Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 32
|
124
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikret bilen i dag, ble overrasket.
|
på: september 10, 2013, 05:31:26 am
|
Tror kanskje mye av problemene her ligger i ordet veteran. Ser at i andre land så kalles det ofte klassikere og klassiker forsikring men da ofte med en høyere premie enn hva vi har her.
|
|
|
125
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikret bilen i dag, ble overrasket.
|
på: september 08, 2013, 02:18:19 am
|
Hos Gjensidige ble det på min satt årlig kjørelengde på 3000km, jeg hadde tidligere veteranforsikring hos Tennant og der var der 5000km men da Tennant gikk opp i Gjensidige gikk også forsikringene over og da ble det plutselig bare 3000km i året. Prisen gikk også opp et par hundrelapper.
|
|
|
126
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg smygtitter litt på Facebook...
|
på: september 05, 2013, 17:49:22 pm
|
Betyr det noe?
I det store bildet - nei, overhodet ikke.. Men akkurat for meg - så betyr det litt "være eller ikke være" for facebook-medlemskap. Etter sterk motstand mot "fenomenet fb" i mange år, er jeg nå i vurderingsfasen.....og hvis det er slik at det er "mere VW-aktivitet" der inne....enn utenfor....så er det et argument for om jeg går med eller ikke... Jeg har vært på Facebook, ble avhenging og brukte alt for mye tid på å gjøre egentlig ingenting. Jeg anbefaler ingen å registerere seg der. Ta heller opp telefonen å ring en kompis hvis du skal baksnakke kjærringa/sjefen/nabon/eller andre en vil baksnakke Det en slipper på forumet er jo reklame for drit og en har moderatorer som faktisk er mennesker og som det går an å få svar i fra hvis man lurer på noe. Ikke forandrer layouten på sida seg annahver uke heller. Jeg ser dog positive ting med fb som at man kan holde kontakten med kompiser som bor langt borte og man kan dele snåle/kule/kjipe/tøffe ting med hverandre uten å tenke på om det er off eller on topic.
|
|
|
128
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret.
|
på: august 21, 2013, 22:39:51 pm
|
Dessverre er BT totaltavhengig av dagsformen til personene som jobber der. Spør et menneske en dag, og få ett svar, mens en annen dag får du en annen med ett annet svar. Dette har dere stemt for alle sammen . slutt å klag .. totalt kommunistisk hele greia , andre land gjør det 200 % mer smidig .... kos dere ...i nisselandet .. mvh erich Det tviler jeg på, folket på biltilsynet er ikke stemt fram av noen. De har fått en jobb og er ansatt der. Det samme gjelder de som sitter lenger oppe i systemet over de sure minene bak skranken. Byråkratiet er ikke noe som er blitt stemt fram av noen som helst men er et udyr som har vokst frem av seg selv. Du finner samme sure minene hos byggesakskontoret i din kommune (og alle andre kommuner) samt på de fleste andre byråkratikontor rundt omkring. Folk kan stemme på de politikerne de vil men det vil aldri endre på hvordan ting fungerer på slike kontorer.
|
|
|
133
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Frakt av motor på henger?
|
på: juni 22, 2013, 14:50:34 pm
|
Tror ikke det er noe problem nei så lenge den er godt stroppet fast. Hengeren har jo fjæring som skal ta opp for humper og så lenge motoren ikke får støter fra noe i fart (som den fort kan gjøre om den ikke er stroppet skikkkelig) så bør det ikke være noe problem.
|
|
|
134
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan skal det egentlig se ut under panseret på en 69modell 1300?
|
på: juni 22, 2013, 14:47:35 pm
|
På min 69 1300 så sitter den pappplata festet med to skruer nederst. Det er to gjengete tapper som stemmer overens med hullene i plata og så er det to skruer som er rillet slik at man kan skru de ut/inn med fingrene. Øverst er det ikke noe feste, plata skal sitte fast bak kanten under front ruta/karossieret.
