mai 02, 2024, 08:52:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det noen som kjenner til denne 1303 S  (Lest 2555 ganger)
VW Nord
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Narvik


Vis profil

« på: november 02, 2009, 16:39:34 pm »

Hei
En kamerat av meg har kjøpt denne ,er det noen som vet noe om den.
Han var bra skuffet, i annonsen stod det "svært strøken bil"  Det var det ikke!

Trond


* bilde.jpg (61.48 KB, 320x480 - vist 250 ganger.)
Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2009, 17:53:28 pm »

Hvordan er tilstanden på den da?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #2 på: november 03, 2009, 08:33:01 am »

Den så jo veldig fin ut på bildene, men hvis man kun kjøper på bilder er det lett å bli lurt. Men hva var galt da?

Loggført
VW Nord
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #3 på: november 03, 2009, 09:14:06 am »

Hei ,
Bilen ser veldig fin ut utvendig
Det var en lang liste han hadde funnet:

Alt av isolasjon og tepper var tatt ut, varmekanaler og slanger var jukset ihop, litt rust . Den har vært rustsveisa ( det er jo ikke no problem hvis det hadde vært gjort ordentlig) ødelagt frontrute +++

Trond

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: november 03, 2009, 09:30:41 am »

Spørsmålet må jo bli; hvorfor kjøpte han den?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: november 03, 2009, 09:31:26 am »

Man kjøper vel ikke en veteranbil utfra et mobilbilde?
Loggført
VW Nord
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #6 på: november 03, 2009, 09:59:06 am »



Den lå på finn, det var flere bilder, han var så "dum" og trodde på selgeren, og det som var skrevet i teksten.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: november 03, 2009, 10:11:23 am »

Kan hende den er strøken tatt alderen i betraktning. Det finnes noen få entsiaster der ute som forventer det samme av en "strøken" veteranbil som av en helt ny bil. Det blir liksom litt feil.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: november 03, 2009, 10:24:57 am »

Sorry at jeg sier det, men... caveat emptor - let the buyer beware.

Å kjøpe bil - gammel eller ny - basert på bilder eller selgers beskrivelse, er og blir en risikosport. Hvor aktuelt det er å forsøke å heve kjøpet eller få tilbake penger, er vanskelig å si. Må ha en rimelig god kjøpskontrakt, ihvertfall...
Loggført
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #9 på: november 03, 2009, 10:40:58 am »

Denne bilen ble solgt ny til Kato Røren, ble solgt til Katos mor etter en stund. Hun brukte bilen i mange år, den ble avregistrert rundt 1990 og satt bort pga mye rust, Barnebarnet overtok bilen og restaurerte den over en lang periode, er usikker på om han gjorde jobben selv eller satte den bort for restaurering, han brukte bilen meget lite så han valgte tilslutt og selge den, husker ikke sikkert når det var men tror det er ca 4 år siden.
Han heter Espen Røren Johansen og bor på Borgenhaugen.
Bilens vandring etter att Espen solgte den er jeg ikke sikker på.
Vi bodde like ved bestemoren på denne tiden så er derfor jeg kjenner til den.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
VW Nord
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #10 på: november 03, 2009, 10:51:06 am »

Ja , det er ikke lurt og kjøpe usett ihvertfall ikke veteranbil, vet han jobber med og få omgjort salget. Vi får se hva det blir til.

Takker Andersen for god info :-)


Trond
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #11 på: november 03, 2009, 10:58:10 am »

1303 ruster jo, ikke noe hemmelighet det.
Loggført

1961 T1 - Custom
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: november 03, 2009, 12:29:44 pm »

Om kjøparen er lurt eller ikkje har vel mykje med kva han har betalt å gjere. Om ein er uerfaren i miljøet (eller med gamle bilar i heile tatt) , og blir "lurt" til å betale 50-60 000 for ein "strøken" 1303s full av skjulte feil og manglar er det jo fortvilande. Betaler ein derimot 15-30 000 bør ein vel rekne med litt av kvart.

