mai 11, 2024, 21:31:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sveise deler split t2  (Lest 2480 ganger)
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« på: februar 07, 2009, 12:28:28 pm »

Har lagt inn økjøpt anonse her på forumet,og det jeg har sett av splitter har stort sett vært ganske angrepet av rust..Hvis det ikke er andre muligheter,kan jeg ant få kjøpt en sen femtitalls buss med mye rust..hvordan er det med svisedeler til denne,og er den verd å redde hvis det meste av det nederste må skiftes?Har desverre ikke bilder av den nå..
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2009, 12:46:24 pm »

hei

har ikke noen liste å legge ut men du kan jo kikke på vår hjemmeside  http//www.unneberg-bil.no

se på VW  og rull ned til du finner : T2 karosseri  egen under gruppe for splitt buss
« Siste redigering: februar 07, 2009, 12:48:12 pm av Unneberg Bil » Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2009, 12:51:55 pm »

den er helt klart verdt å redde Glad... spørsmålet er vell hvor mye du er villig til å ut med for å redde den. koster kroner å pusse opp...men koster å kjøpe ferdig restaurert også. sveise deler er det vell også et godt utvalg av... både gode og dårlige...dyre ojavascript:void(0);g billige...

redd den du eller selg den videre
Loggført

bumblebee
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 09, 2009, 07:31:04 am »

Veldig godt spørsmål egentlig... hva er en splittbuss verdt? Det er jo et like vanskelig spørsmål å svare på som "hvordan bør jeg trimme motoren min?" Umulig å svare på før du er i en salgssituasjon, i grunnen. Tror ikke noen kan regne med å gjøre butikk på å restaurere splittbusser her til lands i alle fall. I Thailand, kanskje! http://www.dsk.com.au/forum/viewtopic.php?t=8502&highlight=ppp
Det fine med splittbusser er at du nå får "alt" av karosserideler til dem, mye takket være engelskmennene som har dratt hjem og gjenopplivet tusenvis av disse bilene, alt fra rimelig fine californiabiler til norske skogsvrak. Å sveise splittbuss er ikke komplisert, men samtidig bør det gjøres skikkelig (replikere original) hvis investeringen din skal ha noe for seg. Det betyr at det ikke holder å popnagle/sveise på lapper og klatte på med sparkel, sånn som mange har gjort gjennom årene. Du kan godt ende opp med en regning på 15-20000 i karosserideler (du vet egentlig ikke hvor mye det er før du har strippet det meste), så sørg for at disse blir sveiset skikkelig. Det kan fort bety 2-300 timer arbeid for et skogsvrak, skal dette gjøres på et karosseriverksted kan folk flest ikke regne med å få igjen noe i nærheten av det det koster. Men kan du sveise - og det kan du sikkert siden du spør - og tid ikke er noe stort problem, så er det fullt mulig å bygge opp hva som helst. Studer prosjekttrådene på
http://www.ssvc.org.uk
http://www.thesamba.com
http://www.dsk.com.au og
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/
Originale utkapp får en fra steder som
http://www.transportergarden.com
http://www.vwrelics.co.uk
http://www.fbivw.com/
reprodeler fra de norske forhandlerne som f.eks. Unneberg eller engelske
http://www.autocrafteng.com
http://www.musclebus.com
http://www.creative-engineering.com
for å nevne noen få...

 
Loggført
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2009, 21:43:49 pm »

Takker for gode svar;har spurt meg litt for etter split,og noen tips har jo dukket opp..men fortsatt på utkikk ..Er det noen som har fått godkjent luftfjæring på split bus i norge?(vet det er tidligt å tenke på sliktnoe men ..) Hæ
Det er vertfall ikke noe stort problem med karrosseri deler har jeg forstått,men har lest om deler som har "passer nesten syndromet" og det trenger man vel ikke i tilegg hvis man står der med en buss uten de nedre vitale organer inntakt Gråter ..Den femtitalls bussen som jeg har mulighet på,er oprinneligt en panel med insatte vinduer bakover,den mangler motor(noe jeg ikke ser som noe stort problem)og forstilling,noe som kanske er vanskligere å skaffe? Piler,baklys og frontlys mangler også,men er pilene samme som til boble?eller passer de om hverandre?(mange spørsmål på en gang men Øyerulling)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: februar 09, 2009, 21:59:08 pm »

Ein ting er ivertfall sikkert; KJØP bussen og ta resten derfrå! Deler får du tak i, alle saman Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 11, 2009, 16:35:08 pm »

Forstilling er sikkert ikke noe problem å få tak i,men hvis du skal bruke bussen mye,(såvidt jeg har skjønt ,er du ingen orginal fantast,)så ville jeg kanskje gått for en (late)Bay forstilling,siden den er bedre kjøre komfort med Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 11, 2009, 21:29:32 pm »

Forstillinger er ikke noe problem, kan godt hende at det er bedre komfort på late bay (noe annet ville være rart!), men det krever visstnok en GOD del modifikasjon  for å få til. Forstillinger i "spitzenklasse" lager jo Creative Engineering (Weedeater) sjekk http://www.creative-engineering.com/ der du finner ALT du måtte trenge. Koster nok litt, men det er ikke kjip brasilkvalitet eller hobbysveis... Tannstangstyring? Ikke noe problem. Sjekk også http://www.bug-box.de for kvalitetsgreier
(et av prosjektene deres "Carramba" kan studeres her http://web3.ichwobbledich.com/cms/index.php?option=content&task=view&id=159&Itemid=82 )
Så kan vel også Jøran hente hjem det meste fra http://www.csp-shop.de
Godkjenninger og papirer blir sikkert en mølle du må gå, BugBox har vel gjort en jobb der i forhold til TÜV i Tyskland, så kanskje de hjelper deg med sånt om du handler der?
« Siste redigering: februar 11, 2009, 21:32:25 pm av RZR-Andy » Loggført
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #8 på: februar 16, 2009, 21:58:27 pm »

Her var det mye bra,særlig imponert over creative-engineering,fantastisk nettside og produktene ser meget bra ut..Har enda ikke handla noe split,men den rette dukker sikkert opp.. Blunker
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 17, 2009, 01:15:13 am »

Kan også legge til denne hollandske forhandleren av Gersons grønne: http://www.vwsplitparts.com/
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!