mai 03, 2024, 09:01:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rustbeskytting av forstillingsdeler (bærekuler, styrestag o.l)  (Lest 778 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: desember 06, 2008, 19:29:37 pm »

Jeg har handlet inn en mengde nye deler til forstillinga mi, deriblant bærekuler, ytre og midtre styrestag. Det som stod på bilen fra før av har antageligvis vert der siden "tidenes morgen" og var veldig klar for utskiftning. Et av problemene var selvsagt rust, og at endeleddene på styrestagene var rustet fast.

For å forhindre rusting i gjenger på styrestagene går jeg for å smøre de godt inn med kobberpasta, hva tror dere om dette?

Selve stagene har så dårlig med lakk på seg at de pusser jeg ned, grunner med sinkspray og lakker med et tjukt lag hammerlakk.

Et av de største problemene ved demontering var å få løs støtdempertårnet fra bærekulen og spindelen (?), hva anbefaler dere her for å forhindre rust? Altså i hovedsak på innsiden av spindelen, i kontaktflaten mellom den og støtdempertårnet. Planen min var å smøre på tjukt med kobberpasta, men vil dette holde? Eller bør jeg bruke et slags fett her?

Og finnes det noe jeg kan gjøre med de delene som er konte og skal sammen, for å gjøre demontering lettest mulig?

Det er en 1302 det er snakk om, så den har bærekuler/støtdempertårn med tre bolter som skrus inn i bærekulen.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!