Kort sagt; prisen og kor lenge bilen ligg for salg seier vel eindel om standen. Er ein uerfaren, få med nokon frå miljøet til å vurdere objektet. Glad Synd om "nye" entusiastar for ein dårleg start. Samstundes må ein jo forstå kva ein gjev seg utpå med gammalbil. For dei som har vore med ei stund er vel det uforutsigbare mykje av sjarmen. Blunker


Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 03, 2009, 14:44:39 pm »

Man kjøper vel ikke en veteranbil utfra et mobilbilde?

Det gjorde jeg Rekker tunge Gliser Gliser hehe
Ingen overaskelser så langt! hehe
Men selvfølgelig da skal man stole rimelig bra på selger!! hehe
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #14 på: november 03, 2009, 15:03:00 pm »

Jeg er nesten i samme situasjon. -63 en  så fin ut, jeg sleit og dro i skjermer og stigbrett, lå under bilen og mente jeg virkelig hadde sjekket nøye. prisen var ikke gal, litt rust var der jo. Hogg i understell med skrujern etc.
SÅÅÅÅ. Ved demontering 1 år etter kjøp viste det seg at bilen var reneste "Pandoras eske". Jo mer som ble skrudd av jo mer rust dukket opp. Alt lå skjult på plasser en ikke kommer til ved inspeksjon. Nå er bilen under full rest, og jeg har brukt mye av summen som skulle være til stasj, på sveisearbeid. Dritttt.
Uansett mener jeg at et kjøp skal heves dersom selger har "lurt" kjøper. Men å kjøpe usett er ikke lurt.
Håper det ordner seg.
« Siste redigering: november 03, 2009, 15:04:51 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #15 på: november 03, 2009, 15:05:34 pm »

Jeg er nesten i samme situasjon. -63 en  så fin ut, jeg sleit og dro i skjermer og stigbrett, lå under bilen og mente jeg virkelig hadde sjekket nøye. prisen var ikke gal, litt rust var der jo. Hogg i understell med skrujern etc.
SÅÅÅÅ. Ved demontering 1 år etter kjøp viste det seg at bilen var reneste "Pandoras eske". Jo mer som ble skrudd av jo mer rust dukket opp. Alt lå skjult på plasser en ikke kommer til ved inspeksjon. Nå er bilen under full rest, og jeg har brukt mye av summen som skulle være til stasj, på sveisearbeid. Dritttt.
Uansett mener jeg at et kjøp skal heves dersom selger har "lurt" kjøper. Men å kjøpe usett er ikke lurt.
Håper det ordner seg.

Den som leter finner...
Om en ikke vil finne noe fælt er det bare å ikke lete å late som at ting er bra Glad
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 03, 2009, 15:58:18 pm »

Om du finner rust og eventuellt hvor mye, er kun avhengig av en ting... : hvor hardt du leter...

De 1303´ene som overhodet ikke har en prikk med rust er det L A N G T mellom, og de koster som regel der etter.. 
Se på de vanlige stedene : Jekkfeste, innerskjerm på bakskjerm lengst fremme/nede, rundt skjøt v/støtdemper bak, i bakkant av innerskjerm foran ned mot der stigtrinn begynner,rudt feste for støtfangere og under batteri... , ja dette er de mest vanlige stedene på 1303, men kan være mange andre steder og. Vær obs på at mange sier de har tectylert boblene sine, helt greit det, men ikke hvis det er sparkel og rust under den "fine" tectylen.

En kamerat av meg handlet en tilsynelatende seriøst restaurert Golf GTI, han har jobbet som bilmekaniker i mange år og kjenner disse bilene, men da ha begynnte å ribbe bilen for div, så var det noe rust på den bilen og´, så helt sikker angående rust kan du aldri være!

En 1303 som er rimelig strøken og original må du nok betale minimum 50 K for, så da er det et spørsmål om du "tjener" penger på å kjøpe en "billig" en... 
Hvis du vil ha en som er i god stand og uten betydlig rust, så er det kanskje like  greit å handle en bra en / restaurert en, så sparer du deg for jobben og antaglig en del penger, med mindre du er av dem som liker å sveise rust.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!