G.D
Medlem
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
|
« Svar #150 på: november 25, 2013, 21:06:20 pm » |
|
Du må sette i kula fra oversida. .Innebærer litt justering av hullet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #151 på: november 25, 2013, 22:07:08 pm » |
|
Takk for tipset,da er bare å finne frem dremmelen
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #152 på: november 29, 2013, 16:26:22 pm » |
|
Så har turen kommet til bakparten.Har demontert alt bak og tatt ut motoren.
strippa 001.jpg (97.09 KB. 667x500 - vist 430 ganger.) Prøvemontert bremser bak
testing2 004.jpg (124.83 KB. 667x500 - vist 509 ganger.) Montert på skjermen og hjul for å sjekke klaringer
testing2 005.jpg (57.45 KB. 375x500 - vist 426 ganger.) Tror det går greit,kommer lenger inn når bilen er på bakken
testing2 006.jpg (37.94 KB. 375x500 - vist 433 ganger.) Et par bilder med hjul på foran
testing2 008.jpg (41.98 KB. 375x500 - vist 392 ganger.)
testing2 009.jpg (55.25 KB. 667x500 - vist 381 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #153 på: november 29, 2013, 17:49:43 pm » |
|
Dette blir bra, og så fint verksted da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #154 på: november 29, 2013, 21:20:45 pm » |
|
Dette blir bra, og så fint verksted da Joda verkstedet er fint det,men jeg er litt ensom der
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #155 på: november 29, 2013, 22:40:50 pm » |
|
Dette blir bra, og så fint verksted da Joda verkstedet er fint det,men jeg er litt ensom der Håper jeg snart kan komme å bråke litt rundt deg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #156 på: desember 09, 2013, 16:36:07 pm » |
|
Spindlene er modifisert og lakka.Bremsene er også lakka,med unntak av caliperne, de skal overhales først.
mere 010.jpg (105.27 KB. 667x500 - vist 408 ganger.)
mere 005.jpg (78.58 KB. 667x500 - vist 369 ganger.)
mere 009.jpg (76.24 KB. 667x500 - vist 366 ganger.) Hubbene bak er sandbåst og lakkert
mere 008.jpg (95.72 KB. 667x500 - vist 406 ganger.) Fått laga nedre feste til radiatoren
mere 006.jpg (88.63 KB. 667x500 - vist 485 ganger.)
mere 007.jpg (92.31 KB. 667x500 - vist 451 ganger.) Så det går sakte men sikkert fremover
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
|
« Svar #157 på: desember 09, 2013, 17:30:49 pm » |
|
Ser veldig bra ut Magne. Du må bli med til WolksWorld Show for å handle mer deler
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #158 på: desember 11, 2013, 19:19:23 pm » |
|
Ser veldig bra ut Magne. Du må bli med til WolksWorld Show for å handle mer deler Dyr frakt på delene da
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #159 på: desember 11, 2013, 19:24:07 pm » |
|
Fått gjordt litt mer Laga fester til vifta
front 001.jpg (113.39 KB. 667x500 - vist 377 ganger.) Punktet på fester til radiator.Batteriet skal flyttes fram
front 002.jpg (102.92 KB. 667x500 - vist 441 ganger.) Tettet hull foran
front 003.jpg (104.61 KB. 667x500 - vist 454 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #160 på: desember 14, 2013, 17:09:04 pm » |
|
Fått tetta bagasjerommet
front1 001.jpg (95.01 KB. 667x500 - vist 411 ganger.) Laga lokk over radiatoren
front1 002.jpg (99.18 KB. 667x500 - vist 425 ganger.) Tetta endene på lokket
front1 003.jpg (52.75 KB. 667x500 - vist 398 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #161 på: desember 22, 2013, 01:25:45 am » |
|
Har du lyst til å lage en liten oversikt over hvilke modifiseringer du gjorde med 944na bremser bak? Tenker brekk, stabstag, osv?
Spennende prosjekt, stå på. Gleder meg til update
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #162 på: desember 22, 2013, 11:43:25 am » |
|
Har du lyst til å lage en liten oversikt over hvilke modifiseringer du gjorde med 944na bremser bak? Tenker brekk, stabstag, osv?
Spennende prosjekt, stå på. Gleder meg til update
Hei,eneste modifikasjon som er nødvendig bak er en overgang fra håndbrekkwire til håndbrekkarmen.Den har jeg kjøpt fra vdub engineering,resten er bolt on.Stabstag er ikke montert enda
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #163 på: desember 24, 2013, 12:10:52 pm » |
|
GOD JUL!
