mai 16, 2024, 03:23:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forslag til Mildt trimming  (Lest 2108 ganger)
Foyen
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Haugesund


Vis profil

« på: november 25, 2008, 21:30:18 pm »

Vell, er sikkert flere poster om dette emne men fant ingen som jeg ble klok på.
Har anskaffet meg en boble 1303 s og er nysjerrig på hvilken Milde trimmuligheter det er tilgjengelig til en rimlig pris.
Holdbarhet er viktig. Kjekt å få høre erfaringer, effekter og hvilken deler som trengs. Glad

Takker for alle svar Rekker tunge
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: november 25, 2008, 21:36:09 pm »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 12:15:58 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: november 25, 2008, 21:36:22 pm »

Ikke så god på dette men..
Når du sier mild trimming, mener du da å ikke splitte motoren ?

Et skikkelig effektanlegg og to doble øker jo effekten greit..
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: november 25, 2008, 21:48:59 pm »

og hva er en rimelig pris? 1k, 10k, 100k?
Loggført
Foyen
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #4 på: november 25, 2008, 21:50:48 pm »

og hva er en rimelig pris? 1k, 10k, 100k?


vell tenkte egentlig mellom 5-10k, men vet ikke om det er et tynt budsjett? Tvilende
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: november 25, 2008, 21:52:48 pm »

da er det vel eksos og evt et sett med gassere som gjelder tenker jeg
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #6 på: november 26, 2008, 07:43:41 am »

Splitt blokka og få inn en mere våken kam, bytt lager i samme slengen.
Port toppene og øk kompresjonsforholdet noe. Tilsett et effektanlegg og du har mere sprut i motoren enn om du bare monterer to doble gassere.
Det er bortkastede penger å sette doble gassere på en ellers original motor som nesten ikke puster
Loggført
Foyen
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #7 på: november 27, 2008, 06:53:02 am »

Splitt blokka og få inn en mere våken kam, bytt lager i samme slengen.
Port toppene og øk kompresjonsforholdet noe. Tilsett et effektanlegg og du har mere sprut i motoren enn om du bare monterer to doble gassere.
Det er bortkastede penger å sette doble gassere på en ellers original motor som nesten ikke puster

Akkuratt, hvor stor forskjell tror du dette vil utgjør i forskjell i forholdt til slik orginal stand den er i dag? og hvilken kam er anbefalt her da? følter det er titals forskjellige med forskjellige grader på og ingen av di sier meg noe. Hvis det er noen som har peiling og hadde laget en halveis detaljert handleliste men akuartt di delene som skal til slik at eg kunne ha hatt et mål så hadde hvert supert Gliser

btw, noen så kunne ha slengt inn linken der det e snakk om den overhalingsbokå til dessa motorene? har sett ann inpå forumet her men finne ann ikje no når eg vil bestilla Tvilende

Takk for alle svar Osteaktig
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #8 på: november 27, 2008, 21:22:17 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10025.0.html

Dette er motoren jeg bygde meg selv, har også bygd en temmelig lik en til T.H. Kjøpte delene på unneberg.
Hvor mye hk det er har jeg ingen formening om, vet bare at std 1600 er skikkelig treig å kjøre i forhold til denne Osteaktig
forslag til handleliste:
råde, kam og veivlager
kam, løftere og drev eller et ferdig kamkit
stempelringer eller en 1641 sylindersats
porte org topper eller nye blyfritopper som er mye mindre arbeid å porte + planing for å øke kompresjonsforholdet
stort sett enhver type effektanlegg med headers

Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: november 27, 2008, 21:49:12 pm »

hadde n 1641 i gamle grønn bobla mi.

110 kam
porta-høvla topper
32/36 midtstilt weber
grenrør

var god å frisk den.
hadde jo vert en tur hos deg RE Blunker
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #10 på: november 27, 2008, 21:58:00 pm »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 12:16:29 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #11 på: november 27, 2008, 22:12:06 pm »

har ligger enn av di tidligere trådene om litt trim om 1600

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5470.0.html

Har lest om motorbyggene dine og det står respekt av dem
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!