mai 04, 2024, 23:23:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: H-1835 T1 1200  (Lest 12564 ganger)
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« på: februar 20, 2008, 19:14:27 pm »

Hei..

Kjøpte bilen for to uker siden av en kompis som har hatt den i ca 10 år. Før dette har den stått tørt lagret på et lager i Skien i 20 år..
Den ble kjøpt ny av moren til onkelen av an annen kompis Blunker i mai 1963. På Skien bil, i Skien..
Altså en Skien patriot.. Det ligger kjøpskontrakt i bilen og full historik.. Ny kostet den 8000,- (hvor av -
6000,- ble betalt kontant og de siste 2000,- i mnd`lige rater på 41 kr..

Den ble restaurert for 8 år siden(påkostet 50000,- Kviteringer på alt). Og er 90% strøken i dag..

Innvendig: ser bilen ny ut. Alt er nytt.. inkl. taktrekk. Untatt de nostalgiske tingene; ratt, gear kule,
speedometer(31000 km) osv...

Utvendig: Ny lakk i 1999. Var lite rust men litt sveising ble det jo.. Skjermer, panser, Motor lokk er orginalt.. Alt av pakninger og ruter ble byttet.. Orginal nøkkel til orginal tenning og dørlås er inntakt..  Kult reg. nr.  H-1835 Gliser

Planer: Skal ha ut motoren og gearkassen (1300s kasse) Gearkassen er vrang å få i 1 gear når bilen står stille (vareopptelling) Så denne blir send til overhaling.. Videre har jeg fått laget et forsterket feste i aluminium til gearkassen. Motoren knall god og ingen ulyder eller lekasjer. Men noe større skal inn (ønskes kjøpt)..  Har også to puma forstillinger. Komplette med skivebremser.. En av disse skal også på før sommeren..

Utover dette vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Senking ?? Syntes jo det er kult med lave bobler med en camber bak som ikke ligner grisen::!! Har et sett m bredda org. Posrche felger m kapsler 5,5 og 7
Går i gang om en uke.  Legger inn bilder etter som bilen blir lettere...

Har aldri skrudd på bobler før så dette blir spennende...

TAR GJÆRNE IMOT TIPS OG RÅD OM HVA JEG KAN GJØR MED BILEN; senking, motor, eksos etc....


* H-1835.jpg (114.29 KB, 912x686 - vist 355 ganger.)

* H1835.JPG (38.13 KB, 515x450 - vist 209 ganger.)
« Siste redigering: februar 24, 2008, 16:25:12 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2008, 06:48:32 am »

Er det nyere bunnplate på denne?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 21, 2008, 07:21:31 am »

Gearkassen er vrang å få i 1 gear når bilen står stille (vareopptelling)

Du bør sjekke justeringa på girspaken før du river ut girkassa, det er ofte bare justering av spaken som skal til. Det kan også være noe feil med ett ledd som sitter under dekselet under baksetet.

Jeg og som JS over her, legger merke til at du har 4 bolta felger og bremser, disse kom ikke før i 1967 og satt på en annen type understell enn det er på 63 modell.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2008, 08:23:28 am »

Bunnplaten er orginal...
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #4 på: februar 21, 2008, 08:25:15 am »

Bytta til fire bolt m skivebremser.. Dette var gjort før jeg kjøpte bilen.. Negativt??

Bilen skraper i gira når jeg står stille og skal sette den i 1 gear.. vist jeg ruller i 1km/h så går det som regel
greit.. akkurat som noe ikke rekker frem. Som to drev ikke står helt der de skal.. Han jeg kjøpt bilen av sa at kassa måtte ut. Og at disse kassene ikke var så enkle og få tak i lenger.. (1300s)
« Siste redigering: februar 21, 2008, 08:29:38 am av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: februar 21, 2008, 08:45:42 am »

Ikke negativt med litt bedre bremser. Men 130*4 boltsirkel begrenser felgvalget etter min mening. Pen bil du har ja!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #6 på: februar 21, 2008, 21:17:18 pm »

