mai 11, 2024, 18:06:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking foran og bak , 1966 boble .  (Lest 2528 ganger)
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: januar 28, 2013, 19:28:03 pm »

Er det noen som har montert puma , med spindler , og senket bobla bak her som har lagd en liten step by step guide her inne ? Eller vet om noen ? :-)
Loggført

- Leithen
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 02, 2013, 13:41:55 pm »

Jeg lurer også på dette, og om det er mulig å senke foran med original forstilling? Vil bare senke litt. . . .
Loggført
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #2 på: april 02, 2013, 16:07:25 pm »

Jeg lurer også på dette, og om det er mulig å senke foran med original forstilling? Vil bare senke litt. . . .

Du senker i hverfall "litt" ved kun å bruke senkespindler foran, ca 6-7 cm om jeg ikke husker feil. Jeg gjorde det og senket med et knepp på yttre splines bak. Da ble den ganske så lik foran og bak.
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #3 på: april 02, 2013, 22:19:14 pm »

Bilen er senket ferdig for en stund siden . Endte opp me korta puma forestilling med senkespindler og korte dempere. Og to knepp bak  Glad
Loggført

- Leithen
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 17, 2013, 20:35:54 pm »

Jeg lurer også på dette, og om det er mulig å senke foran med original forstilling? Vil bare senke litt. . . .

Du senker i hverfall "litt" ved kun å bruke senkespindler foran, ca 6-7 cm om jeg ikke husker feil. Jeg gjorde det og senket med et knepp på yttre splines bak. Da ble den ganske så lik foran og bak.

Okei, supert.

Gir senkespindler mulighet for å senke forskjellige høyder, eller er det snakk om "enten eller"? Jeg hadde sett for meg å senke litt mindre enn 6-7cm.

Og vet du hvor jeg får tak i slike?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: april 17, 2013, 20:41:21 pm »

senkespindlar har (heldigvis) ingen justering.. eller godkjenning.. dei skifter du ut med dei orginale, og klask bom bang er bilen senka og sporvidden har auka litt.
6-7cm var vel litt mykje, trur dei senkar litt mindre enn da, men huksar eg ikkje igjen eg heller. dei får du kjøpt av alle som selger bobledeler.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #6 på: april 18, 2013, 11:04:29 am »

senkespindlar har (heldigvis) ingen justering.. eller godkjenning.. dei skifter du ut med dei orginale, og klask bom bang er bilen senka og sporvidden har auka litt.
6-7cm var vel litt mykje, trur dei senkar litt mindre enn da, men huksar eg ikkje igjen eg heller. dei får du kjøpt av alle som selger bobledeler.


I følge data så skal de senke 2,5 tomme = 6,35 cm Blunker
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 19, 2013, 15:10:58 pm »

Snadder... Takker for info.

Blir det noe problem med subbing/skraping når man svinger mye eller lignende? Jeg har vanlige (145?) dekk foran..
Loggført
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #8 på: april 19, 2013, 15:18:44 pm »

Snadder... Takker for info.

Blir det noe problem med subbing/skraping når man svinger mye eller lignende? Jeg har vanlige (145?) dekk foran..

Jeg kjører med 145 foran og med kun senkespindler er det ikke noe problem i forhold til subbing.
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: april 24, 2013, 19:29:37 pm »

senkespindlar har (heldigvis) ingen justering.. eller godkjenning.. dei skifter du ut med dei orginale, og klask bom bang er bilen senka og sporvidden har auka litt.
6-7cm var vel litt mykje, trur dei senkar litt mindre enn da, men huksar eg ikkje igjen eg heller. dei får du kjøpt av alle som selger bobledeler.


Er det altså ikke nødvendig med noen andre deler? Klarer man seg uten kortere støtdempere?

Noen som har en "how to" til montering av senkespindler?  Glad
Loggført
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #10 på: april 24, 2013, 21:08:21 pm »

Du trenger ikke kortere støtdempere, men hvis bilen din er fra før 68 så må du også bytte endeledd og hjullagere til samme som 68 og nyere. Ellers det bare å demontere bremser med skjold. Løsne øvre og nedre bærekule + endeledd. Tar ca 30-45 minutter pr side første gangen Glad
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
kojo
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: april 24, 2013, 22:40:48 pm »

Okei.  Glad
Jeg har 64-modell, så da må jeg vel bytte endeledd og hjullagere også.
Hjullagere er vel værre å gjøre selv? Og går de gamle spindlene på den nye typen hjullager? (Jeg tenker på fremtidige EU-kontroller, dersom de er pirkete og ber meg heve fronten igjen... Rekker tunge)
Loggført
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #12 på: april 25, 2013, 07:38:45 am »

Ble litt usikker når du sier du har en 64 modell. Vet ikke om det er samme spindler der som på 66. Dette er det nok andre som har bedre greie på enn meg.

På min 66 så måtte jeg i hvertfall skifte endeledd og hjullager for å få det til å passe. Det er større nav på de nye spindlene slik at det yttre lageret blir for lite. I tillegg så er også hullet/festet til endeleddet større. Du kan derfor ikke bare bytte tilbake. Da må du bytte tilbake endeledd og hjullager også
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!