mai 15, 2024, 06:53:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljepumpelokk og varmeslange  (Lest 3521 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: november 25, 2008, 17:36:28 pm »

Hvilket oljepumpelokk anbefales?

Lokk med inn og uttak kobles sammen med ekstern oljefilterholder.


* Oljepumpe lokk.JPG (88.32 KB, 528x704 - vist 229 ganger.)
« Siste redigering: november 26, 2008, 11:53:12 am av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 25, 2008, 17:56:52 pm »

Jeg ville gått for den eksterne så slipper du å ha filteret rett i eksosen...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Gammelkallen
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 25, 2008, 20:33:53 pm »

få oljefilteret bort fra varmen er mitt råd Gliser
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 25, 2008, 21:41:55 pm »

At det skal ta opp så mye varme tviler jeg på.

Hva som passer med eksosanlegget er vel det som styrer, og om du ønkser å ha slanger etc.
Noen anlegg har bedre plass enn andre.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: november 25, 2008, 22:45:59 pm »

Prøver du å si at filteret ikke blir varmt om det ligger inntil grenrøret?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: november 25, 2008, 22:49:30 pm »

Filteret vil bli liggende i luftstrømmen fra sylindrene.

Og med tanke på hvilken jobb oljen har så tror jeg litt strålevarme fra eksosen er dens minste problem.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #6 på: november 25, 2008, 23:42:25 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 01:21:36 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 26, 2008, 11:51:35 am »

Ser at det blir ikke noen problemer med å bruke lokket med integrert oljefilter.

Det som er et stort problem er hvordan løser man tilkobling av slangen
som skal føre luft til varmepottene?


* Oljepumpe.JPG (88.45 KB, 704x528 - vist 247 ganger.)

*  (70.92 KB, 528x704 - vist 235 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #8 på: november 26, 2008, 12:06:02 pm »

Må du ikkje droppe varmeboksane og bruke J-tubes med dette anlegget, då..?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 26, 2008, 12:19:14 pm »

Skal bruke varmeboker og lurer på om noen har en god løsning.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: november 26, 2008, 12:23:02 pm »

Jeg skal gjøre akkurat det samme som deg. Faktisk samme eksosanlegg, men jeg har OEM mexico oljepumpa.

Jeg har et par løsninger på å få slangen ned til varmeboksene.

1) Bruke varmenbestandig fleksibelt rør. "Aluminiumsfolie"rør/ eksos-fleksibel skjøt eller hva de kaller det på biltema

2) Lage bokser som kobles på varmepotta. Har et bilde av noe sånt et sted.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: november 26, 2008, 12:25:02 pm »

Dette. Er nok beste løsningen

Man kunne kanskje kommet unnda med fleksirørene ved å modifisere varmeboksene slik at luften kommer mer inn på siden. En god løsning kanskje det også.


* 446948.jpg (84.06 KB, 1024x768 - vist 242 ganger.)
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 26, 2008, 12:47:01 pm »

God ide.
Renger med å kappe litt på varmepotta og sveise på noe lignende.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #13 på: november 27, 2008, 11:56:18 am »

har samme anlegg og oljepumpe på min 1303 og det blir ikke for varmt.på venstre side tok eg ett sånn fleksibelt rør å klemde litt flatt og greide å kople til på varmepotta så det sitter fast og er tett.Det gikk akkurat å få koble til varmeslangen også.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 03, 2008, 13:21:16 pm »

Har da jobbet litt på egenhånd og fått orden på disse varmerørene.
Har brukt 2" eksos bend på 60 grader. Kappet og sveist.
Disse rørene stikker nå opp i de originale hullene i kjøleblekket.
Kan nå tre på disse papprørene og feste dem med slangeklemmer.
Nå gjenstår bare litt finish arbeid og lakk.


*  (68.79 KB, 778x519 - vist 249 ganger.)

*  (42.83 KB, 389x584 - vist 229 ganger.)

* Utsparing.jpg (45.25 KB, 584x389 - vist 206 ganger.)
« Siste redigering: desember 10, 2008, 16:42:45 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: desember 03, 2008, 16:02:49 pm »

det der så jo meget bra ut
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!