Hehe gøy og høre Auen, du klarte nå å gi gass da!
Tusen takk for fantastisk flott treff alle sammen!!
Eg og Henrik kjørte fra Bergen ca halv ti torsdag morgen og kom frem til SCC litt før kl syv etter en halvtime med leting etter plassen.
Satt opp Lillebroren, poppa noen pils og tuslet rundt på tunet, fikk også truffet mange koselige folk og smakt litt Mossa øl.
Fredag morgen tok vi turen til Sverige da det uansett bare var halvannen time unna for å handle øl og bacon.
Når vi kom tilbake var det begynt å komme flere kule biler og vi glemte helt middagen noen timer til fordel for bil titting.
Også stor takk til screwdrivers og deres gode burgere, og flotte stand.
Lørdag kveld gikk med på å treffe et fantastisk utvalg av folk, slukne baki en random westfalia bay og ta Trond Dahl i hånden på at eg skulle stille på stripa.
Så neste morgen våknet eg med to tanker i hode: Tok eg Trond i handa, og kjøpte eg cup 2 felger?
Så eg startet dagen med testmontering av felger og kjøring til bensinstasjonen for kontanter.
Prøvde også to test starter, der ene ende med å kvele bilen og den andre ende med 10m spinning, til slutt ga eg opp og kjørte inn igjen.
Men godt var det jo at det ikke ble lagt noe press og speakerens glade toner roet nervene helt...
Teknisk kontroll ble unnagjort etter spyling av gjørme og engangslisen ble sponset av en veldig koselig person eg dessverre har glemt navnet på.
Halvveis oppi line up'en fikk eg låne hjelm av Holmsen, jakke av Tom Ivar og hansker (som eg glemte å levere tilbake) av Torgeir.
Takker også veldig for alle gode tips om hvordan lystreet fungerer og hvor eg skulle kjøre.
Dessverre var det ingen som fortalte meg hvor banen slutter...
Eg skal gjerne innrømmet at eg ble litt varm når eg stod helt klar og prøvde derfor å ta en veldig forsiktig start.
Med stivt blikk glemte eg helt å se på speedometeret og gir til 2. for tidlig, 2. giret tok eg med til 90 før eg mykt la inn tredje som hang med til 130 for så å holde 4. giret til det nærmet seg 160 på speedo (viser 13 for mye ved 160).
Men så så eg at eg begynte å nærme meg overgangen til den dårlige asfalten og bremset derfor godt ned for at det ikke skulle bli for humpete.
Ikke vist eg at eg hadde begynt å bremse allerede ved ca 300 meter, og ikke skjønner eg dere som tør å kjøre i mål på over 200 km/t!!
Eg ble derfor veldig overasket når eg fikk sms på returen om at eg hadde en slutt hastighet på 111.98 km/t, og tenke at 400 meter må ha vert leeeenge før eg begynte å bremse.
Eg fikk ikke veid bilen men eg har i 60 plater lyd isolering, lyd anlegg på ca 60 kg, 30 liter bensin og meg på 65 kg.
60 ft: 2.635
201m: 121.42 km/t
201m: 9.925 sek
400m: 111.98 km/t
400m: 15,588 sek
Tot vekt ca 1050 kg.
Håper dem med litt peiling på drag tall gjerne vil komme med kommentarer.
Eneste eg tenker er at hvis Putte kjørte ved 201m i 125 km/t med mye bedre start og raskere giring og hans bil veier litt mindre så burde ikke min være så langt fra hans effekt, og at det blir veldig spennende å bremse motoren i høst.
Jeg hadde planer om å ta et siste run rett før avreise men pga all saneringen og ulykken ble eg dessverre nøtt til å avbryte å reise hjem.
Turen hjem gikk helt strålende, motoren og bil gikk som en kule med fin olje temp og 0.77 på mila med lav pedal i motbakkene.
Vi kom hjem kl halv to om natta og var meget trøtte men utrolig fornøyde med et fantastisk treff.
Så atter en gang, tusen takk til arrangørene, de frivillige, alle som møtte opp og alle de fantastiske trivelige personene eg fikk møte i løpet av helgen.