Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 201
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 30, 2016, 07:08:01 am
|
Skal du skifte til tannstang?
Hilsen Geir.
Nei etter at jeg bytta styrebolten er styringa veldig tight og fin! Lite dødgang til å være buss. Mulig det blir tannstag på sikt, men... if it ain't broke don't fix it
|
|
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 27, 2016, 21:19:07 pm
|
Jeg tror også gult tak blir best. Med samme farge på taket som nedre del av bilen blir det litt for "standard" 2-farget splitt. En annen ting er at sorte karosseriplater blir sykt varme i sola. Det er en grunn til at de fleste campingbiler har hvitt tak Ja leste nylig at Westfalia kunne bestilles med hvitt tak Dette blir en camper på innsiden, så godt innspill! Men hovedargumentet mitt for gult tak er at en lys farge fremhever den runde fine fasongen, mens en mørk farge vil gi motsatt virkning.
|
|
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 27, 2016, 11:20:41 am
|
Er ikke redd for det, har bare valgt gult... foreløpig De var vel sort nede, ikke brun, men har faktisk vurdert å ha en svaaaaak bruntone i det sorte - for at fargen skal funke bedre mot det gule. Men må fortsatt fremstå som sort.
|
|
|
69
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 27, 2016, 09:48:30 am
|
Et bilde fra arkivet til Felleskjøpet. Dette regner jeg med er fra midten av 70-tallet utifra årgang på bilene. Har sett eldre bilder hvor servicebilene har gult tak, så jeg går for det. Tror det blir penest også.
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Felleskjøpet Servicevogn (splittbuss)
|
på: september 27, 2016, 09:46:03 am
|
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Jeg skrev jo i første innlegg at jeg veldig gjerne skulle restaurert bussen slik den opprinnelig var når han jobbet som servicevogn i Felleskjøpet, men at jeg ikke har mulighet til det. Nå har jeg imidlertid fått Felleskjøpet med på å sponse lakkering av bilen, mot at de får stille den ut på diverse messer Så nå står den på bukker og er klar til å plukkes ned. Regner med jeg finner litt rust som må sveises, og jeg satser på å gjøre meg ferdig med ombygginger på understell før den blir levert til lakkerer. Her er en illustrasjon jeg lagde til Felleskjøpet som viser hvordan den vil se ut.
|
|
|
79
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 11:04:12 am
|
Har så smått begynt på senkingen, uten å demontere noe på bilen. Må jo ha den kjørbar så lenge veiene er tørre og sola skinner Tok utgangspunkt i en tidlig 60-talls forstilling med bakelittforinger. På 65 modellen er det nålelager og bærearmene har derfor en annen dim på endene som går inn i rørene, men hvis man presser av hylsene som sitter på armene så skal de visst få riktig dim i forhold til den gamle forstillinga. Banket midtstykkene til side og kappet ut hull til senkerne:
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 10:45:31 am
|
Ja jeg har skrevet søknad til ombyggingsgruppen hos BT og fått tillatelse til å bygge - rock n roll med 2-3 sitteplasser - boble girkasse, bakstilling og bremser - Forstilling med puma-senkere - endring av hjuldimensjon
Planen er å ha den klar til visning til neste sesong.
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 10:14:57 am
|
Så litt mer arbeid med interiøret: La impregnerte gulvplater og supersterk industrivinyl som faktisk ser ganske tidsriktig ut! Rock 'n roll ramme er også montert, så i løpet av vinteren håper jeg å få gjort en del. Satser på å gjøre det meste selv.
|
|
|
82
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 10:02:57 am
|
356 felgene som ikke fylte ut skjermene bak plagde meg mer og mer, så måtte fikse Pacerne før SCC. De ble sandblåst og pulverlakket, og nå holder de på lufta uten slanger. Monterte American Racing kopper som jeg lagde ny logo til. De orginale koppene har nok innstøpt og malt logo, men synes dette ble en ålreit løsning!
|
|
|
83
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 09:25:49 am
|
Neste langtur gikk til Hvaler! Helt grusomme veier med kappa og vridd forstilling uten drop spindler. Dønn stivt! En veldig bratt og mørk tunell var også litt sketchy med en rimelig dau 1300 der bak). Men vi kom frem, og hun sa ja Bilde 1: På vei til Hvaler med safaris up, bayer i hånda og egen sjåfør Resten forklarer seg selv
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 09:09:17 am
|
...så da var det bare å innse at felgene måtte renoveres. Men nå var det kun et par uker til jeg skulle gifte meg, og bussen skulle selvfølgelig være bryllupsbil! Hadde 1 stk 356 felg som jeg brukte som reservehjul. Synes det så ålreit ut, og klarte heldigvis å skaffe 3 felger til før bryllupet. 4,5" foran og 5,5" bak. Ble litt døvt i forhold til Pacer felgene, men nå gikk det hvertfall å kjøre bilen ned til bryllupet på Hvaler! Bilde 2: Fikk også på gummimatter over framskjermene, så fikk jeg skjult lydisolasjonen. Er skumgummi på undersiden, så mattene isolerer litt de også. Bilde3: En liten prøvetur til beachen
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 19, 2016, 08:46:45 am
|
Første "langtur" (bug camp) gikk ikke smertefritt. Ble stor oljelekkasje på et ventildeksel, og fikset det etter noen timers venting på Kløfta. Så var det punktering, og litt trøbbel med å finne revers. Etter å ha fått av dekkene så jeg at felgene (som tross alt er 40-50 år gamle) var rimelig rusten i banen. Dette hadde forårsaket punktering av dekkslanger.
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: LOBO sin splittbuss
|
på: september 18, 2016, 21:07:23 pm
|
Også kan man ikke ha en Anchor Headers bil uten Anchor Headers eksos! Er jo ikke så lett å få kjøpt dette i dag, så da ble det bygget. En glaspack og en stinger ble spleiset for å lage en skikkelig 70s trompet. Var viktig for meg at den vinklet litt oppover (ikke slappert!), så da var det bare å finne frem vinkelsliperen og lage utsparing i fangeren Synes hele greia ble veldig gromt, og lyden er nydelig!
|
|
|
|