mai 10, 2024, 17:28:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med ny blinklysbryter...  (Lest 2039 ganger)
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« på: august 14, 2011, 15:09:33 pm »

 Hæ
Hei...
Er det noen som har et koblingskjema/oversikt over den nye bryteren til min 1969mod Boble T1.
Varenr: 953225001 "Switch for turnsignal"  link her:
http://www.bugservice.dk/epoint/webshop/item_show.php?productNO=953225001

På den gamle er det kun 5 ledninger, hvorav 3 benyttes til selve blinklys delen, og 2 benyttes til lyshorn. Den nye
bryteren har 8 ledninger, med annen fargekombinasjon enn den gamle, så kobl.skjemaer for 69mod, er ikke til så stor hjelp.

Noen som har ideer..   :-)

MortenR
1969Boble.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2011, 17:59:35 pm »

Og det fulgte ikke med noe papir med den nye bryteren? Viss ikke må du måle deg frem til hva som vil virke.
Det normale er at det er en sort med grønn/hvite striper fra blinkrele, en sort med grønnstripe til den ene siden og en sort med hvit stripe til lyset på den andre siden.
Et lite bilde av ledningene du har kan kanskje gi meg et hint?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 14, 2011, 18:52:47 pm »

Og det fulgte ikke med noe papir med den nye bryteren? Viss ikke må du måle deg frem til hva som vil virke.
Det normale er at det er en sort med grønn/hvite striper fra blinkrele, en sort med grønnstripe til den ene siden og en sort med hvit stripe til lyset på den andre siden.
Et lite bilde av ledningene du har kan kanskje gi meg et hint?

Hei på deg, takker for tilbakemelding.
Her ser du hvordan det ser ut på den nye bryteren....

* Blinklysbryter.jpg (95.08 KB. 1169x850 - vist 172 ganger.)

Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: august 14, 2011, 21:27:39 pm »

Her hadde jeg funnet frem multimeteret og målt litt motstand. Vil tippe det er de to brune til høyre som er til nær/fjernlys.
Sett så hendelen til den ene siden og se om det blir kontakt mellom noen av de andre.
Jeg vil tippe det muligens blir kontakt mellom blue/bl og gr/bl viss hendelen taes nedover, og viss den taes oppover muligens kontakt mellom bl/wh og r/bl?
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 15, 2011, 09:05:44 am »

Her hadde jeg funnet frem multimeteret og målt litt motstand. Vil tippe det er de to brune til høyre som er til nær/fjernlys.
Sett så hendelen til den ene siden og se om det blir kontakt mellom noen av de andre.
Jeg vil tippe det muligens blir kontakt mellom blue/bl og gr/bl viss hendelen taes nedover, og viss den taes oppover muligens kontakt mellom bl/wh og r/bl?

Fant denne på nettet, prøver koblingen i kveld.. så får vi se hvordan utfallet blir...
 
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC-311-953-513-B
:-)
 
Loggført
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: august 16, 2011, 10:39:38 am »

Her hadde jeg funnet frem multimeteret og målt litt motstand. Vil tippe det er de to brune til høyre som er til nær/fjernlys.
Sett så hendelen til den ene siden og se om det blir kontakt mellom noen av de andre.
Jeg vil tippe det muligens blir kontakt mellom blue/bl og gr/bl viss hendelen taes nedover, og viss den taes oppover muligens kontakt mellom bl/wh og r/bl?

Fant denne på nettet, prøver koblingen i kveld.. så får vi se hvordan utfallet blir...
 
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC-311-953-513-B
:-)
 

Sliter...  Sint

Finner ikke ut av hvor ting skal kobles.. ifht releet.. og er det meningen at man skal tvinne/koble sammen ledningene i.o.m at det ikke er nok koblinger på releet.   ( Releet er svart, flatt og har 4 tilkoblinger er med nødblink)
fant et bil depå nettet...



Eks:   
Black/Green: Right
Black/Red: Right

Kan disse tvinnes sammen.. ??

Hva betyr egentlig:  Grey: Common / Black: Common Hæ
   
Wiring
Grey: Common
Black: Common
Black/Green: Right
Black/Red: Right
Black/White: Left
Black/Blue: Left
Brown: Horn

Takker for svar...

M:-)


* rele.jpg (13.92 KB, 259x194 - vist 139 ganger.)
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: august 16, 2011, 20:16:00 pm »

Vil tro bryteren har den funksjonen som US biler (og bobla en liten periode) ofte hadde før, med at bremselyset blir blinklys.
For i koble ut bremselyset når man blinker må bryteren ha en vekselfunksjon. Når den står i midtposisjon er det kontakt mellom "common" og en av de du ikke skal bruke. 

Siden det er to ledninger som faktisk har riktig farge i forhold til det gamle vil jeg tro de skal slik:
Black/Green til koblingstykket for høyre blinklys
Black/White til koblingstykket for venstre blinklys
og så tar du både sort og grå (common) til blinkreleet der sort/grønn/hvit var før.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: august 17, 2011, 21:19:45 pm »

Har du hugsa å skifte blinklysolje? viktig at den er ny og endå viktigere e da å lufta blinklysa. du må skru ut kvar pera og blinka minst 10blink og so skru inn pero igjen. då skal du sjå den livnar til.










alternativt: skaff ein rett hendel. godt mulig eg har på lur.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: august 19, 2011, 11:02:52 am »

Har du hugsa å skifte blinklysolje? viktig at den er ny og endå viktigere e da å lufta blinklysa. du må skru ut kvar pera og blinka minst 10blink og so skru inn pero igjen. då skal du sjå den livnar til.










alternativt: skaff ein rett hendel. godt mulig eg har på lur.

Godt mulig at jeg må høre med deg om en rett type hendel.... men prøver i kveld å koble som anvist på tidligere innlegg...  eller eventuelt lufting :-)

Morten/Arendal.
Loggført
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: august 21, 2011, 19:13:07 pm »

Vil tro bryteren har den funksjonen som US biler (og bobla en liten periode) ofte hadde før, med at bremselyset blir blinklys.
For i koble ut bremselyset når man blinker må bryteren ha en vekselfunksjon. Når den står i midtposisjon er det kontakt mellom "common" og en av de du ikke skal bruke. 

Siden det er to ledninger som faktisk har riktig farge i forhold til det gamle vil jeg tro de skal slik:
Black/Green til koblingstykket for høyre blinklys
Black/White til koblingstykket for venstre blinklys
og så tar du både sort og grå (common) til blinkreleet der sort/grønn/hvit var før.

Da ser det ut til at det ihvertfall er riktig koblet...( takker for info)  Hendelen opp og blinklys virker mot høyre, ned og venstre side virker.. men nå blinker det ikke..  og varselblinken har også kuttet ut..(det lyser heller ikke i bryteren)  Snakker vi deffekt relee...Hæ

M:-)


Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: august 22, 2011, 10:47:59 am »

Sjekka att skrua til releet sitt godt? = go jording
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VW1969MORTEN
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: august 22, 2011, 10:53:19 am »

Sjekka att skrua til releet sitt godt? = go jording
Jepp, er godt skrudd til.. men ingen ting kan sjekkes mange nok ganger..så vi prøver det i kveldinga...
Skulle det ikke hjelpe, regner jeg med et deff. rele..
Takker
M:-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!