november 10, 2024, 21:40:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 328280 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #210 på: mai 13, 2011, 22:43:20 pm »

All right.. Da har jeg lyst til å klå litt på den  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #211 på: mai 13, 2011, 22:44:56 pm »

Klå? :-P
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #212 på: mai 14, 2011, 00:24:51 am »

Tror egentlig at dette viser at det enten er feil i bensintilstrømningen eller noe muffins med tenningen. Tenningen var bra justert og fordeleren har ikke flyttet seg, så det må være noe elektrisk tull med den isåfall.

Gassere blir overhalt, og har 2 sett å prøve. Det blir sveiset inn lambdauttak, og trykkregulator. Samt en 009 jeg kan prøve

Greit jeg stjeler oppsettet ditt på regulator Jens kristian?  Gliser det ser bra ut og er oversiktlig!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #213 på: mai 14, 2011, 19:22:31 pm »

be my guest
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #214 på: mai 15, 2011, 15:15:25 pm »

Har ikke fått gjort noe annet enn komp.test denne helgen. Har tatt endel bilder av gassere og innsug, men får ikke lagt ut før imorgen. Da kan kveruleringen på hva som har skjedd begynne! Gliser

Holley regulator og manometer er kjøpt inn, og blir montert på en oversiktlig måte. De nyeste IDF'ene blir vasket i industriell delevasker, og repsett er kjøpt. 2 sett med fordelere er også klart!

105-110PSI fjærtrykk og org. alu støtstenger er dårlig kombo, så nye chromoly er på vei :-)

Gleder meg til å overraske med en rask gammel boble!  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #215 på: mai 16, 2011, 00:33:23 am »

4 runder = idioti  Gliser
1-2 runder er alt som skal trenges.

Det var en bastant påstand synes nå jeg... Begynner dere å bli høye i hatten der borte i Bergen?

Erfaringsmessig sett med både Weber IDF 36 og Dell'Orto DRLA 36 har det vært nødvendig å sette skruene som justerer bensinmengde på tomgangskretsen minimum 3 omdreininger ut før det begynner å hjelpe på gangen, litt avhengig av type lavfartsdyse. Jeg vet at flere sjeler her på forumet deler den samme erfaringen.
Det tas selvsagt utgangspunkt i ultralydvaskede forgassere med nye pakninger og ellers i porno-shape.

Crappy tomgang kan kompenseres med mere spjellåpning statisk sett (en begynner etter hvert å trekke bensin ut av progresjonskretsene istedetfor / i tillegg), men problemet da er at motoren har vanskelig for å falle ned på normal tomgang etter litt rusing hvis spjellet ikke lukker tilstrekkelig.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #216 på: mai 16, 2011, 08:22:10 am »

Hvis man må skru ut blandeskruen så mye så er det noe feil...
Når du skrur den så langt ut så får den mye mer bensin enn en vanlig eller trimma motor noengang trenger.
Kan jo være mange svar på dette, men eks hvis spjeldene er litt for åpne så kan dette funke..

Men med lukket spjeld og fornuftig tomgangs dyse, så skal man ikke trenger over 2 runder.
Dette har jeg selv erfart på alle type gassere, 36 ifd, 40 idf, 40 hpmx, 36 drla.
(også kadron gassere, uten at det er så relevant)
Men spør eks ACE, han blir ansett som en av dem med mye erfaring.

Aldri hatt problemer med å legge motorene ned på en jevn tomgang på 600 rpm, min motor sviver kald på ca 400 rpm uten problemer.
(Ligger på 700 rpm ved varmere motor (oljeviskositet))
Eneste problemene på disse andre motorene har vert enten bensintrykk eller vakuum lekkasjer.
Lambdaen havner vanligvis på ca 14.2-14.6 på tomgang.

Høy i hatten er jo en selvfølge for å prøve å terge på seg folk. Osteaktig
Men vil ikke terge på meg noen så mye eg ikke tør å treffe dem på treff. Øyerulling
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #217 på: mai 16, 2011, 10:20:44 am »

Skjønner da ikke at dette er noe å diskutere.. Selv om man begynner med 4 runder ut er det ikke snakk om å ende der. Om du har bøss eller lignede i tomgangskretsen er 4 runder ut en fin måte å la dette slippe ut på. Før man struper igjen.

Alle får da gjøre som man vil i dette tilfelle. Og det finnes neppe noen fasit, selv om enkelte hevder det.

Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #218 på: mai 16, 2011, 10:27:29 am »

Høy i hatten er jo en selvfølge for å prøve å terge på seg folk. Osteaktig
Men vil ikke terge på meg noen så mye eg ikke tør å treffe dem på treff. Øyerulling

Erfaring og kunnskap er noe man vokser på seg, og ikke medfødt!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #219 på: mai 16, 2011, 13:11:13 pm »

Slik så det ut på motorlokket / i motorrom.. går heldigvis ann å rubbe bort


* IMG_0094.jpg (65.85 KB. 640x478 - vist 390 ganger.)

* IMG_0096.jpg (67.88 KB. 640x478 - vist 359 ganger.)



luftfilter


* IMG_0100.jpg (124.13 KB. 640x478 - vist 403 ganger.)

* IMG_0101.jpg (129.64 KB. 640x478 - vist 371 ganger.)


 Gliser


* IMG_0097.jpg (101.71 KB. 640x478 - vist 368 ganger.)



3 og 4


* IMG_0102.jpg (76.77 KB. 359x480 - vist 437 ganger.)

* IMG_0103.jpg (80.62 KB. 359x480 - vist 399 ganger.)




ledninger

* IMG_0107.jpg (121.29 KB. 640x478 - vist 373 ganger.)

* IMG_0101.jpg (129.64 KB. 640x478 - vist 371 ganger.)

« Siste redigering: mai 16, 2011, 13:13:41 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #220 på: mai 16, 2011, 13:14:49 pm »

Det er vel ikke tvil om den fikk for mye bensin...
3 runder ut... mm funke fett! Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #221 på: mai 16, 2011, 17:37:37 pm »

Blir uansett AFR-måler ved neste oppstart
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #222 på: mai 16, 2011, 18:36:30 pm »

Blir uansett AFR-måler ved neste oppstart
Og bensinregulator.  Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #223 på: mai 16, 2011, 18:38:50 pm »

på vei over dammen Glad


men med solid komptest 175-180PSI og tenning 10 og 28grader lurer jeg fortsatt på hva som tente blandingen... kunne vært så feit blanding at det rant bensin.. må uansett ha varme eller gnist!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #224 på: mai 16, 2011, 23:46:23 pm »

Tviler sterkt på at for fet blanding på lavfart kan skape brann i en forgasser, har ikke fått til det , selv med 90 dyser.

Bra at motoren ellers ser ut til å være i orden, på tide at JEE får benken opp å gå, så det blir litt seriøs justering.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #225 på: mai 17, 2011, 00:23:00 am »

Cato: du er forgassermann! Har du/kjenner du noen med ultralydvasker? Hadde vært knall å fått renset de ordentlig!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #226 på: mai 17, 2011, 20:57:06 pm »

"Røyk" - Er det brann?  Fikk klump i halsen nå, ufamei, håper du får det til.
Loggført

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #227 på: mai 17, 2011, 21:09:57 pm »

Cato: du er forgassermann! Har du/kjenner du noen med ultralydvasker? Hadde vært knall å fått renset de ordentlig!


Jeg har ikke lengre, " Vidars" kjøpte min, vet at Kjell Byman har
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #228 på: mai 18, 2011, 18:31:56 pm »

Var på Torshov bilrek. idag og kjøpte lambdasondekit. Autogauge med bosch sensor. 1253,- var en grei pris og da ble det kjøp! Blir godt å få orden på blandingen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #229 på: mai 18, 2011, 18:37:05 pm »

Æsj ikke noe å bry seg om, slikt kan skje, litt usynka gassere, litt varmt, litt feil tenning, litt fet blanding og så vips.
Hatt det 3 ganger til nå i min karriere.
1. Dårlig tenning i nr, og så blei det varmt og så anntente bensina som satt fast i filterveggen.
2. Varmt i motorrommet og så litt sakte fart, poff der var det fyr ja.
3. På vei inn ved Biltema i Linköping, veldig varmt, og det drev og poffa litt på 3/4 sylinder når jeg var av gassen, og poff, ut med brannslukkeren igjen.

1. gangen var det varmt og dårlig tenning fordi det hadde gått hull i toppen.
2 og 3. gangen var det rett og slett ujustert motor. Har kjørt med den motoren i 4 år uten å ta den opp, går like fint. Kan godt være tette tomgangs kanaler som gjør det, da vil den poffe litt og da drar den ut bensin fra hoveddysa og poff.....

