mai 07, 2024, 04:21:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2332 cc Type 1 EFI motor til Jul ??  (Lest 13286 ganger)
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« på: desember 20, 2009, 17:05:07 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6843.0.html

Nå står denne Type 1 motoren på gulvet å venter på en kjøper til julen 09 , nybygget 2332 cc Link G3 Efi motor med 48 mm trottlebody , bremser 221 HK på 7186 rpm med 24 kg dreiemoment over et langt register , motoren er bygget på kun nye deler :
CB alu blokk med 10 mm CM bolter
84 mm slag nitrert og polert veiv
CM 200 mm svinghjul med CM bolt
Kenedy steg 1 trykkplate med super grip lammell plate
5,700 H profil råder med Clevite lager
JE JPM 94 mm stempeler med 24 mm kryssbolt høyde
JPM 1,55 vipparmer med Matom CM støtstenger og 28 mm racing løftere
CB ultrawedge topper med titan ventiler of Otawa fjærer og kobber pk.
30 mm fullflow oljepumpe , 4Q deep sump
FK 45 cam med rettskåret drev og 360 graders lager , JeeC alu støtstang rør
Rustfri eksos
Jee C oljefilter med ekstern oljekjøler med vifte og termostat
Ny dynamo med flatreim
++++++++

Motoren er 100% komplett turn key , det trenges kun å kobes til bensimpumpe med retur og  Batteri + og Tenning + så er den klar til oppstart.
Motoren kan også selges uten EFi om ønskelig.

delekost på over 100` , selges på bud over Kr 65000,- turn key , komplett.

PM


* 2332cc 006.jpg (75.43 KB, 640x427 - vist 1207 ganger.)

* 2332cc 003.jpg (79.13 KB, 640x427 - vist 929 ganger.)

* 2332cc 007.jpg (51.03 KB, 640x427 - vist 624 ganger.)

* 2332cc 008.jpg (49.36 KB, 640x427 - vist 654 ganger.)
« Siste redigering: desember 23, 2009, 11:52:38 am av rallybugs » Loggført
Germaniack
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen


Vis profil

« Svar #1 på: desember 21, 2009, 17:12:43 pm »

hei
hva slags gearkasse bør man bruke til denne?
Er det rent salg, eller bytte?
Har en original 1974 audi 80 GT. (Ja du leste riktig. GT. Antageligvis den eneste 74 GT i skandinavia).
Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: desember 21, 2009, 18:21:00 pm »

Girkassen kommer det ann på hva den skal brukes til og i hvilken biltype den skal inn i . Innbytte av bil , desverre , det eneste jeg har nok av er biler som ikke blir brukt , og som opptar unødig garasjeplass , jeg har 73 1303 S rally, 75 1303 s , 75 1303 LS cab , 77 GTI ,05 SLK, 06 ML,2010 Audi Alrad , mer biler kan jeg ikke bruke !!!
« Siste redigering: desember 22, 2009, 15:39:20 pm av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #3 på: desember 23, 2009, 21:57:16 pm »

Nå reduseres denne muligheten til å få kjøpt denne værsting motoren betraktelig , i morgen er det Jul 09 , og etter dette , vist motoren ikke er solgt , doneres den til bruk som drivanker i Søgne elva komplett , desverre , men netto prisen er fremdeles den samme  ,til info så avsluttes denne tråden i morgen kl. 19.00 , en gang for alle .
« Siste redigering: desember 23, 2009, 22:02:54 pm av rallybugs » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 23, 2009, 22:04:22 pm »

Husk å ta bilder  Gliser
Loggført

rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #5 på: desember 23, 2009, 22:43:55 pm »

Selvfølgelig , skal denne senen statueres med bilder en gang for alle. Espen kommer å tar bilder !!! i nisse drakt.
« Siste redigering: desember 23, 2009, 22:49:36 pm av rallybugs » Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #6 på: desember 23, 2009, 22:50:21 pm »

