mai 02, 2024, 14:57:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det noen som har erfaring med å dra camp-let med boble ?  (Lest 2075 ganger)
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« på: september 11, 2008, 14:49:55 pm »

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en camp-let til neste års treff sesong. Det jeg lurer på er om det er noen her på forumet som har erfaring med å dra en camp-let etter en boble med orginal 1200 motor på 30 hk. Camp-letten veier i underkant av 300 kg.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: september 11, 2008, 15:36:10 pm »

Dro en camp lett med min 54 når den var org. og med en litt sliten 30 hk går det ikke fort i oppoverbakkene..  Osteaktig  Men jeg savner alikevel vogna nå som jeg har ordentlig motor. For det er knall å ha med seg på treff.
Loggført
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: september 11, 2008, 17:48:45 pm »

Dro min combicamp 500 tur/retur Vänersborg - Gjøvik i sommer med 3 voksne personer i bilen og en hel haug med bagasje. Gikk finfint det, men var ikke mye fart i oppoverbakkene heller... Singelporta 1600 i hekken på min.
Loggført

1971 1302 L
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 11, 2008, 18:31:17 pm »

Dro en camp lett med min 54 når den var org. og med en litt sliten 30 hk går det ikke fort i oppoverbakkene..  Osteaktig  Men jeg savner alikevel vogna nå som jeg har ordentlig motor. For det er knall å ha med seg på treff.

Det går vel ann å gir ned i bakken også ? Da burde vel alt gå bra ?

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: september 11, 2008, 20:40:32 pm »

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en camp-let til neste års treff sesong. Det jeg lurer på er om det er noen her på forumet som har erfaring med å dra en camp-let etter en boble med orginal 1200 motor på 30 hk. Camp-letten veier i underkant av 300 kg.

Mvh Alf

Hei Alf.

Jeg har hatt orginalmotoren i min de 4 første åra (1200  30 HK) Har en Camp Let jeg også på 250 kg. (de veier det alle mod nå  Blunker) og det har gått veldig fint i alle år. Litt dårlig fart i bakker, men full gass før bakken kommer så går det meste..  Blunker  Kjørt på flere treff med vogn bak med 30 hk og det går bare du tar ting som det kommer (og du kommer ikke først for å si det slik Gliser)
Bytta til en 1680 nå i år siden hele familien krever å bli med og det var jo en ny verden, men hadde aldri problemer med orginalmotoren med henger på slep....   Løp og kjøp.  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 11, 2008, 22:13:38 pm »

Kona mi ble fristet av den fine camp-letten din Finn-Erik på treffet i Vennersborg. Vi har sett oss ut en Camp-let Royal. Den har egenvekt på 275 kg .

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: september 13, 2008, 19:01:31 pm »

Kona mi ble fristet av den fine camp-letten din Finn-Erik på treffet i Vennersborg. Vi har sett oss ut en Camp-let Royal. Den har egenvekt på 275 kg .

Mvh Alf

Går for luksus Blunker  Royalen gir jo "litt" mer.. Men koster jo også en del mer. Det som er den store forskjelen er vel utseende (telt) , og muligheten du har til og kjøpe ekstrautstyr slik som ekstra sovecabin utvendig og forlenge fortelt. Vi så også på denne muligheten, men syntes ikke det lille du fikk "ekstra" forsvarte en pris på ca 65 tusen. De 10 tusen du sparer på vår modell Concord kan du jo heller kjøpe litt ekstra til camp leten isteden, slik som reservehjul, kjørekappe eller solseil... Og du "tjener" jo inn 25 kg også..  Blunker Gliser

Mvh Finn-Erik
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 19, 2008, 16:54:20 pm »

Da er camp-letten i hus. Det ble en Royal med ekstra fortelt. Nå er det bare å få kjøpt seg et hengerfeste til ragtoppen.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: september 19, 2008, 17:41:50 pm »

Da er camp-letten i hus. Det ble en Royal med ekstra fortelt. Nå er det bare å få kjøpt seg et hengerfeste til ragtoppen.

Mvh Alf
grattis alf,,bil da?
Loggført

1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 19, 2008, 18:11:07 pm »

Da er camp-letten i hus. Det ble en Royal med ekstra fortelt. Nå er det bare å få kjøpt seg et hengerfeste til ragtoppen.

Mvh Alf
grattis alf,,bil da?

Takk . Det ble kun camp-let i dag. Bilen  som jeg ville se på ble solgt på tirsdags kvelden. Den caben du nevnte har jeg ikke fått bilder av ennå.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!