Har en bensinvarmer til en 75mod transporter som ligger og slenger, den funket før den ble tatt ut av bilen, exosrøret mangler/rustet bort, er av typen som er montert under bilen, kom med bud ligger i Alta, kan sendes i posten!
kassa funka bra, men er diffen som slarker, monterer vannboxer og 5tr kassa i televogna så har ikke behov for girkassa den ligger bare og slenger, har sikkert en del annet bay deler oxo når jeg får ryddet litt, 2l motoren havner i en vw trike, km på kassa er det samme som bilen ca 170000
Bare å kle seg godt å kjøre med sidevinduet på gløtt, funke bra det. Har brukt gassvarmer på 4,2kw i folkevognbussen når jeg har stått parkert, blir varmt som f.. , men mye kondens i bilen
Tøft med dobbelinstallasjon, kansje det hadde vert noe å tenke på.
Sjekka dysen på webern og de var alt for små 1,32 på primer og 1,35 på sec, ser i sjemaet SveinT sente link på at den har 1,37 på prim og 1,40 på sec og ut i fra hvordan den går så virker det logisk med større dyser, hva har du slags dyser på dobbelinstallasjon SveinT?
Hvem har dyser til weber?? ,
lar kjerra så inntil jeg har rette dyser, ikke vits å brenne ventiler med mager blanding. Har nok å gøre på biln mens den venter på dyser. Skal se om jeg får et elektronisk tenningsannlegg til en passat å passe i fordelern og så har jeg et varmeprosjekt med noe vifter ol. for å få mere varme i biln.
fysj diesel i bobla, diesel hører hjemme i båter og annleggsmaskiner, har en td fra en transporter liggende om noen er så tullate at dem vil ha noe slikt
Hver sin smak. Kaller du meg tullete får du være deg om det, jeg kjenner ikke deg og du kjenner ikke meg. Offtopic de luxe, forresten.
Så da er du kansje interesert i den tdèn som ligger å roter i krok på verksted? men HALLO Diesel i en personbil! feil i min verden, men e no ikke så lite tullate skjøl hehe
Tror og at dysene er for små både på første og andre trinn, får liksom ikke pustet orntlig over hele registret, samt at hurtigtomgangen er alt for lav når den går på chock så den må nok sees over, har grunnjustert blandeskruen, hvem har dyser til weber?
Skal mekke videre i morra, får vogna under tak da og slipper å stå ute i 12 minusgrader å mekke forgasser. Når den blei montert i et hattefokk var det varmegrader ute, stressa avgårde for å nå barnehagen før den stengte og skulle fortsette 3-4 timer seinere, men da var det 12 kuldegrader Grrrr å med ujustert gasser ei mil borte fra oppvarmet garage samt dårlig batteri bli det ikke mere den dagen. Bedre batteri bli satt i og da startet den med litt krangling. Gamle batteriet var dårlig, men med de gamle solexan startet den sinnykt lett selv i vinterkulde, bare den kom over topp så var den i gang. Mulig de lengere innsugsrøran krever litt mere hastighet. To stk hadde vert tingen, kjennes ut som jeg har en halv forgasser så med 2 blir det en hel Hadde forventet at den skulle funke bedre, men med forgasser bestilt fra USA kan den vel godt være dyst for California og ikke vinterkjøring i Finnmark
webern heng i en tynn tråd blei fra kjørt av hiace i en bakke så om den ikke går å få dyset den så biln går normalt i gjen så får den gammelforgasseran t-bake så biln blir kjøranes med, lite krefter over hele registret, umulig å kjøre på 4 gear under 50, lite krefter når man tar laus på lavt turtall, men går fint som bare d på tomgang.
fysj diesel i bobla, diesel hører hjemme i båter og annleggsmaskiner, har en td fra en transporter liggende om noen er så tullate at dem vil ha noe slikt
Føler meg ganske skjelden generelt med folkevognbuss, har ikke møtt en folkevognbuss etter veien siden jeg kjøpte min for 1 1/2 år siden, har den i daglig drift kjører ca 20000km i året med den. Har ikke vert sør for Trondheim enda, men co drivern på 4år snakker mye om kaptein sabeltann så kan vel bli en tur sørover da om det ikke krasje for mye med mc sesongen Noen VW treff/aktiviteter som er å anbefale sørpå til sommern?
Er ingen av delene, den går perfekt på tomgang og full fart, ingen ising og ingen forvarming, men jobber med problemet ute i 12 kuldegrader, kan virke som den ikke slår chocken inn som den skal, men nu skal den få lade en times tid før man prøver igjen. Med de gamle gasseran så startet den alltid.