Antar at miljøkriminalitetsoverbuljongterningpakkmesterassistentsheriff Blekkulf er på pletten og legg sine blå tentaklar på Rallybugs om han skulle finne på å senke denne motoren i ei elv.. Du kan jo kanskje levere den inn til metallgjenvinning i staden - så tjenar i det minste miljøet litt.  Blunker

Have fun, go mad.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #7 på: desember 23, 2009, 22:56:19 pm »

Dette med luftkjølt må desverre avsluttes på en verdig måte etter over 40 år i bransjen  !!!!dette skjer i julen 09 ,dette skjer også så lenge at VW miljøet i Norge ikke fortår hva som er billig eller gratis , desverre , da er drivanker muligheten den eneste rette tingen , den droppes totalt fri for forrutrensede elementer i elven som drivanker/ bøylefeste , selv  om det er vått og mye snø for tiden i Søgne, å statusere dette eksempelet er mye mere verd en penger for meg , desverre. God Jul.
« Siste redigering: desember 23, 2009, 23:33:52 pm av rallybugs » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: desember 23, 2009, 23:35:25 pm »

Dagens VW miljø er nok fortsatt for vått bak øra til å forstå hva du selger her, vent 6 år. Det er lett å tro at det er sammenskrudde deler... men jeg velger å tro at det er mer enn det... Om du har plass så tar du være på den... eller monterer den i en SnowTrac og gir den til Rødekors... men skal du lage moringer bør du begynne med type4 Blunker 
Loggført

Speed is no substitute for direction
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #9 på: desember 23, 2009, 23:40:20 pm »

Greit det , men jeg har jo mere en nok med en  Golf 1,6 GTi en til mitt hobby bruk i de Franske alper , skulle denne flate ut så har jeg et par 1303 s biler som er potente også , men jeg kan jo ikke spare på alt , heller !!!  jeg liker å statusere eksempeler på dårlge investeringer.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: desember 23, 2009, 23:43:58 pm »

Du kan gjerne få bruke meg i "statueringsøyemed", og donere motoren til eit evig liv bak i ein 69 Bay, dog. Eg skal ikkje vere vanskelig..

I alle fall - lykke til med det du måtte finne på - og god jul.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #11 på: desember 23, 2009, 23:52:33 pm »

Byr to kasser øl og to finfine motorer perfekte til nedsenking! Kan hente imorgen formiddag;)
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #12 på: desember 24, 2009, 01:28:40 am »

Er det bare jeg som ikke ser poenget i å "kaste ting som andre kan ha brum for?".

Dersom ingen byr deg 65k kan det være pga. jul? - mye desemberfesting?
Lite aktivitet pga helvettes mye snø?

Eller kanskje du skal redusere prisen? Det er trots alt bedre å tjene 20 000 enn 0kr. f.eks.
Å statuere et dårlig eksempel - på din dømmekraft - er vell heller å drite seg selv ut?  Øyerulling


Hvem er førstemann til å leie dykkerdrakt?  Osteaktig

Jeg kan lage diplom til deg jeg Rallybugs: "Årets kronidiot"... Kan tilsendes i PDF, Word, Excel, Jpg eller hvilket format det skulle være  Gliser Gliser Gliser
« Siste redigering: desember 24, 2009, 01:30:32 am av Vemund Simensen (prizma) » Loggført

... it's an adiction ... 
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: desember 24, 2009, 01:37:15 am »

Å redusere prisen på denne motoren ville vært enda dummere enn å kaste den på sjøen.
Kongemotor til en altfor billig penge.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #14 på: desember 24, 2009, 02:46:37 am »

tenk å hatt en slik motor...det er nesten som å ønske seg fred på jord..
går det ann å ordne avtalegiro..... 1000 kr i månden så lenge du måtte ønske  Glad
Loggført

bumblebee
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #15 på: desember 24, 2009, 06:40:34 am »

