som er fra 1954 til 1975.
På min gamle BSA som jeg har hatt fra lenge før blyet forsvant fra bensina igjen, og den har ikke jeg merket annen forskjell en en reinere motor uten masse blyavleiringer i forbrenningskamret og ventiler.

Mulig andre har andre erfaringer, men min mening er at lavkomptimerte motorer behøver ikke blytilsetting.
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener DU? på: mai 30, 2008, 14:37:14 pm
Har ingen biler med veteranskilt fortia, men har hatt Y667 på en gammel ford galaxie jeg hadde en gang, så har jeg BSA rocket 3 1000cc 1969mod med Y-181. BSA 500cc A7 star twin chopper 1954mod Y-191. BSA 500cc A7 startwin med russisk sidevogn :-) 1954mod og eneste med orginalt nr Y-201. Liker ikke for mange tall da blir skiltet så stort, eneste motiv for mine skiltvalg, samt at jeg foretrekker Y skilt i og med at i Alta hadde alle Y nr før i tia.

Lensmannen hadde Volvo amason heregaardsvogn med reg nr Y 13, den brukte han til å jakte mopedister med på begynnelsen av 80tallet, og mange blei tatt.

Folkevognbussen min e 75 mod så den har DB reg.  Rekker tunge
28  Forum / Snikk-snakk / Sv: For oss som kjører mc... (men fortsatt boblerelatert) på: mai 27, 2008, 16:21:13 pm
litt boblerelaterte bilder, min telebil og Evas trike, BSA`en min for noen år siden med stooor sidevogn og madmax biken som har pause denne sommern tilfordel for en 54mod BSA :-)
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emils 57 Type 2 Panel på: mai 26, 2008, 21:21:08 pm
Tøff bil og et jækla tempo på restaureringa, tøft!!

Orginalhøyde er tingen, om man skal bruke biln, men kan jo være sinnsykt tøft med senking, men foretrekker det praktiske på en så praktisk bil :-) hemm kansje man må få tak i en til :-) hadde vert kult med en lav picup
30  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 23, 2008, 20:44:41 pm
problemene står i kø, bare å bruke elemeterings metoden til kjærra går :-)
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!