mai 09, 2024, 00:21:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan få hjula til å passe i skjermene?  (Lest 1286 ganger)
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« på: januar 08, 2012, 22:22:27 pm »

Prøvemonterte de nye skjermene i dag og de var ikke fullt så breie som jeg hadde trodd. De dekker hjulet, men ikke så mye mere.



Problemet er at hjulbuen er litt annerledes enn på de gamle hjemmebredda skjermene.

Og da da er jo egentlig bare fjæringsvandringen blitt dårligere  Trist


Så er spørsmålet: Hva skal jeg gjøre? Jeg tenkte på å smale forstillinga, men det er jo masse arbeid. Da er det nok lettere å få et par nye felger hvor felgringen er flyttet inn en tomme. Det vil jo gi samme effekt som 2" smalet forstilling bare med bedre kjøreegenskaper og bedre levetid på lagerene. Felgene jeg har nå er 7" og bare breddet utover. Samtidig må jeg nok heve den litt igjen, men det tror jeg egentlig den kommer til å kle med de dekka.
Da har jeg et spørsmå til: Hvor mye klaring bør jeg ha fra dekket og opp til skjermen? Jeg har kappet av bumpstoppene, men kan sveise disse på igjen.. 
Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2012, 22:53:40 pm »

Smalere impress og lavere dekkprofil?
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: januar 09, 2012, 08:27:22 am »

Den dimensjonen er opptil 10cm bredere sammenliknet med hva mange andre benytter. Har du servo? Kanskje du heller skulle prøvd de hjula der bak?

- Smal inn forstillingen (ikke tilgjengelig med TÜV eller annen godkjenning)
- Fortsett å bygge skjermene utover hvis du ikke vil gå ned i dimensjon til noe som både ser bedre ut og som sikkert vil være bedre å kjøre med.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #3 på: januar 09, 2012, 10:51:11 am »

Trenger ikke servo når man har muskler vettu;) Neida.. den er ganske lett å ratte. Dekka passer til looken jeg har valgt og de matcher bakdekka som er 295. Det ville sett ganske teit ut med 135 dekk på denne, og jeg har hatt boble før med 205 bak og 155 foran og den ble skummelt understyrt i hastigheter som var noe å snakke om. Jeg tror jeg bestiller meg et par felger med smalere innpress og ser hvordan det går.
Når det gjelder dekkhøyde er disse bare 3mm høyere enn originaldekkene, så det bør ikke være avgjørende.



Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: januar 10, 2012, 17:55:29 pm »

er glassfiberen feilprodusert eller er dei heimebredda laga "custom" for denne bilen med dei hjula?? var jo mykje forskjell på hjulbue plasseringa, eg ville ha slengt på ein orginalskjerm berre for å sjekka kven av skjermane dine som har rett plassert hjulbue.

og eigentlig so er det vel bedre med stålskjermar enn plast??
ivertfall utruleg tøft med so breie framfelgar, skjølv om da ikkje hadde vert krise med litt smalare felgar. men da e jo på ein an måte nesten bedre å smala inn forstillingen sånn att du kan behalda hjula:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: januar 10, 2012, 18:00:27 pm »

Hvis du bruker senkespindler vil ikke framhjula flytte seg så mye fremover i hjulbuen. Med originale spindler, blir vinklene på bærearmene litt "rare" og drar hjulet fremover i hjulbuen, så med å bruke droppa spindler vil hjulet altså komme lenger bak i åpningen ved samme senk.

Ang klaring, så er kravet 40mm fri fjæringsvei ved maks nyttelast, når man skal godkjenne senking, så det gir i alle fall en pekepinn på hvor mye klaring du bør ha for å ikke subbe på norske veier Glad
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #6 på: januar 10, 2012, 18:07:42 pm »

Trenger ikke servo når man har muskler vettu;) Neida.. den er ganske lett å ratte. Dekka passer til looken jeg har valgt og de matcher bakdekka som er 295. Det ville sett ganske teit ut med 135 dekk på denne, og jeg har hatt boble før med 205 bak og 155 foran og den ble skummelt understyrt i hastigheter som var noe å snakke om. Jeg tror jeg bestiller meg et par felger med smalere innpress og ser hvordan det går.
Når det gjelder dekkhøyde er disse bare 3mm høyere enn originaldekkene, så det bør ikke være avgjørende.





Fylte godt ut de bakdekka der,tøft Blunker
Loggført
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #7 på: januar 17, 2012, 21:34:18 pm »

Takk for positive kommentarer:)

Litt synd at jeg solgte de gamle felgene som var 6" før jeg testet de nye skjermene, de hadde kommet godt med nå med et par 195 dekk på;)
Det blir til at jeg bestiller et par felger til med 1" mere innpress og flytter dekka over, så får jeg finne ut av hvilke skjermer jeg skal bruke senere. Jeg har ingen originale skjermer å teste med da jeg heiv delebilen og alt det andre da jeg flyttet.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!