Fra spøk til Jule alvor , to seriøse kjøpere har nå meldt sin ankomst i løpet av natten , kansje den kommer i gode hender til slutt ?? Man skal bare gi seg god tid , man når det nok , tilslutt ??
« Siste redigering: desember 26, 2009, 18:03:09 pm av rallybugs » Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #16 på: desember 24, 2009, 08:16:20 am »

Dagens VW miljø er nok fortsatt for vått bak øra til å forstå hva du selger her, vent 6 år. Det er lett å tro at det er sammenskrudde deler... men jeg velger å tro at det er mer enn det... Om du har plass så tar du være på den... eller monterer den i en SnowTrac og gir den til Rødekors... men skal du lage moringer bør du begynne med type4 Blunker 

JHU for President (igjen) Osteaktig
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #17 på: desember 24, 2009, 09:47:05 am »

Ja, dette er uten tvil en av de bedre kjøpene du fortsatt kan gjøre i 2009. Denne er skikkelig grom og jeg har hørt den "spille" på dynoen. Imponerende tall også på denne. Lykke til Vidar, og håper du fremdeles står på for vw fremover som den levende "legenden" du er.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 24, 2009, 11:12:18 am »

...om du likevel skulle gå for bøyefeste løsningen har jeg en Killing, seilbåt 17 fot, som trenger nettopp en bøyeplass.
...så da kan jo jeg hente den så slipper du bryderiet  Øyerulling

god jul, og håper noen ender opp med denne i bilen, og ikke under båten!
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #19 på: desember 24, 2009, 12:19:33 pm »

Helt utrolig så er interessen så stor nå at jeg tror denne motoren ender i en VW type 2 i 2010 !?

VW folket har vist nok våknet , selv om dette kostet litt penger , men den som kjøpte motoren har gjort året kjøp , her ligger det mye timer og penger i denne motoren. God Jul.
« Siste redigering: desember 24, 2009, 21:29:38 pm av rallybugs » Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: desember 24, 2009, 14:23:06 pm »

Kanskje det hjalp at jeg hadde ønske om å se denne motoren i action på SCC10, i aftenbønnen min i går? Gliser

Dette må være tidenes turn-key motor her i fedrelandet etter min snevre kunnskap.
Gleder meg forresten til jeg får startet lillebroren til denne. 1915-restemotoren til rallybugs.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #21 på: desember 24, 2009, 15:33:29 pm »

Ja etter aftenbønnen din så var det plutselig 3 som ville ha denne 2332 cc motoren ,Du må få deg jobb i Sarons dal , med disse evnene dine på aften bønner!!

Jeg har jo en 1599 cc EFI stående i en 1303 s også, selges som turn key, men denne bremser bare 157 HK , men det er et fint evne til å bygge videre på til et større cc feks 1915 cc, denne er også kun bremset og ikke brukt , men har nitrert full sirkel veiv , H profil 5,600 råder, FK 45 kam med rettskåret drev, 1,50 Pauter rullevipper, Maton støtstenger ,Jee C rør og filter, 28 mm racing løftere  , deep sump , ekstern oljekjøler med vifte ,30 mm full flow, rustfri eksos AS 21 blokk , ultra wedge port 044 topper med titan vetiler og Otwa fjærer , JPM -JE smidde stempeler , Link G 3 EFi  med 48 mm trotlle body , altså bygget nesten som 2332 cc motoren .Men denne har JPM sitt ultra lette 180 mm svinghjul med sinter og Kenedy steg 1.++++ kan noen bruke dette evnet , så må jeg ha en std 1303 S motor i innbytte til et mellomlegg på ca. 50 penger. , dette kan bli en Hi RPM værsting som 1915 cc.

Du HansO får bare sette på EFi på den 1915 cc restemotoren min også , så burde den prestere bra den å , men sprutet koster desverre mere en motoren !!


