mai 04, 2024, 19:30:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
31  Forum / Problemløseren / 6v til 12v 66 boble. på: april 03, 2013, 16:45:46 pm
Har en 1966 boble , som jeg har kjøpt en nyoverhalt motor til som er bygget om til 12 v . Har kontroll på hva som må byttes men har ett spørsmål ang laderegulator.

Den gamle dynamoen min har jo denne boksen på dynamoen. Den går det 3 ledninger til .
[attachment=1]

Men den nye dynamoen har jo ikke denne , og det er kun to poler som går ut av dynamoen.

Så jeg er jo nødt til og ha denne her :
[attachment=2]

Men noen så kan fortelle meg hvor de forskjellige ledningene skal? Og må jeg legge opp noe mer ?
32  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse "snop" til bobla. på: april 02, 2013, 22:26:09 pm
200 for eksos stussene. Kan evt hente dem imorgen  Gliser
33  Forum / Problemløseren / Sv: Senking foran og bak , 1966 boble . på: april 02, 2013, 22:19:14 pm
Bilen er senket ferdig for en stund siden . Endte opp me korta puma forestilling med senkespindler og korte dempere. Og to knepp bak  Glad
34  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: april 01, 2013, 20:42:51 pm
Jeg klarte og justere pumaen ved og skru av demperene på det nederste feste, justerte pumaen, og brukte en jekk for og få festet demperene igjen, funket fint :-)
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: april 01, 2013, 12:14:04 pm
6 volt , så bruker den gamle startmotoren. Har sendt dere på unneberg en Mail om pris på alt som trengs for og bygge om bortsett fra motordeler;-)
36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: mars 31, 2013, 22:06:43 pm
Da satt jeg og den nyoverhalte motoren på ferja  på vei hjemover. Denne her er bygget fra 6v til 12v, mens bilen er fremdeles 6v . Har ikke kikket så mye på motoren men hvordan blir det med det gamle ledningsnett ? Samme ledningene og samme plasseringen på alt som den gamle motoren ?
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: mars 30, 2013, 19:19:47 pm
Liker bedre denne som står bak bobla :-)
[attachment=1]
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: mars 30, 2013, 16:12:42 pm
Da har jeg fått tatt det som var av rust i motorrom , og på bakplaten.
Fått lakket litt smådeler og reparert litt på ledningsnett.
Så nå er det bare å vente på motoren som jeg skal hente i Stavanger imorgen.
Da ska den få seg en liten shine og litt ny lakk før den blir montert i bilen :-)

Alltid litt bilder :-)
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
39  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: skulle vi startet en lokal versjon av bus/boble spotting på: mars 30, 2013, 16:07:17 pm
Kjører forbi denne her hver dag , på oppsiden av stadion , noen her inne sin ?
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: doka 76 på: mars 29, 2013, 22:03:13 pm
Fått tatt noen flere bilder i det sista eller?  Glad
41  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Panel "Gulbussen" på: mars 29, 2013, 21:32:46 pm
Fikk ikke mindre lyst på buss nå nei :p
42  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Bygge fra 6-12 v. på: mars 29, 2013, 20:42:41 pm
Noen her i område som har det som trengs for og bygge om til 12 v ? Selve motoren er ferdig så trenger vell
Lyspærer ( inkl speedometeret og taket)
Viskermotor.
Blink , lysrele.
Horn
43  Forum / Problemløseren / Fra 6v - 12v på: mars 28, 2013, 22:06:30 pm
Har en 1966 1300 boble. Venter nå på en nyoverhalt motor som er bygget om fra 6v til 12v. Men bilen min er fremdeles 6v.
Har lest litt rundt om hva som må gjørest men er så mye forskjelligt over alt. Hva må egentlig gjøres / byttes, viss dere ser vekk ifra motor ?

Alle lyspærene (inkl i speedometeret og i taket)
Viskermotoren.
Batteriet.
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell. på: mars 28, 2013, 21:29:31 pm
Var ikke mye kjøring jeg fikk med bilen nei.
Har problemer med den ene ventilen, har en oljelekkasje, har ulyd fra motoren, bilen lader ikke, bilen fjusker under kjøring , bilen er tungstartet.

Meen, idag fikk jeg motoren ut av bilen , med en 17mm fastnøkkel og ett flatskrujern, haha er så enkelt og simpelt att det blir kjekt  Gliser
Ny overhalt motor er kjøpt og er på vei ifra en her på forumet, og den gamle motoren skal med tid og stunder bli en prosjekt motor.
Har ikke mye erfaring med motor , men etter tid og stunder kan det jo bli en god læring og kansje en kjekk og sprek motor .

