KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #660 på: februar 09, 2015, 21:59:13 pm » |
|
Tror jeg går for en i 1000 serien da den ser ut som å ha best egenskaper anng forming
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #661 på: februar 16, 2015, 23:36:07 pm » |
|
kommet sakte men sikkert i gang igjen etter lang ferie fått laget til sjølve paddel'ene , blei grei klaring til knæra, men de kan enkelt skiftes ut hvis det kniper under panikkratting/bremsing montert og laget til stag for bruk av wireclutch montert "balancebar" til bremsene så man kan justere bremsekraft foran og bak ved å vri på ett hjul og begynt på brakett til clutchen på motoren gass og clutchwire DIY kit på med Posten (grøss) også fått de siste klemmene til forstillinga og sveist ferdig dem siden det ikke er lov med rattlås , så blei den fjærnet på rattstammen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
64notch
Medlem
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #662 på: februar 17, 2015, 19:09:50 pm » |
|
Ser veldig bra ut!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #663 på: februar 20, 2015, 08:42:07 am » |
|
x2
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #664 på: februar 20, 2015, 11:05:48 am » |
|
takker og bukker . har fått meg en sånn hobby sikke maskin . litt tungvint å sveive og styre større plater så har montert motordrift på den med noen tannhjul fra dreibenk, motor fra en kaffemaskin og styring fra en batteridrill , med fotpedal så måtte teste litt skikkelig hjemme mekk , men funker greit til aluminium. så laget til noen paneler på dashbord som jeg skal ha brytere etc på. fant ikke hanskerommet for å låne mal så blir en tur til Raaen i helga for å gribbe til meg ett.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #665 på: februar 23, 2015, 22:59:44 pm » |
|
mal henta hos Raaen og hanskeromsplate ferdig.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #666 på: februar 23, 2015, 23:02:35 pm » |
|
fått kappet til å sveist ferdig sellholm stabstagopplegget foran.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #667 på: februar 23, 2015, 23:04:52 pm » |
|
og bytta ut sponplata til tannstanga med en justerbar aluplateadapter hadde fokus på Mazda filiosofien i kveld og kunne smykke med meg ca 20% vektreduksjon på aluplateadapteren etter en del borring.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #668 på: februar 26, 2015, 09:24:26 am » |
|
Dette er den tråden jeg liker best her på forum nå. Utrolig mange kule tekniske løsninger
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #669 på: februar 26, 2015, 10:46:45 am » |
|
Blir skikkelig RÆSERBIL detta! Intenst MYE arbe. Blir jo unik ifra innerst til ytterst også, da! :-) Ser at flest trur bilen blir mellom 600 og 649 kilo tung. Hva trur du sjøl, Jørn?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #670 på: februar 27, 2015, 21:41:22 pm » |
|
vekt er jeg usikker på . aner ikke hva den er på nå , så det finner vi ut seinere. prøver å holde litt fokus på det, men budget og tid må taes hensyn til! så dukka opp noen wire kit i posten så har pusla litt i fresen , dreibenken ,borrmaskinen og TIG'en ett par kvelder og laget til noen dingser for å få sydd det sammen og nå er kløtsjen på plass tar tid med sånn pusling fine kit med mye forskjellige deler til å passe det meste kuttes til lengde og wire er tinnbelagt så er bare å lodde på endene neste blir gassen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #671 på: februar 27, 2015, 23:37:18 pm » |
|
Blir bare bedre og bedre det her. Selger du all dreie, frese og bor spon fra dette bygget, så har du nesten dekka kostnadene til turbo Når den tid kommer. Hvor kjøpte du wire settet ?
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #673 på: februar 28, 2015, 00:33:51 am » |
|
Takker
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #674 på: mars 02, 2015, 00:43:29 am » |
|
da var snart gasswire ferdig samme oppskrift som på kløtsj. freste til noen braketter/overganger.