|
|
|
135
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: registrering av vraka bil
|
på: juni 08, 2013, 13:53:35 pm
|
Her kan vel jeg kommentere ettersom jeg selv faktisk har gjort dette med hell. Bilen stod på huggeriet på Øysand og jeg fikk hjelp av daværende klubbformann til å skrive søknad til tollvesnet om å få ut bilen igjen. Den ble underskrevet av klubben samt huggeriet. Det tok noen uker og så fikk jeg brev i posten med at søknaden var godkjent og ei regning på 1500,- (daværende vrakpant) som måtte betales. Når jeg så hadde kvitteringa på det så var det bare å troppe opp hos huggeriet med henger så var det bare å ta med seg bilen. For å få den over i mitt navn etterpå måtte jeg gjennom en liten rundtur som kanskje var mere spesiell i mitt tilfelle enn ellers. Bilen hadde vært eid av en mann som nå var død og bilen var blitt tauet inn av Viking. Jeg snakket med enka og hun var villig til å gi meg underskrift på eierskiftemelding samt kopi av skifteattest (tror det heter det iallefall) og så måtte jeg få huggeriets underskrift på eierskifte meldinga som kjøper og en nye eierskiftemelding med huggeriet som selger og meg som kjøper. Disse to ble så levert hos BT sammen med skifteatesten og jeg hadde med meg brevet fra tollvesenet for sikkerhets skyld. Bilen er i dag ikke på skilter men er iallefall min og mangler kun EU godkjenning samt forsikring og så er det bare å bestille skilter
|
|
|
136
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Ta-med-dag
|
på: juni 08, 2013, 13:45:10 pm
|
Jeg kommer sikkert til å kaste ting, hvis ingen vil ha det. Og jeg tuller ikke... Jeg har samlefobi. Gå'kke an det...iallefall ikke når man holder på med gamle biler. Samlemani og skrotnissesyndromet er det eneste som gjelder
|
|
|
141
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: eu kontroll av biler i andre eu land
|
på: april 17, 2013, 18:15:47 pm
|
Nå er det vel slik at det egentlig heter Periodisk Kjøretøy Kontroll og ikke EU-kontroll offisielt. Reglene er vel basert på noe EU-greier men fremdeles norske regler som gjelder. Slik jeg ser det så er det ikke timesprisen på verkstedet som er mest hårreisende men jobben som blir gjort. Har ofte vært borti slurvete arbeid så selv velger jeg heller å gjøre ting selv (da vet jeg iallefall at bilen jeg kjører rundt med er trygt skrudd sammen). Sikkert greit om det er mulig å få en bil sjekket og godkjent i et annet land for den som ikke bor fast i Norge men ser ikke helt nytten for de fleste som tross alt bor såppas langt fra grensa at det er snakk om en dagstur i kjøring bare for å komme til Sverige.
|
|
|
145
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Teori vs praksis.....
|
på: mars 06, 2013, 14:31:40 pm
|
Alle vet jo det at teori er bare bullshit, alle vet jo det at veisalting er noe herk mens det i teorien skal gi bedre trafikksikkerhet
|
|
|
146
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trøndertreff 2013
|
på: februar 22, 2013, 14:17:03 pm
|
Jeg skjønner ikke at det skal være noe trøbbel, vi har da mange stenger i TVWK-teltet?
Problemet er vel at de ikke er blanke nok så vi må kanskje polere dem. Noe som også kanskje kan dra damer når 10/15/20 mann setter seg ned med hver sin påle mellom bena og drar opp og ned med poleringsklut......
|
|
|
149
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1:24 Early bay panel
|
på: februar 02, 2013, 02:19:38 am
|
Welly sin 72 modell er nok det beste alternativet. Ingen panel men skal ikke være umulig å modifisere for den som er litt nevenyttig. Er forøvrig en meget fin modell og koster ikke meget på Ebay.
|
|
|
|