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #164 på: januar 11, 2014, 17:34:35 pm » |
|
Nytt år og nye muligheter?Fått montert ferdig bremser bak(unntatt caliper) Kjøpte dette settet fra vdub engineering,så slipper jeg å modifisere håndbrekkwire
porshebremser 014.jpg (80.44 KB. 733x550 - vist 389 ganger.) Montert på hylsa
porshebremser 015.jpg (69.72 KB. 733x550 - vist 372 ganger.) Tettet overgang til wire
porshebremser 017.jpg (113.59 KB. 733x550 - vist 402 ganger.) Håndbremsband på plass
porshebremser 016.jpg (123.69 KB. 733x550 - vist 425 ganger.) Ferdig montert med skjold
porshebremser 018.jpg (110.64 KB. 733x550 - vist 402 ganger.) Ferdig begge sider
porshebremser 019.jpg (119.43 KB. 733x550 - vist 370 ganger.) Har også montert casterfix foringer på stabstag foran
porshebremser 012.jpg (40.44 KB. 412x550 - vist 374 ganger.)
porshebremser 022.jpg (119.35 KB. 733x550 - vist 418 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #165 på: januar 15, 2014, 17:23:05 pm » |
|
I dag kom det deler til overhaling av caliperne,så da måtte jeg jo overhale de
calipere 001.jpg (75.21 KB. 412x550 - vist 396 ganger.)
calipere 002.jpg (107.9 KB. 733x550 - vist 391 ganger.) Så et spørsmål:hva skal jeg bruke til å lakke caliperne med?kom med forslag!
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #166 på: januar 22, 2014, 11:16:38 am » |
|
Fått montert nye bærekuler fra Kercher Ny og gammel
veiv 004.jpg (89.51 KB. 412x550 - vist 421 ganger.) Så har jeg vært hos Jørn Tangen og fått avballansert veivpartiet til touringcar spec.!
veiv 005.jpg (63.75 KB. 412x550 - vist 381 ganger.) og kjøpt ny kam(cb 2252)
veiv 006.jpg (63.53 KB. 412x550 - vist 369 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #167 på: januar 22, 2014, 13:21:03 pm » |
|
Blir jo skikkelig kul denne bilen! Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info. Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder. Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #168 på: januar 22, 2014, 18:05:07 pm » |
|
Blir jo skikkelig kul denne bilen! Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info. Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder. Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #169 på: januar 22, 2014, 19:51:33 pm » |
|
Dette blir jo knall. Akk samme bremser, som jeg skal ha på min. Lykke til med godkjenning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #170 på: januar 22, 2014, 19:57:48 pm » |
|
Hva har du gjort for å få lengre styrestag ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #171 på: januar 23, 2014, 09:17:48 am » |
|
Blir jo skikkelig kul denne bilen! Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info. Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder. Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder Er jo en billig måte å finne det ut på. Etter å surfet de tyske forumene så fant jeg ut at de som kjører sleidecaliper rundt hele med org hovedsylinder syntes det var alt for mye vandrin. Bremseeffekten var veldig bra men kunne nesten bunne pedalen. Hvorfor ikke heller skaffe deg 944T bakbremser og boxster fremme. ser jo mye kulere ut og koster lite.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #172 på: januar 23, 2014, 18:31:32 pm » |
|
Blir jo skikkelig kul denne bilen! Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info. Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder. Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder Er jo en billig måte å finne det ut på. Etter å surfet de tyske forumene så fant jeg ut at de som kjører sleidecaliper rundt hele med org hovedsylinder syntes det var alt for mye vandrin. Bremseeffekten var veldig bra men kunne nesten bunne pedalen. Hvorfor ikke heller skaffe deg 944T bakbremser og boxster fremme. ser jo mye kulere ut og koster lite. Større porschebremser får komme senere,har jo TUV papirer på disse.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #173 på: februar 02, 2014, 21:58:28 pm » |
|
Understellet til recarosetene var litt spinkle,så jeg har forsterka de litt.
understell 003.jpg (112.51 KB. 733x550 - vist 374 ganger.) Har også dratt ut ledningsnettet som går bakover.Fikk ikke løsna det uten å lage en luke i c-stolpen å fjerne skummet som var der,så nå er det enkelt å dra ledninger til motorrommet. Fikk også fjerna guffa som var på bakre torpedo,det satt noe #¤%&lig,og fant ikke antydninger til rust der,phu..
understell 006.jpg (139.44 KB. 733x550 - vist 468 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
N F
Seniormedlem
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
|
« Svar #174 på: februar 07, 2014, 13:50:57 pm » |
|
Er skummet i c stolpen for å isolere mot støy fra motorrommet? Har du noen planer for annen type isolasjon siden du har tatt vekk det skummet, eller skal du bare nyte lyden av motoren ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #175 på: februar 07, 2014, 19:49:41 pm » |
|
Får vel legge noe isolasjon inn der når alle ledninger er strekt,vet ikke helt hva men det skal være lett å ta ut igjen
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #176 på: februar 14, 2014, 18:29:55 pm » |
|
Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt å gjøre Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Dag L
Supermedlem
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
|
« Svar #177 på: februar 14, 2014, 20:55:32 pm » |
|
Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt å gjøre Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe. Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer da altså....? Hvis ja, GRATTIS!!!...
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #178 på: februar 15, 2014, 10:27:09 am » |
|
Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt å gjøre Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe. Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer da altså....? Hvis ja, GRATTIS!!!... Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer ja
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
G.D
Medlem
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
|
« Svar #179 på: februar 15, 2014, 12:36:20 pm » |
|
Gratulerer så mye med godkjenning! Får du bilen klar til sommeren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|