* 1599 cc EFi.jpg (81.01 KB, 640x427 - vist 523 ganger.)
« Siste redigering: desember 25, 2009, 17:14:50 pm av rallybugs » Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #22 på: desember 25, 2009, 17:26:08 pm »

.
« Siste redigering: juli 29, 2010, 10:05:26 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #23 på: desember 26, 2009, 00:06:43 am »

Årets fineste julegave til seg selv... Som kommer til å vare mange "juler" fremover!!....... Gliser Gliser
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #24 på: desember 26, 2009, 10:46:40 am »

Gratulerer til deg og oss som får se den i aksjon Osteaktig
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: desember 26, 2009, 11:11:37 am »

Årets fineste julegave til seg selv... Som kommer til å vare mange "juler" fremover!!....... Gliser Gliser
får vi se noen "juler" i lufta på scc 2010 med denne T2 da
Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #26 på: desember 27, 2009, 00:05:37 am »

Det er ikke umulig..  Gliser

Noe skal dere i allefall få se...
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #27 på: desember 27, 2009, 15:40:02 pm »

bra noen tok til vett og kjøpte den tilslutt. skulle gjerne hatt en slik motor, om jeg skulle laget en orginalbil. sparer mange penger på å kjøpe slikt ferdig.

Av samme grunn som deg rallybugs, har jeg også gitt opp å selge gromme deler til bobla, det er enklere å kaste de, særlig når folk tror de kan få det gratis, helst inkludert frakt levert på døra og montert....
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #28 på: desember 27, 2009, 16:21:30 pm »

Siden salget er i boks, så tillater jeg meg et lite hjertesukk til denne og forsåvidt også andre motor til salgs-tråder hvor gode motorer bygget på spek legges ut for salg.

Da kommer det ofte raskt kommentarer om at VW-folket er gale som ikke kjøper motor, VW-folket må ta til vettet, VW-folket skjønner ikke mye det koster å bygge motor, VW-folket er gjerrige, VW-folket skjønner ikke hvor fin denne eller andre motorer er osv osv. Det er alltid "alle andre" det er noe feil med.

Men ærlig talt, hvor stort er egentlig markedet i Norge for i dette tilfellet motorer med delekost på over 100.000 kroner? Eller hvor stort er markedet i Norge for T1-motorer over 220 hk?

Og av dem som har så mye penger å bruke på motor eller er er ute etter 200+ hester, hvor mange av dem bestiller ikke motoren fra en motorbygger med spek'ene de ønsker, men istedet sitter og venter med penga på konto til en passende motor dukker opp på markedet?

Det gikk fire dager fra salgstråden ble laget til drivanker-ideen Glad (For øvrig tviler jeg på at den motoren flyter Blunker )

Dette er ikke ment som kritikk av deg rallybugs så mye som kritikk av "alle andre må skjerpe seg"-holdningen.
Loggført

1969 Militær-buss
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #29 på: desember 27, 2009, 19:23:17 pm »

Å kaste bensin på bålet å true med å kaste ting lager respons og salg ser det ut til her på nettet , motoren er solgt og han som kjøpte den har gjort årest kjøp ,for så mye arbeid å så mye gromme deler som i denne turn key motoren er ikke hel vanelig her på berget , dette var et impuls bygg i sammen med disse to 1599 motorene , i stedet for at dette skulle stå seg i hjel , og det at jeg ikke gidder å bruke slike biler  var hovedgrunnen til at jeg tar dette tapet med et smil , jeg har full forståelse for at alle ikke kan bruke så mye penger på å bygge en type 1 motor som jeg her har gjort , av å til er det hyggelig å drive litt Blå Kors fra her nede på bibel beltet i sør, lykke til til en heldig kjøper , håper den blir tatt vare på å varer lenge , for dette er en bra motor som spiser drivakseler.
« Siste redigering: desember 28, 2009, 11:24:56 am av rallybugs » Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!