|
|
« Siste redigering: mars 02, 2015, 00:47:11 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #675 på: mars 02, 2015, 01:36:51 am » |
|
Gøy med maskiner..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #676 på: mars 02, 2015, 01:38:25 am » |
|
kjempegøy!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #677 på: mars 04, 2015, 01:39:59 am » |
|
noe som IKKE er kjempegøy er att NBF (Norges Bilsportforbund)har fjærnet trackday reglement og all trening /løp der for lisensbiler i 2015 kan ikke bli gjennomført. enorm respons på fæce sida til trackday.no , men ikke ÈN kommentar fra noen i NBF. man kan spekulere i hvorfor.. Trackday er en jo "konkurrent" til NM/gt, selvom lisenspenger i trackday går til NBF og gjett hvem som er største akjsjonær i NM/GT....NBF. http://www.proff.no/selskap/racing-nm-as/oslo/aktivitetsarrang%C3%B8rer/Z0IAV90B/LITT nedtur da det var en arena jeg hadde tenkt å kjøre kjenner jeg mister litt motivasjon nå. sitat "Viktig info til dere med lisensierte biler: Som en konsekvens av at Norges Bilsportforbund uten forvarsel og begrunnelse har trukket Trackday Cup reglementet, kan Trackday.no dessverre ikke tilby dere løp i 2015. Det er beklagelig og trist, særlig med tanke på at vi gjennom de siste årene har gjenomført 33 billøp uten en eneste platekontakt. Vi har stemplet et hundretalls debutantkort og tilbakemeldingene fra dere deltagere har utelukkende vært svært positive til Trackday Cup som tiltak. Som følge av dette er et videre delvis samarbeid med Norges Bilsportforbund og en tilknyttet klubb rundt et treningstilbud umulig. Det har fra Trackday.no sin side vært forsøkt løst gjennom bl.a. å be om et møte med Forbund og Seksjon, vi får dessverre ikke engang tilbakemeldinger. Det er beklagelig ovenfor dere deltagere at dette opplyses så nærme sesongstart, men vi har i det lengste forsøkt å finne en løsning. Det er dessverre begrensinger i hvor mye resurser Trackday.no kan legge i dette på vegne av dere lisensinnehavere. Som arrangør er det vår klare erfaring og oppfattning gjennom 6-7 år med lisenskjøring at man snarere blir motarbeidet enn hjulpet frem av eget Forbund. Når det er sagt håper vi selvsagt en fremtidig løsning kan utarbeides, men det fordrer at dere førere som virkelig ønsker Trackday.no som arena for bruk av lisensbiler tar dette videre med NBF. Konklusjonen per dags dato er at Trackday.no kun tilbyr banekjøring for dere med gateregistrerte biler i 2015. Jeg setter forøvrig pris på om budskrapet spres av dere som kjenner førere som blir berørt som nødvendigvis ikke er aktive på Facebook og vår nettside. Men vennlig hilsen Alexander Mørk"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #678 på: mars 04, 2015, 01:59:06 am » |
|
auda- den var lei
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
forBaust
Medlem
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
|
« Svar #679 på: mars 04, 2015, 07:20:26 am » |
|
Trodde alle i NBF var interessert i mest mulig aktivitet. Jeg skjønner bare ikke at det går an! Så dum er jeg JAB
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #680 på: mars 04, 2015, 08:52:19 am » |
|
Høres ut som en større konflikt dette ja. Er NBF et akkreditert organ som snakker på vegne av regjeringen og at det dermed blir en politisk sak, eller er det mulig å løfte opp en annen privat organisasjon til samme funksjon?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #681 på: mars 04, 2015, 10:38:16 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
forBaust
Medlem
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
|
« Svar #682 på: mars 04, 2015, 10:46:21 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #683 på: mars 04, 2015, 11:31:01 am » |
|
Her også
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
vwsteinar
Seniormedlem
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra
-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.
|
|
« Svar #684 på: mars 04, 2015, 12:16:27 pm » |
|
Underskrevet (og delt på FB)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #685 på: mars 04, 2015, 14:36:42 pm » |
|
Sett sånt f...skap!! Signa!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #686 på: mars 04, 2015, 20:17:22 pm » |
|
Signert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #687 på: mars 04, 2015, 20:24:57 pm » |
|
Tragisk. Men Det er ikke første gang NBF legger kjepper i hjuene. De har fått pepper for dårlig oppførsel før, men til lite nytte ser det ut til. Har nok blitt infisert av mørke-menn hele forbundet. Signert
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
vk
Medlem
Innlegg: 238
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #688 på: mars 04, 2015, 20:30:19 pm » |
|
Signert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #689 på: mars 05, 2015, 09:14:41 am » |
|
Signert
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|