mai 05, 2024, 06:40:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 2 vil ikke starte  (Lest 1109 ganger)
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« på: mars 11, 2008, 19:50:56 pm »

Var ute å kjærte i dag, så begynte ladelampa å lyse svakt.  Misstenkte at det kuna være lite strøm på batteriet som var årsaken, så jeg satte batteriet på lading. Etter en stund startet jeg bilen for å sjekke ladelampa,MEN laderen stod fortsatt tilkoblet.  Bilen går så i ca 10 sekunder for så å dø helt ut.  Nå vil den ikke starte, men jeg hører den tenner i et brøkdel av et sekund akkurat når jeg slipper startnøkkelen, men den vil altså ikke gå.  Kan jeg ha ødelagt coilen ved å lade batteriet samtidig som bilen gikk, eller er det noen andre forslag.  Ingen sikringer er gåen.  Til dynamoen går det 4 ledninger, den tykke røde, den tynne grønne og den brune er tilkoblet, men det henger en sort ledning løs Hæ, noen som vet hvor denne skal stå?.  Vel da håper jeg noen har et forslag på hva som kan ha skjedd, håper ikke både dynamo og coil er knekt Tvilende  PS, bilen er en 73 mod med en 1600 motor.
Loggført
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mars 12, 2008, 19:24:48 pm »

Feilen ligger sansynligvis i tenningslåsen. når jeg har kjørt bilen på starteren tenner den ikke før jeg dreier nøkkelen tilbake et hakk, da kan det se ut som om det er låsen som er ødelagt, eller kan det være et rele???, noen som vet??
Loggført
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 12, 2008, 20:07:34 pm »

Tror du har funnet feilen! Høres ut som om du mister + på coilen når du vrir nøkkelen i "start" posisjon. Få med deg en kompis og mål på coilen mens en av dere vrir om nøkkelen. Du har sannsynligvis + bare når nøkkelen står i "på"( Øyerulling) posisjon.
Loggført

Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mars 12, 2008, 21:46:25 pm »

Ja.det kan se sånn ut, er det noen her som har skiftet tenningslåsen før, har skrudd løs hele rattstammen, men selve tenningslåsen sitter fortsatt bom fast.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!