mai 02, 2024, 14:34:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sika med spesiell motor  (Lest 4569 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: november 11, 2008, 20:34:16 pm »

Hvem lager adapterkit til denne motoren.... ?  Osteaktig

http://carsworld.northglow.com/technology/a-vw-transporter-that-has-steam/


* steam-vw_4fOKc_15699.jpg (39.12 KB, 550x365 - vist 1150 ganger.)

* vw-rear_AGZZI_15699.jpg (42.75 KB, 550x403 - vist 363 ganger.)
« Siste redigering: november 11, 2008, 20:36:19 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6109
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 11, 2008, 20:56:32 pm »

Disse er er det nok langt i mellom hver...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: november 11, 2008, 21:56:39 pm »

Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ?
Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull...
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: november 11, 2008, 23:12:26 pm »

Men den bussen er ikkje ifrå krigen...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #4 på: november 12, 2008, 04:09:17 am »

Heftig konvertering det der, damp kunne jo faktisk vært et alternativ i dagens verden det Glad
Så lenge en kan koke vann på en "miljøvennlig" måte så kan jo dette funke bra.
Loggført

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #5 på: november 12, 2008, 14:55:32 pm »

Og rett inn i bobla Gliser
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6109
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 12, 2008, 22:27:44 pm »

Men hva synes dere om de "uoriginale baklyktene?"
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: november 13, 2008, 20:46:28 pm »

Er dette et eksemplar av prøvemodellene til VW? Eller er dette noe private folk har gjort ?
Husker jeg leste om at når det var drivstoffkrise under krigen (?) utstyrte VW både Kübler og andre modeller med dampmotorer drevet på med kull...
Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren.


* Knottfyr 1.jpg (74.93 KB, 804x425 - vist 191 ganger.)

* Knottfyr 2.jpg (64.28 KB, 800x472 - vist 207 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: november 13, 2008, 21:04:05 pm »

Spesiell motor ja...  men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #9 på: november 13, 2008, 21:44:16 pm »

Spesiell motor ja...  men sjekk taket da... er ikke hver dag man ser en australsk singelhyttpikkis


De har alltid vært høye i hatten de kara der....
Loggført

SCREWDRIVER #2
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 14, 2008, 12:41:52 pm »

Du er inne på noe sentralt her, splitman! Det store spørsmålet som det internasjonale miljøet har stilt seg i flere tiår er jo hvorfor VW i Australia gjorde denne superfornuftige moddingen og ikke VW i Tyskland. Mest sannsynlig skyldes det Crocodile Dundee-faktoren - ta under ingen omstendighet av deg hatten om du ikke må... tyskerne er jo kjent for kjedsommelig ordnung, og egen hatteholder i taket var jo en option du kunne kjøpe på den tiden da disse vognene rullet nye ut fra fabrikk; ergo - ingen grunn til å modifisere noe som helst. Hut auf!
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #11 på: november 14, 2008, 13:02:10 pm »

Men den bussen er ikkje ifrå krigen...

Hugs at Australia låg så langt unna krigen at det gjekk over 20 år før den kom dit..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: november 14, 2008, 13:20:18 pm »

Det kjipe er at det faktisk ikke er bedre plass inne i pickupen selv om taket ser slik ut... noen som vet hvorfor de ser ut sånn?
Og kan finne bilder av det?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: november 14, 2008, 13:48:11 pm »

Fant denne kule linken...  noen som skjønner noe av det høye taket nå?
http://forums.kombiclub.com/showthread.php?t=7412&highlight=Deans+SC
« Siste redigering: november 14, 2008, 13:55:35 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 14, 2008, 16:18:35 pm »

Topp (rust)løsning det der, nice! Svaret ligger jo pent forklart her
« Siste redigering: november 14, 2008, 17:31:00 pm av RZR-Andy » Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: november 14, 2008, 16:35:16 pm »

Aircondition type gammeldags???
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: november 14, 2008, 16:47:16 pm »

Jeg kikket på disse bilene når jeg var i Australia, og fikk det forklart sånn ca...
Australske busser trekker luften inn så høyt over bakken som mulig, på vare bliene sitter friskluftinntaket til motoren oppe på siden i stedet for det siste vinduet på en 13 vindus bil. Det er for å ungå for mye støv ble det sagt.
Pickupene har hatt to løsninger på dette, noen har ventilasjonen på innsiden av lemmene på planet og gjennom en slisse ned i motorummet som blir skjult når lemmene er oppe. Andre har dette dobbelt taket...  to tak oppå hverande... kanaler ned på hver side av bakruta og ned i den kanalen under planet man ser på restaureringsbildene...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #17 på: november 19, 2008, 12:42:26 pm »

knottfyring blir et prosjekt for min del i framtiden Glad tenk så tøft!!!! gå i skogen og hugge ved/drivstoff og kjøre med samma plystre lyden i bobla Gliser garantert et prosjekt som blir noe av!!!!! Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: november 19, 2008, 13:54:38 pm »

Det var vel heller knottfyring de ble konvertert til. Veden lå å ulmet og gassen som ble utviklet ble dyttet inn i motoren.

Den kubelen er noko av da råaste eg har sett!!! Ser jo ut som den tanksen!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!