Sporet opp en gammel 412 insprøytingsmotor som er komplett, kansje man prøver med innsprøytning i steden, men da må skiten gå først så¨jeg får kjørt den til verksted mitt ei mil uta for bygda, for det kan ikke monteres i snøskaveln
Regne med å få biln til å funke greit når man får tatt den i hus å sjekka og justert litt, røska tenningsannlegget av en 86 passat som jeg tengte å teste ut er jo greit med elektronisktenning
Noen som har gode erfaringer med 32/36 i 2 liter t4? har montert på telebiln for et par dagaer sider, må si at jeg savner de to gamle utslitte solexforgasseran da gikk biln godt og ikke minst den startet bestandig, har hatt mere problemer med webern de siste 2 dagene en på den tia jeg har hatt bilen, da gikk den gått uten feilslag og startet lett, problemet var at gasseran var utslitt og stoppet stadig på tomgang ol. Bilen er blitt umulig å få start på i kuldegrader og går som et dass om den starter, ingen kraft på mellomregister, men turtallsvillig når trinn 2 kobler inn om man har tynt den opp i fart, kan virke som den ikke for nok bensin. Webern har egen vakum til fordelern og den er koblet på, men pga av at skiten ikke starter så er det problemer med å justere noe som helst i en sneskavell 1 mil fra verksted mitt.
Hadde en gang en bil, som hadde vert pakket inn i presenning, fikk aldri mugglukta ut av den biln, bedre at den står luftig ute så lenge den ikke står i sjøluft. Ka med å kjøre boble om vintern i steden for å pakke den vekk?
Jo min produserer oxo godt med varme, bare å få den dit man vil ha den :-) så det blir et lite prosjekt å ta i vinter, blir egen kanalvifte som skal dra luft fra kupeen bak gjennom et rør i luftekanalen bak og gjennom varmekappene og ut fremme, skal vist funke bra sier dem som har prøvd det, men har aldri sett det, så man får vel bare prøve
Bare fryd å kjøre folkevognbuss, man blir i mental og følelsesmessig balanse av å kjøre orntlig bil, å så e d som å fly når man ligger 90-100 på isete veier, men blir det for mange grader under 0 så må man slakke litt på gassen for ikke å fryse i hjel. Har et "forskningsprosjekt" for å få varme i den, trur mye kan gjøres bare med å isolere den godt, og forbedre og isolere rørene til varmlufta, samt å ta innlufta til vifta i motorommet fra kupeen. Men vil man fraktes rund i ei kuvøse så må man ha ny bil, men det blir litt kjederlig hehe
Takk for sist Fast Freddy og gratulere med tøff splitvindu, kan jo bli kul klubbvogn hehe. Telebiln min funka perfekt som kjøretøy og bolig i 14daga på veien i nord-norge, nord-sverige og finland, eneste feiln va når den holt på å brenne opp mellom pumpene på en shell stasjon i luleå, hadde skrud på bensinvarmern på morran så da tok det fyr, va nån stressa svenska dær ja, men va ikke nokka større brann, bare å blåse ut flammen. Må huske å få sjekka den før man teste den igjen ja
Noen måneder har gått siden jeg hentet denne forhenverende varebilen.. montert rico innredning, og den fungerer perfekt som treffbil...Første turen gikk til bug camp i år. Neste blir scc... Det første bildet er fra montering. Den foregikk selvfølgelig med kyndig hjelp
Dæsken den ser fott ut, beklager at æ har vært så treg med å få målt stengern til senga, men har fått greian hjem nu, står lagret i en kapellhenger, håper å få sjekka d ut over helga. E det mye du har behov for?, min innredning er helt lik, men grønneputer, slitt, men virker komplett.
Hva mener du med vacuumoversikt? er bare en slange foruten om den som går til bremsekraftforsterkern, og den går mellom vacuumklokka på fordelern til forgasser/innsug
Bly blei ikke vanlig i bensina før på 60tallet når vi fikk mere høykomprimerte motorer, for å ungå tenningsbank når det bli merekomp og høyere oktan i bensina.
Har aldri brukt blyerstatning på noen av mine kjøretøy som er fra 1954 til 1975. På min gamle BSA som jeg har hatt fra lenge før blyet forsvant fra bensina igjen, og den har ikke jeg merket annen forskjell en en reinere motor uten masse blyavleiringer i forbrenningskamret og ventiler.
Mulig andre har andre erfaringer, men min mening er at lavkomptimerte motorer behøver ikke blytilsetting.
Har ingen biler med veteranskilt fortia, men har hatt Y667 på en gammel ford galaxie jeg hadde en gang, så har jeg BSA rocket 3 1000cc 1969mod med Y-181. BSA 500cc A7 star twin chopper 1954mod Y-191. BSA 500cc A7 startwin med russisk sidevogn :-) 1954mod og eneste med orginalt nr Y-201. Liker ikke for mange tall da blir skiltet så stort, eneste motiv for mine skiltvalg, samt at jeg foretrekker Y skilt i og med at i Alta hadde alle Y nr før i tia.
Lensmannen hadde Volvo amason heregaardsvogn med reg nr Y 13, den brukte han til å jakte mopedister med på begynnelsen av 80tallet, og mange blei tatt.
litt boblerelaterte bilder, min telebil og Evas trike, BSA`en min for noen år siden med stooor sidevogn og madmax biken som har pause denne sommern tilfordel for en 54mod BSA :-)
Tøff bil og et jækla tempo på restaureringa, tøft!!
Orginalhøyde er tingen, om man skal bruke biln, men kan jo være sinnsykt tøft med senking, men foretrekker det praktiske på en så praktisk bil :-) hemm kansje man må få tak i en til :-) hadde vert kult med en lav picup