Takk for det.. litt skitten på bildet men når den er ren og med sommer felger ser den fin ut.. hvordan felger bør jeg ha.. bredda org. felger..? 8" passer det.. med min bakstilling..??
« Siste redigering: februar 22, 2008, 02:47:17 am av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #7 på: februar 21, 2008, 22:00:08 pm »

Eller du kan få deg 4-bolta centerlines. De peneste felga med 4-130 synes jeg.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #8 på: februar 21, 2008, 22:02:13 pm »

http://www.volkswarenhaus.de/bugselecta.htm

Prøv deg fram sjølv!  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #9 på: februar 21, 2008, 22:13:32 pm »

 Gliser


* vw1835.jpg (86.17 KB, 788x394 - vist 220 ganger.)
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #10 på: februar 21, 2008, 23:32:26 pm »

JAA!!! Bredda STÅLfelger.... GO-GO-GO!  Gliser Fin bil................. Osteaktig
Loggført

- har ikke bil -
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #11 på: februar 23, 2008, 15:39:44 pm »

Har nå vasket og polert litt.. Blir ikke gjort mer utseende messig. Bortsett fra senking. Biler ser ikke så verst ut.  Leter fortsatt etter motor.. Har fått et tilbud, men er i utgangspungtet ut etter noe større..
Puma forstilling er under opppusing, og blir montert til helgen.. Da kan vi senke litt.. Håper jeg får det til og at ikke alt sitter som f__an..

Legger ut noen bilder av ny polert bil..


* SP_A0443.jpg (74.42 KB, 615x461 - vist 300 ganger.)

* SP_A0445.jpg (120.56 KB, 820x615 - vist 285 ganger.)
« Siste redigering: februar 23, 2008, 15:51:25 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #12 på: februar 23, 2008, 15:42:54 pm »

Interiør


* SP_A0447.jpg (98.64 KB, 861x646 - vist 288 ganger.)

* SP_A0452.jpg (125.56 KB, 1024x768 - vist 304 ganger.)

* SP_A0431.jpg (50.49 KB, 717x538 - vist 279 ganger.)
« Siste redigering: februar 23, 2008, 16:12:28 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #13 på: februar 23, 2008, 15:48:07 pm »

Felger


* SP_A0450.jpg (113.98 KB, 820x615 - vist 286 ganger.)

* SP_A0451.jpg (127.46 KB, 820x615 - vist 258 ganger.)
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #14 på: februar 23, 2008, 15:57:10 pm »

Var jækla fin i lakken, den der!  Kult
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #15 på: februar 23, 2008, 15:57:35 pm »

Mer interiør..


* SP_A0437.jpg (80.37 KB, 615x820 - vist 247 ganger.)

* SP_A0434.jpg (134.6 KB, 820x615 - vist 243 ganger.)

* SP_A0432.jpg (73.38 KB, 738x554 - vist 223 ganger.)
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #16 på: februar 23, 2008, 16:02:12 pm »

Takk for det.  Gliser Bildene lyver litt. Men er ikke så verst..
Felger senking og motor så er mye gjort...
 


* SP_A0444.jpg (114.69 KB, 820x615 - vist 219 ganger.)

* SP_A0442.jpg (113.59 KB, 820x615 - vist 234 ganger.)
« Siste redigering: februar 23, 2008, 16:07:48 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #17 på: februar 23, 2008, 16:09:27 pm »

Flott bil. Likte fargen.
Lykke til videre Glad
Loggført

H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #18 på: februar 23, 2008, 16:15:37 pm »

Takk for det.. Må innrømme at jeg har tatt noen ideer fra deg.. Finner ikke eksakt de beltene du har.(noe jeg hadde liggende). Men er dine 4 pungt eller 3..  Fant internett siden de selges på men ikke eksakt samme modell..
« Siste redigering: februar 23, 2008, 16:18:14 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #19 på: februar 23, 2008, 16:45:31 pm »

Pm Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #20 på: februar 28, 2008, 13:39:41 pm »

Alt dette avhenger veldig av om du senker bak eller ikke. Hvis ikke du senker stikker 7" faktisk også mye på utsiden.