Nå skal motorrom pusses ned og lakkes, og så skal den nye motoren kjørest inn :-)
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 Motorer på: mars 26, 2013, 22:14:49 pm
Jeg har en 1300 , 1966 modell boble. Er på jakt etter en motor som går rett oppi, i god stand . Komplett med alt , noe du har ? :-)
46  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ønsker motor. på: mars 26, 2013, 20:57:17 pm
Har en 1966 , 1300 boble. Noen som er en komplett, fungerende bra motor som passer rett inn ?
47  Forum / Problemløseren / Sv: Muligens forgasser problem ? ( bilder ) på: mars 26, 2013, 20:47:20 pm
Mangler også denne slangen her http://www.unneberg-bil.no/ ( nummer 1 )
48  Forum / Problemløseren / Sv: Muligens forgasser problem ? ( bilder ) på: mars 26, 2013, 20:35:10 pm
Slangen er ok , dysa er ok . Kjørt en god tur idag og , fikk fram problemet til slutt , men idet jeg skulle justere så forsvant det . Kjørte og kjørte og fikk det frem igjen men forsvant igjen idet jeg skulle justere  Sint bilen er veldig lett startet når den er kald men veldig tungstartet da den er varm .
49  Forum / Problemløseren / Sv: Muligens forgasser problem ? ( bilder ) på: mars 24, 2013, 23:48:55 pm
Takker for svar :-) skal opp på tirsdag og skru litt . Så får evt bytte slange , sjekke denne dysa og prøve og justere litt og se om det hjelper . Hadde sikkert vært like greit og renst hele forgasseren ;-)
Men det som er rart er at jeg kan kjøre en hel time uten noen problemer og så kommer det plutselig . Fungerer både varm og kald .
50  Forum / Problemløseren / Sv: Bremse stemplene sitter fast i caliperen. på: mars 24, 2013, 20:20:44 pm
Smøre de godt og prøve og Moe de opp med og skru frem og tilbake , noe du sikkert har prøvd ? Pleier som regel og bytte de ut .
51  Forum / Problemløseren / Muligens forgasser problem ? ( bilder ) på: mars 24, 2013, 19:53:06 pm
Har en 1300 boble 66 modell. Dagen jeg hentet boble så gidde den plutselig full gass av seg selv , og da såg jeg dette problemet her :
[attachment=2]
Denne her hadde hoppet helt i rundt . Fikset denne og kjørte videre men den fortsatte nå med og daue av i ny og ne . Fikset alt som stifter , pluggledninger , plugger , ventiljustering ny olje og bensin og noen slanger . Bilen fungerte perfekt en stund og kjørte ett par små turer og alt såg ut til og fungere.
Men så Igår va jeg ute og kjørte omtrent i en time , og da begynte den helt likt. Går veldig fint på tomgang men når jeg gir full gass dauer den helt av.

Sjekket motorommet og da er denne her :
[attachment=1]
Og den skal nå være der . Men når jeg plassere den sånn som det første bilde da får jeg akkurat de samme symptomene på bilen . Den går på tom gang men den dauer av ved gass . Ser noen ett problem på bildene om jeg evt mangler noe , eller noe kunne blitt justert
52  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell. på: mars 24, 2013, 13:12:37 pm
[attachment=1]

Kjekt med litt bilder der an ikkje står i gården ja  Gliser
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell. på: mars 23, 2013, 17:07:50 pm
[attachment=1]
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell. på: mars 23, 2013, 17:04:40 pm
Fikk justert opp bilen og prøvekjørt idag .
Gøy å kjøre boble igjen , og alt fungerte som det skulle :-)
[attachment=1]
[attachment=2]
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell. på: mars 20, 2013, 22:02:26 pm
Da har jeg fått gjort litt med bilen :-)

Har fått meg gule lyktefilm på lyktene , noe som ble meget dårligt.
Har og montert nye lyktesenkere.

Og har fått meg nye felger , med mindre profil Ihåp med og få kunne svinge . Fikk endelig hjula ut av hjulbuen , men idet jeg skulle kjøre utav garasjen hørte jeg en ekstrem ulyd og la meg under og såg dette :
[attachment=1]
Bilen må nok høynes litt ja  Øyerulling

Ellers ser bilen slik ut idag :
56  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av ventiler. på: mars 20, 2013, 10:10:31 am
Ja , forstår alt når det gjelder tdc og det og når det skal justeres.
57  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av ventiler. på: mars 20, 2013, 06:42:41 am
Jepp. Kontrollert det flere ganger. Og alle andre stemmer bortsett fra den. Er ett eller annet som ikke stemmer helt . Men justerte alle andre og justerte den noe Lunde og startet bilen . Gikk fint og reint og roligere. Så får prøve og kjøre litt og justere engang til og se om det blir noe bedre .
58  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av ventiler. på: mars 19, 2013, 23:32:42 pm
Jo. Er selve vippe armen jeg ikke klarer og bevege. Men selve fjæra er så langt inne iforhold til de andre , og jeg kan skru ut justeringskruen nesten helt ut uten at eg før følebladet inni . Hmm .
59  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av ventiler. på: mars 19, 2013, 21:05:12 pm
Noen som har vært borti det ?
60  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av ventiler. på: mars 19, 2013, 21:01:46 pm
Ser ut til den ene ventilen henger . Kan bevege alle litt og justere de men den ene får jeg ikke justert. Den beveger seg fint når jeg turner motoren .
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!