mai 03, 2024, 02:42:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo Kam T4?  (Lest 2071 ganger)
Hiandblue
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: Lier



Vis profil
« på: januar 28, 2008, 21:45:26 pm »

Noen som kan anbefale en Turbo Kam for T4 og Hvem selger det??
Loggført
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2008, 10:04:11 am »

Snakk med www.remmele-motorsport.com de lager til dit bruk.
« Siste redigering: januar 29, 2008, 12:54:11 pm av Cobra » Loggført

vw 1302rs
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: januar 29, 2008, 10:32:28 am »

http://www.remmele-motorsport.com/
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 01, 2008, 20:00:51 pm »

Org kam fungerer bra.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: februar 01, 2008, 21:04:41 pm »

Org kam fungerer bra.

Over 4500rpm fungerer ikke orginal kam. Da hadde jeg helder brukt en lett trimkam for å få motoren med opp i 4500rpm +
Loggført

vw 1302rs
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 02, 2008, 11:47:53 am »

hvorfor ikke??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 02, 2008, 14:30:29 pm »

Har bygget div. turbo motorer. Og har ikke hatt noen super resultat med orginal kam. grunnet at den ikke vil følge med så bra over 4500rpm. Vist du ser på en orginal kam og en turbo kam. Så se eksos tidene forhold til innsugs tidene er ganske mye annerledes. Grunnet orginal kam er tilpasset orginalt turtall. Men ser du forx på en japse motor putter de orginal suge kam i turbo motorene for å øke nm. Men da er vi inne på en kam som er konstruert for høyere turtall. Derfor ville jeg ha brukt en lett trim kam for sug. Som har et arbeids området fra 2000 til 7000rpm. Og noen sterke ventil fjærer. Grunnet at de orginale vil ikke greie å lukke ventilen helt når du får trykk på de. sammen med turtall.
Loggført

vw 1302rs
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 02, 2008, 15:07:05 pm »

nå har det seg sånn att enn  kam designet for sug oppfører seg anderledes når det gjelder hvor de slutter å "virke" pgs tvangsforing av lufta.
Har selv prøvd  3 forskjellige sugekammer som vanligvis oppnår maks effekt på 4500-4800.
disse drar helt linjært til 6000+ uten problemer med turbo.
snakker om 1,9 2,1 wbx og CB kam.
satt inn en turbokam fra Engle , en slapp en og merket så å i ingen forskjell fra 2,1 WBX kam,
Wn type 4 2.0 liter og en 2,1 wbx er relativt like når det gjelder karakteristikk.
Fordelen med slike kammer er att Fyllingsgraden (maks moment) oppnås ved lavt turtall  slik at man får en relativt sterk motor før turboen slår inn og att turboen slår inn noe tidligere.
greit med ventil tider/ lobecenter etc...men i praksis fungerer det bare bra.
en org kam vil uansett fungere bra til å førstegangs bygg. legg heller tid å penger i tennings anlegg evt Intercooler.


mine 2 pesos
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: februar 02, 2008, 16:57:48 pm »

Ja det mye viktigere å spandere penger på sprut og tenning en kam. Når det er snakk om et første gangs bygg.  Det er jeg enig i. Men skal du ha alt til å være optimalt så er det en annen leik. Og er ute etter max effekt og litt til.
Loggført

vw 1302rs
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!