7" stikker ikke på utsiden om offset er riktig. Faktisk er det plass til 8" felg om bilen ikke er senket, avhengig av dekk osv.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2438.msg25200.html#new


H-1835, er det byttet rammehode på bilen din? Siden balljoint forstillingen passer?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #21 på: februar 28, 2008, 15:06:41 pm »

4 bolts felger? bunnplate skiftet?
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #22 på: februar 28, 2008, 16:03:21 pm »

Det blir nok en del byttning av hjullager.. Gliser Syntes det er kjempe tøft m brede felger... Gliser Gliser

Bunn plata er orginal...

Hvorfor balljoint forstillingen passer. Det vet jeg ikke.. Jeg vet han som hadde bilen før satte på skive bremser, men er nesten sikker på at han ikke byttet forstilling..??  Jeg fik med to puma forstillinger. Som han ikke rakk og montere før salg.. (skal bare monteres en Gliser) Men dette skal jeg skjekke opp litt mere... Takk for fine innlegg.. Bilen gikk rett imellom Europa-undersøkelse.. 0 feil.. Puma forstilling kommer til helgen.. Da har jeg sikkert noen spørsmål til ekspertene her på forumet.. Gliser

snorre
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #23 på: februar 28, 2008, 16:08:12 pm »

empiboy..  spar penger på skyvelær og synstest.. Bruk de på ei god flaske rød vin..  prøvde 8" felger i går de stakk ikke på utsiden.. Usikker på innpress på disse og er ikke noe ekspert. Men de paset.. på min u-senkede bil.. Dette var bredda stål felger
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #24 på: februar 28, 2008, 16:43:46 pm »



Denne bilen triller rundt på 7" Fuchs på en 17mm adapter, med 205/70 dekk. Det er enorm forskjell på å senke seg inn i problemer, og å kun senke litt.
« Siste redigering: februar 29, 2008, 23:38:02 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 28, 2008, 18:09:00 pm »

Alt dette avhenger veldig av om du senker bak eller ikke. Hvis ikke du senker stikker 7" faktisk også mye på utsiden.

Blir vel "litt" drøyt å komme med et slikt utsagn uten å nevne innpress på felgen.
feks.:
7 x 15 et -12
7 x 15 et 51

begge er 7" brede, men det er stor forskjell på hvor mye de bygger utover, men dette er du kanskje klar over...
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 28, 2008, 18:45:35 pm »

kul kjerre h1835  regner med du kjapt satser på `matching numbers` Gliser 
« Siste redigering: mars 01, 2008, 09:08:43 am av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #27 på: februar 28, 2008, 21:55:03 pm »


Her er et bilde! Masse klaring som dere sikkert ser!


Og her er ennå et bilde. 8 mm klaring mellom dekket og fast "blekk" på baksiden. Klaringen mellom skjermkanten og dekket er ennå mere tvilsom. Og jeg antar at selv den mest blinde mann forstår at dette stikker på utsiden hvis bilen hadde hatt orginal høyde bak?? Men selvfølgelig hadde klaringen bak blitt større uten camber. Ergo jeg er delvis enig med vår "kjære" moderator her. For hvis man heiser bilen kunne man dradd banen innover, men når man da senker sitter man der med en lav å tøff bil som subber hardt på fjærlokket.
Hvilken dim er det på dekka her?Tror du gutta fra BT syns det der er god klaring...? Gliser Syns ihvertfall det er drit-tøft jeg Kult!
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #28 på: februar 28, 2008, 22:39:20 pm »

Takk Takk.. å det stemmer.. Gliser Gliser Gliser
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #29 på: mars 02, 2008, 10:17:50 am »

Så bilen din på veien her om dagen,så ut som det var  bredda org felger da? Pen doning!
Loggført

Alt MÅ ned!!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!