Lykke til.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
sandvik996tt
Gjest
« Svar #230 på: mai 18, 2011, 19:51:34 pm »

Æsj ikke noe å bry seg om, slikt kan skje, litt usynka gassere, litt varmt, litt feil tenning, litt fet blanding og så vips.
Hatt det 3 ganger til nå i min karriere.
1. Dårlig tenning i nr, og så blei det varmt og så anntente bensina som satt fast i filterveggen.
2. Varmt i motorrommet og så litt sakte fart, poff der var det fyr ja.
3. På vei inn ved Biltema i Linköping, veldig varmt, og det drev og poffa litt på 3/4 sylinder når jeg var av gassen, og poff, ut med brannslukkeren igjen.

1. gangen var det varmt og dårlig tenning fordi det hadde gått hull i toppen.
2 og 3. gangen var det rett og slett ujustert motor. Har kjørt med den motoren i 4 år uten å ta den opp, går like fint. Kan godt være tette tomgangs kanaler som gjør det, da vil den poffe litt og da drar den ut bensin fra hoveddysa og poff.....

Lykke til.



Også er mange motorrom kledd med noe tjærepapp lignende greier i tillegg, slik at det tar godt fyr  Gliser. Sikkert lurt med fast brannslukking i motorrom .
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #231 på: mai 18, 2011, 20:34:13 pm »

Var på Torshov bilrek. idag og kjøpte lambdasondekit. Autogauge med bosch sensor. 1253,- var en grei pris og da ble det kjøp! Blir godt å få orden på blandingen :-)

Hvis dette er bredbånds lambda så er det veldig god pris, hvis ikke så lever tilbake.
Hvis det er smalbånds lambda sier deg deg ikke annet en feit elle magert og vil som regel bare vise feit hele tiden.

I så fall så selges innovate lc-1 kit på ebay til ca samme prisen, funke knall bra.
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #232 på: mai 18, 2011, 21:09:32 pm »

Nåja...
Vil vel påstå at det kan være greit nok med smalbånd på forgasser bil. Skal jaggu være feit for at det skal gå utafor skalaen. Da er det hvertfall for feit for å si det slik.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #233 på: mai 18, 2011, 21:29:38 pm »

Nåja...
Vil vel påstå at det kan være greit nok med smalbånd på forgasser bil. Skal jaggu være feit for at det skal gå utafor skalaen. Da er det hvertfall for feit for å si det slik.

Har du prøvd?
Det har eg..
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #234 på: mai 18, 2011, 22:00:16 pm »

Er bredbåndslambda ja. Både tall og skala. 4ledningers bosch sensor
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #235 på: mai 18, 2011, 22:03:54 pm »

Er bredbåndslambda ja. Både tall og skala. 4ledningers bosch sensor

konge! Blunker
lykke til!
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #236 på: mai 20, 2011, 20:32:31 pm »

Da var gasserene ferdig overhalt Glad

En pakke til fra unaiten og det blir montering av stash på motoren igjen Glad


* IMG_0119.jpg (108.98 KB. 640x478 - vist 370 ganger.)


* IMG_0125.jpg (64.89 KB, 359x480 - vist 354 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #237 på: juni 01, 2011, 18:57:58 pm »

Seff mer trøbbel Trist    dårlig karma i det siste eller noe, for nå er det enda en ting på listen som er feil...


* bilde.JPG (114.48 KB. 640x478 - vist 424 ganger.)

* bilde(2).JPG (123.33 KB. 640x478 - vist 392 ganger.)


Dette er alle støtstengene og alle du ser er mot vippearmene. kan de ha vært borti støtstangkanten kun pga flexing?
org støtstenger kortet 4mm og 110psi fjærtrykk.

har nye chromoly som skal inn, men blir usikker på om lengden er riktig...  Hæ

TMBRYHN:

du har vel 1,25vipper på innsug. er du borti i det hele tatt?

CRAP

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #238 på: juni 01, 2011, 19:00:33 pm »

Ka i svarte har skjedd?
Har du kraftige fjærer og org støtstenger?
Ser jo ut som noen av dem nesten er slitt tvers av.
Og hvis dem ikke ligger inntil til vanlig så ar di fleksa som pokker, har du testet å trille dem på en glassplate?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #239 på: juni 01, 2011, 19:03:31 pm »

tok de ut istad, men får ikke inspisert før imorgen..

kan ikke si at jeg har sett at de har vært borti ved omdreiing for hånd. men synes det er rart at de har flekset så langt ute og ikke i midten..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!