mai 04, 2024, 21:50:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Balljoint-Puma som ikke senker nok !  (Lest 3966 ganger)
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: desember 22, 2008, 15:53:53 pm »

Monterte igår ny Balljoint Puma forstilling fra Hot-shop på min 66 T-1. Satte justeringsskruene helt i bunn både oppe og nede. Og har montert alt som det skal helt etter boka ! MEN,,, Bilen blir ikke lav i det hele tatt, ,Det er klart den blir noe lavere ! Men ikke på langt nær så lav som jeg ønsker.  Min forrige T-1 som jeg monterte Puma på ble mye,mye lavere !, denne var det riktignok Linkpin forstilling på.
Spørsmålet er da ? Må man ha senkespindler i tillegg på balljoint-forstillingen for å få bilen ordentlig lav Hæ Noen andre som har vært borti det samme med Balljoint-forstilling Hæ
Nevner nok en gang at jeg har montert alt riktig ! truffet spor i torsjonsfjærer etc. etc.
Legger med et bilde av bilen, etter senking, som dere ser så er den ikke lav i det hele tatt !!!  Sint

På forhånd takk for svar og hjelp !


* DIV_1061.jpg (45.28 KB, 640x480 - vist 299 ganger.)
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: desember 22, 2008, 15:57:47 pm »

Og med korte dempere??
Loggført
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 22, 2008, 17:03:07 pm »

Jeg har ikke montert kortere dempere, Skal det ha så mye og si på høyden på bilen da ??
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #3 på: desember 22, 2008, 18:48:37 pm »

Jeg har ikke montert kortere dempere, Skal det ha så mye og si på høyden på bilen da ??
Du må nok ha det.Du er sikker på at du har justert riktig vei....?
Loggført
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 22, 2008, 19:20:38 pm »

Selvfølgelig har jeg justert dem riktig vei.... !
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: desember 22, 2008, 19:37:57 pm »

Det kan være store forskjeller på Puma. Noen er høyere enn andre. Det er pga justermuligheten er sveist med for "høy" vinkel. Står justerskrua rett ut fra rammehodet eller går den rett ned ved max senking?
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: desember 22, 2008, 19:41:37 pm »

På min 62 står det en slik som håkon nevner hvor justerskruene står rett frem ved max senk. Dersom jeg skal få bilen ned dit jeg vil må forstilling av og moddes. Det blir ikke før til sommeren. ikke balljoint men....
Loggført

1961 T1 - Custom
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 22, 2008, 19:46:36 pm »

Justeringsskruene står nesten rett ned !
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: desember 22, 2008, 19:55:32 pm »

Ta av demper på nedre feste, så får du nok se forskjell.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #9 på: desember 22, 2008, 20:08:53 pm »

Høres ut som du trenger kortere dempere ja.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 22, 2008, 20:09:51 pm »

Da får jeg prøve det først,, Trodde ikke jeg trengte å bytte dempere. Måtte ikke det på 62`n jeg hadde.  Mange takk for tips ! og God Jul   Blunker
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #11 på: desember 22, 2008, 20:16:52 pm »

Stor forskjell på linkpin, og balljoint.. Balljoint subber bakken lettere enn linkpin også, selv om bilen er høyere.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 22, 2008, 22:58:55 pm »

Det kan også være at det stopper i bærekulene dine. Lite vandring i de originale kulene.
Men demperne er nok det største problemet her, du MÅ ha korte for å få puma'en i bunn. Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #13 på: desember 27, 2008, 14:43:18 pm »

Da har jeg satt på nye korte Bugpack-dempere, og bilen ble ikke mye lavere !  Sint Hæ  Den ble riktignok litegranne lavere,, men ikke så mye som ønsket(se bilder) !! Det virker ikke som om det stopper i bærekulene eller. Hvordan sjekker jeg det på en enkel måte ? Evt.hvor får man tak i bærekuler med lengre vandring billig ? På forhånd takk for tips og triks


* DIV_1087.jpg (63.82 KB, 640x480 - vist 325 ganger.)

* DIV_1088.jpg (63.03 KB, 640x480 - vist 219 ganger.)

* DIV_1089.jpg (54.93 KB, 640x480 - vist 234 ganger.)

* DIV_1090.jpg (41.3 KB, 640x480 - vist 231 ganger.)

* DIV_1092.jpg (68.97 KB, 640x480 - vist 228 ganger.)

* DIV_1093.jpg (53.39 KB, 640x480 - vist 228 ganger.)
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« Svar #14 på: desember 27, 2008, 15:15:08 pm »

Akkuratt samme problemet på min på den puma'n jeg kjøpte på hotshop.
Ikke på langt nær så lav som 65' ble en gang i tia.
Håper det hjelper drastisk når senkespindlene kommer på......


* hg.jpg (62.62 KB, 640x480 - vist 246 ganger.)
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #15 på: desember 27, 2008, 16:06:11 pm »

La du merke til min sandfarga T1 nede på stange når du var der på crusing?forstilinga står et par hakk unna topp men med senkespindler.Bare for og sammenligne.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: desember 27, 2008, 16:40:32 pm »

Ikke alle puma forstillinger er skapt likt. Det finnes til og med puma'r som hever bilen, det er bare å bytte den med en annen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #17 på: desember 27, 2008, 17:20:20 pm »

Butter den i pinneskruen? På ett par jeg har hatt gjennom tiden, så har jeg frest ut litt for å få den lavere. Mulig du må gjøre det på denne. Har hatt skruene rett ned på de siste jeg har hatt.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #18 på: desember 28, 2008, 13:55:09 pm »

Mener Unneberg selger bærekuler med lengre vandring... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 28, 2008, 16:06:19 pm »

Spørs nok om det blir senkespindler i tillegg til våren !  Mange takk for tips og hjelp.
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #20 på: desember 28, 2008, 20:48:08 pm »

har vert borti att folk har satt inn bære kulene feil !!  da vil fjæringa / senkinga bli begrenset av bærekulas bevegelses område

sjekk att hakka i bærekulene sitter i lengderetningen på bilen ,  er ikke alle som har skjønt poenget med de hakka som er i kanten av leppa som stopper kule når den blir presset inn
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!